Strona 1 z 1

Regulacja wolnych obrotow w Cronosie z automatem

PostNapisane: 13 lut 2005, 20:43
przez piotr19
mam pytanko czy regujacja TPS w 626 z automatem jest taka sama jak w manualnej prosze o odpowiedz

PostNapisane: 13 lut 2005, 20:59
przez VIP
moze sie nie znam ale po co ruszac TPS ?

Ja reguluje wolne obroty na srubce na przepustnicy. Ale teraz z praktyki wiem ze jak mam obroty male to cos jest nei tak i podniesienie ich to tylko sztucznie naprawia blad.

PostNapisane: 13 lut 2005, 22:25
przez piotr19
problem polega na tym ze zakleszczała sie przepustnica wiec trzeba gyło podciągnąć na odbojniku a teraz auto gasnie na wolnych obrotach i obroty falują jak silnik osiągnie temperature

PostNapisane: 13 lut 2005, 22:38
przez VIP
na gazie ? czy benzynie ?

mam pytanie odnosnie tego podciagniecia na odbojniku co dokladnie masz na mysli, i powiedz czy dalej jezdzisz tak na podciagnietym , czy moze uporales sie juz i jest tak jak powinno byc czyli bez zadnych podciagniec :)

bo najpierw zajal bym sie tym co powodowaly jakies problemy i zmienialiscie ! jesli to juz zrobisz to zrobil bym rest kompa , bo mozliwe ze wykryl jakies bledy i prubowal to naprawic. jak to wyzej zrobisz powinno byc jak na poczatku ! i obroty bym zostawil , skoro byly dobre to dlaczego sa teraz za male :)

PostNapisane: 13 lut 2005, 22:51
przez piotr19
auto gaśnie i na paliwie i gazi a przepustnice trzeba było lekko wychylić poprzez wkrecenie sruby na odbojnkiu bo rano po zimnej nocy zakleszczała sie w gardzieli sprawdzilem błedy i wychodzi kod bład połozenia przepustnicy a obroty spadają do 300 potem sie podnosza do ok 700 i tak to sie dzieje sam niewiem co z tym fantem zrobic wszystko jak silnik jest ciepły

PostNapisane: 13 lut 2005, 22:59
przez VIP
wiesz co pytalem tak bo mailem dokladnie tak jak ty :) nie wiedzialem gdzie sie podnosi obroty a mailem za niskie na gazie wiec wkrecilem se srobke w takie miejsce gdzie podnioslo mi obroty tak jak bym na pedal gazu lekko nacisnal :) ale wiedzialem ze tak to na dluzsza mete nie moze byc. naprawilem se LPG i usunalem tym awarie :) a jak wykrecilem srubke :) ta co ty masz :) to mialem potem niskie, pomyslalem ze moglo sie to wziasc z tad ze on sam se obnizyl te obroty jak ja wkrecilem srobke potem po wykreceniu jej byly za niskie :) wiec zresetowalem kompa i sie naprawilo :)

a tak wogole jak odczytales bledy ?

PostNapisane: 13 lut 2005, 23:07
przez piotr19
u mnie reset kompa nie daje wiekszej poprawy znalazłem w archiwum cało procedure jak odczytac błedy i wyszło

PostNapisane: 13 lut 2005, 23:18
przez VIP
okey wiec moze rzeczywiscie podneisienei obrotow pomoze , u mnei sie to robi na srobce nap rzepustnicy masz taka ? bo czujnika TPS bym raczej nei ruszal :)

u mnie regulacja tych obrotow nic nie dala poniewaz po jakims czasie on sam se je obnizyl. Powinno sie to wiec zrobic w trybie servisowym , na forum jest opisane dokladnie jak to sie robi u mnie w gniezdzie laczysz TEN + GND

PostNapisane: 13 lut 2005, 23:34
przez Paweł
W Cronosie FS musisz za lewym reflektorem odszukac duze zlacze z opisem EEC TEST (wlasnie to, z ktorego odczytywales kody), na tej samej wiazce bedzie podwojny przewod zamkniety szara zwora. Do regulacji zaplonu, tps'u i obrotow musisz wyciagnac te zwore.

PostNapisane: 14 lut 2005, 00:46
przez VIP
no i po problemie :) nie ma to jak fachowa odpowiedz :)

PostNapisane: 15 lut 2005, 20:01
przez piotr19
czy samo wyciągniecie zwory jwst wystarczalne czy trzeba wprowadzac w tryb testu tzn.zwarcie do masy pojedynczego gniazda STI

PostNapisane: 20 lut 2005, 18:58
przez Paweł
piotr19 napisał(a):czy samo wyciągniecie zwory jwst wystarczalne

Tak.

piotr19 napisał(a):czy trzeba wprowadzac w tryb testu tzn.zwarcie do masy pojedynczego gniazda STI

Nie. Tylko do odczytu kodow lub przejscia w tryb testowania i nie trzeba, a nawet nie wolno wtedy wyciagac tej zwory.

PostNapisane: 27 lut 2005, 22:32
przez piotr19
dzieki za wszystkie informacje pozdrawiam