Witam niewiem czy temat powtarzam ale opisze co mi sie przytrafilo a co mi powiedzial mechanik
W ostatnim czasie zauwazylem ze silnik bardzo szybko lapie temperature a po pewnym czasie wlacza sie wentylator i juz sie nie wylacza chodzi non stop bez przerwy nie moge powiedziec czy sie wylacza na wyzszych biegach bo go nie slychac wtedy, wymienialem termostat jakies dwa miesiace temu pompa wodna byla jak nowa poprzedni wlasciciel wymienial i teraz niewiem co sie dzieje czy to czujnik temperatury wariuje zawiesil sie termostat ?, mechanik w krakowie mi powiedzial ze puchna przewody od chlodzenia i prawdopodobnie mogla sie przepalic uszczelka pod glowica lub mam peknieta glowice i gorace spaliny dostaja sie do ukladu chlodzenia i niewiem czy mu wierzyc jestem u tego mechanika pierwszy raz i niewiem czy chce mnie naciagnac na kase czy nie bo tacy sie zdarzaja przeciez, a jak bym mial taka awarie to by mi przeciez plyn chlodniczy ubywal i kopcil by samochod spalajac plyn chlodniczy widoczne by bylo bulgotanie w zbiorniczku przelewowym i chlodnicy uchodzacych spalin albo dostawal by sie olej do plynu chlodniczego i by tez ubywal z chlodnicy plyn a tak sie nie dzieje zbiorniczek przelewowy na full mam zalany i nic nie ubylo.
ps. sprawdzana byla ostatnio kompresja na wszystkich cylindrach i wyszla bardzo dobrze.
Szybkie nagrzewanie sie silnika (626 GE FS)
Strona 1 z 1
normalne jest to że w silniku FS na wskaźniku jest zawsze "trochę więcej niż pół" na skali. Nagrzewanie wskaźnikowe jest również bardzo szybkie a w korkach dość często włącza się wentylator chłodnicy.

czyli jestem przeczulony na tym punkcie ? wentylator powinien sie wylaczac co jakis i potem sie wlaczyc ponownie zapobiegajac sie przepaleniu silnika wentylatora.
Jutro kaze sprawdzic czujnik temperatury termostat i kompresje na cylindrach jezeli bedzie uszkodzona uszczelka lub peknieta glowica kompresja kiepsko wyjdzie na ktoryms cylindrze.
Jutro kaze sprawdzic czujnik temperatury termostat i kompresje na cylindrach jezeli bedzie uszkodzona uszczelka lub peknieta glowica kompresja kiepsko wyjdzie na ktoryms cylindrze.
- Od: 3 wrz 2009, 22:58
- Posty: 11
- Auto: Mazda 626 GE 2.0i 1995r.
Witam.
Czy u Was po wyłączeniu silnika na kilka minut i po tych kilku minutach po włączeniu zapłonu włącza się wentylator? u mnie się to dzieje nawet przy -15. wszystko wydaje sie w porządku, pompa wody nowa, termostat chyba też (ogrzewanie działa normalnie nawet w mrozy).
Czy u Was po wyłączeniu silnika na kilka minut i po tych kilku minutach po włączeniu zapłonu włącza się wentylator? u mnie się to dzieje nawet przy -15. wszystko wydaje sie w porządku, pompa wody nowa, termostat chyba też (ogrzewanie działa normalnie nawet w mrozy).
Tak, mi się też tak zdarzyło że włączył mi się wentylator po ponownym włączeniu zapłonu zaraz gdy wyłączyłem silnik nawet przy dużym mrozie. Myślę że to normalne, dlatego że w czasie dużych mrozów termostat nie otwiera się za dużo a czujnik temperatury który załącza wentylator umieszczony jest gdzieś na bloku silnika. W czasie gdy silnik zostanie wyłączony pompa chłodziwa staje a sam silnik wydziela jeszcze spore ilości ciepła tym samym ogrzewając czujnik temperatury sterujący wentylatorem na chłodnicy. Sądzę że to dobra praca układu.
2805 to nie normalna sytuacja że włącza ci się tak często wentylator przy takiej pogodzie. Zacznij od sprawdzenia czujnika załączającego wentylator później zajmij się termostatem.
Ja natomiast mam inny problem, a mianowicie: Od jakiegoś czasu zauważyłem że węże prowadzące do chłodnicy strasznie mi puchną i są twarde, mam obawy że kiedyś w czasie jazdy puści mi jakaś obejma albo pęknie wąż. Zna się ktoś na tym?? to normalna sytuacja?? Jakie ciśnienia występują w układzie chłodzenia??
2805 to nie normalna sytuacja że włącza ci się tak często wentylator przy takiej pogodzie. Zacznij od sprawdzenia czujnika załączającego wentylator później zajmij się termostatem.
Ja natomiast mam inny problem, a mianowicie: Od jakiegoś czasu zauważyłem że węże prowadzące do chłodnicy strasznie mi puchną i są twarde, mam obawy że kiedyś w czasie jazdy puści mi jakaś obejma albo pęknie wąż. Zna się ktoś na tym?? to normalna sytuacja?? Jakie ciśnienia występują w układzie chłodzenia??
pzdr Josi
- Od: 24 sty 2010, 12:53
- Posty: 24
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 97r 626 IV GEN, 1,8 16V 66kW + LPG IV GEN
U mnie dzieje się tak samo. Nie wiem jakie ciśnienie jest układzie, ale pod wpływem temp. ciecz się rozszerza i ciśnienie wzrasta. Tak że to chyba normalne zjawisko. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą węże też puchną, ale są też inne objawy. Więc chyba nie masz co się martwić...
dyszel85 napisał(a):normalne jest to że w silniku FS na wskaźniku jest zawsze "trochę więcej niż pół" na skali. Nagrzewanie wskaźnikowe jest również bardzo szybkie a w korkach dość często włącza się wentylator chłodnicy.
No wlasnie nie , u Ojca w 626 jest zawsze ciut ponizej , u mnie zawsze ciut wiecej , ASO mowi ze ten typ tak ma
Speed napisał(a):mi tam ubywa nie wiem jeszcze gdzie bo wszędzie sucho
pewnie masz mały wyciek, pod ciśnieniem płyn ucieka i od razu paruje dlatego masz wszędzie sucho.
U mnie tak było i ciekło na połączeniach węży od parownika.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6