Witam niewiem czy temat powtarzam ale opisze co mi sie przytrafilo a co mi powiedzial mechanik
W ostatnim czasie zauwazylem ze silnik bardzo szybko lapie temperature a po pewnym czasie wlacza sie wentylator i juz sie nie wylacza chodzi non stop bez przerwy nie moge powiedziec czy sie wylacza na wyzszych biegach bo go nie slychac wtedy, wymienialem termostat jakies dwa miesiace temu pompa wodna byla jak nowa poprzedni wlasciciel wymienial i teraz niewiem co sie dzieje czy to czujnik temperatury wariuje zawiesil sie termostat ?, mechanik w krakowie mi powiedzial ze puchna przewody od chlodzenia i prawdopodobnie mogla sie przepalic uszczelka pod glowica lub mam peknieta glowice i gorace spaliny dostaja sie do ukladu chlodzenia i niewiem czy mu wierzyc jestem u tego mechanika pierwszy raz i niewiem czy chce mnie naciagnac na kase czy nie bo tacy sie zdarzaja przeciez, a jak bym mial taka awarie to by mi przeciez plyn chlodniczy ubywal i kopcil by samochod spalajac plyn chlodniczy widoczne by bylo bulgotanie w zbiorniczku przelewowym i chlodnicy uchodzacych spalin albo dostawal by sie olej do plynu chlodniczego i by tez ubywal z chlodnicy plyn a tak sie nie dzieje zbiorniczek przelewowy na full mam zalany i nic nie ubylo.
ps. sprawdzana byla ostatnio kompresja na wszystkich cylindrach i wyszla bardzo dobrze.
Szybkie nagrzewanie sie silnika (626 GE FS)
Strona 1 z 1
normalne jest to że w silniku FS na wskaźniku jest zawsze "trochę więcej niż pół" na skali. Nagrzewanie wskaźnikowe jest również bardzo szybkie a w korkach dość często włącza się wentylator chłodnicy.

czyli jestem przeczulony na tym punkcie ? wentylator powinien sie wylaczac co jakis i potem sie wlaczyc ponownie zapobiegajac sie przepaleniu silnika wentylatora.
Jutro kaze sprawdzic czujnik temperatury termostat i kompresje na cylindrach jezeli bedzie uszkodzona uszczelka lub peknieta glowica kompresja kiepsko wyjdzie na ktoryms cylindrze.