Strona 1 z 1

Wymiary uszczelniaczy wałków rozrządu

PostNapisane: 1 maja 2009, 22:03
przez xlena
Witam .Koledzy jakie uszczelniacze na wałki i na wał (z przodu) do madzi 626 GE 2.0 FS. Chciałbym najpierw kupić a potem rozebrać i wymienić.

PostNapisane: 4 maja 2009, 11:38
przez r4obo
Kup wg katalogu i już... powinny pasować.

PostNapisane: 4 maja 2009, 15:10
przez misiek@07
Tylko orginalne. Tylko Kolego... ;)

PostNapisane: 4 maja 2009, 16:02
przez r4obo
misiek@07 a jakie to są orginalne??? Bo nie wiem.

PostNapisane: 4 maja 2009, 16:33
przez sq2jul
r4obo napisał(a):misiek@07 a jakie to są orginalne??? Bo nie wiem.


Dzwon do Smirnoffa (www.carspeed.pl) – powiedz, ze interesuja Cie oryginalne uszczelniacze – gosc bedzie wiedzial o co chodzi – zna dobrze te tematy :)

PostNapisane: 4 maja 2009, 16:46
przez Mev
r4obo napisał(a):jakie to są orginalne

W woreczkach Mazda genuine parts :P

Dzwoń do Smirnoffa i on będzie wiedział co jest grane, na pewno sprzeda Ci dobre i będziesz zadowolony :)

PostNapisane: 4 maja 2009, 17:02
przez r4obo
Mev napisał(a):Mazda genuine parts

I zapewne produkuje to Mazda... a może tylko markuje??
Uważam, że niewarto przepłacać. Ja wcisnąłem AJUSA i też jest ok i będzie.

PostNapisane: 4 maja 2009, 17:05
przez misiek@07
Kiedyś zaoszczedziłem na uszczelce i kręciłem po kilku tys. km drugi raz.. Dlatego podpowiadam tylko org.

PostNapisane: 4 maja 2009, 17:05
przez Mev
r4obo napisał(a):Uważam, że niewarto przepłacać

W grudniu za uszczelniacze wałków rozrządu do xedosa 2.0 V6 (przy okazji wymiany rozrządu) zapłaciłem 36zł za sztukę (czyli 72zł) i za przedni uszczelniacz wału korbowego 39zł – wszystko sygnowane przez Mazdę.

Dla mnie cena wydała się normalna, jak na coś co wymienia się przy okazji raz na powiedzmy 100.000km :)

PostNapisane: 4 maja 2009, 17:08
przez sq2jul
Mev napisał(a):
r4obo napisał(a):Uważam, że niewarto przepłacać

W grudniu za uszczelniacze wałków rozrządu do xedosa 2.0 V6 (przy okazji wymiany rozrządu) zapłaciłem 36zł za sztukę (czyli 72zł) i za przedni uszczelniacz wału korbowego 39zł – wszystko sygnowane przez Mazdę.

Dla mnie cena wydała się normalna, jak na coś co wymienia się przy okazji raz na powiedzmy 100.000km :)


potwierdzam! :) miesiac temu tyle samo (tutaj sprawa sie tyczy oczywiscie silnika KF) placilem za to u Smirnoffa.

PostNapisane: 4 maja 2009, 17:41
przez r4obo
Panowie takie rzeczy dla Mazdy produkują kooperanci i już. Ja na uszczelniaczach wałków AJUSA przejechałem już 30 tys. i jest ok. Kwestia w tym, czy np. na wałkach nie ma już podcięć od uszczelnień bo wtedy nawet orgi nie pojeździ długo. Zejdźcie na ziemię panowie z tymi orginałami bo lekko przesadzacie... Nie mówię żeby wkładać byle co ale dobry zamiennik niczym nie ustępuje temu co kupujecie w torebeczce Mazda genuine parts, jedynie zapłacicie kilkukrotnie mniej.
Oczywiście wybór należy do kupującego a o tym jak o gustach się nie dyskutuje.
Jeden woli blondynki, drugi brunetki a trzeci rude i już.
OT CO!!

PostNapisane: 4 maja 2009, 17:46
przez sq2jul
r4obo napisał(a):Panowie takie rzeczy dla Mazdy produkują kooperanci i już. Ja na uszczelniaczach wałków AJUSA przejechałem już 30 tys. i jest ok. Kwestia w tym, czy np. na wałkach nie ma już podcięć od uszczelnień bo wtedy nawet orgi nie pojeździ długo. Zejdźcie na ziemię panowie z tymi orginałami bo lekko przesadzacie... Nie mówię żeby wkładać byle co ale dobry zamiennik niczym nie ustępuje temu co kupujecie w torebeczce Mazda genuine parts, jedynie zapłacicie kilkukrotnie mniej.
OT CO!!


nikt nie twierdzi, ze te uszczelki sa produkowane przez Mazde – to raz. Dwa – z tym, ze dobry zamiennik jest kilkukrotnie tanszy to tez chyba grubo przesadzasz ;) Chcesz mi powiedziec, ze taki uszczelniacz w dobrym zamienniku kosztuje zamiast 70zl w oryginalne np. 20zl? Jakos w to nie wierze ;) Zreszta nawet jezeli zamienniki sa tansze, to w tym konkretnym przypadku oryginal nie kosztuje majatku i nie widze powodu dla, ktorego nie wartoby zainwestowac (doslownie) kilka zl wiecej – jezeli cos sie sprawidzlo juz w silniku przez 100k km i wiecej to wole doplacic kilka zlotowek i miec pewnosc, ze nadal bedzie wszystko ok.

PostNapisane: 4 maja 2009, 17:48
przez Hugo
Wszyscy macie rację, a żeby Was pogodzić to napiszę, że niektórych części (np. tulejek mechanizmu zmiany biegów do 626 GE) nie kupi się w zamienniku, więc pozostaje tylko ori :P . Wymieniałem właśnie te tulejki (cena trochę chora-87 zł za cztery plastikowe kółeczka), ale cóż. Część była Made in U.S.A. i wykonanie nie pozostawiało wiele do życzenia. I jeszcze jedno: niektóre części można zastąpić zamiennikami, a niektórych nie warto. Tyle. Chyba, że kogoś stać na zamienniki, bo mnie nie ;) . Wiadomo o co chodzi.

PostNapisane: 4 maja 2009, 17:57
przez r4obo
Hugo napisał(a):cena trochę chora

Powiedziałbym że nie trochę, tylko cholernie chora.
Porównanie uszczelniaczy wałków rozrządu orgi – dobry zamiennik:
70-15=55
55*2=110
110 = pół zbiornika paliwka = dobry olej +filtr oleju i pow = nie kilka złotych
a to tylko dwa uszczelniacze a jeśli potrzeba by było z 10 to już mamy 550 różnicy.
To też parę złotych??
Apeluje o rozsądek przyjaciele...

PostNapisane: 4 maja 2009, 18:05
przez sq2jul
r4obo napisał(a):
Hugo napisał(a):cena trochę chora

Powiedziałbym że nie trochę, tylko cholernie chora.
Porównanie uszczelniaczy wałków rozrządu orgi – dobry zamiennik:
70-15=55
55*2=110
110 = pół zbiornika paliwka = dobry olej +filtr oleju i pow = nie kilka złotych
a to tylko dwa uszczelniacze a jeśli potrzeba by było z 10 to już mamy 550 różnicy.
To też parę złotych??
Apeluje o rozsądek przyjaciele...


ad.1
Kolego, z Twoich wyliczen rozumiem, ze Twoj zaminnik kosztujue 55zl/szt, czy tak? W takim razie rachunek wyglada nieco inaczej... 110zl komplet w zamienniku, 140zl komplet w oryginale co daje 30zl roznicy... ;) W tym przypadku to jest gra nie warta swieczki, zeby kombinowac dla 30zl.

ad.2
jak pisales, potrzeba dwie sztuki tych uszczelniaczy, takze nie pisz prosze o roznicy na 10szt. bo taka kalkukacja w tym wypadku nie ma najmniejszego sensu. Nie popadajmy w paranoje – na dzien dzisiejszy te czesci juz nie sa, az tak drogie jak jeszcze kilka lat temu.

Ja jezeli mnie stac, to staram sie kupowac oryginalne czesci, no chyba, ze roznica w cenie jest kolosalna a zamiennik tez jest dobry – przyklad: komplet ori panewek korbowodowych do KF'a to koszt jezeli dobrze pamietam ponad 600zl, koszt zamiennika 130zl za komplet (bodajze TDC) – oczywiscie wzialem zamiennik bo tutaj roznica juz jest spora, a podobno ten zamiennik jakosciowo nie ustepuje oryginalowi.

PostNapisane: 4 maja 2009, 18:17
przez r4obo
sq2jul napisał(a):Chcesz mi powiedziec, ze taki uszczelniacz w dobrym zamienniku kosztuje zamiast 70zl w oryginalne np. 20zl?

Tak właśnie jest. Stąd moje wyliczenia.
Nie chce się kłócić panowie tylko przetrzeć niektórym oczy. Oczywiście wybóru każdy dokonuje sam.
Skąd wiecie czy w orgi torebeczce za 70 zeta nie kupujecie tego co można kupić za 15 czy 20?

PostNapisane: 4 maja 2009, 18:51
przez sq2jul
r4obo napisał(a):
sq2jul napisał(a):Chcesz mi powiedziec, ze taki uszczelniacz w dobrym zamienniku kosztuje zamiast 70zl w oryginalne np. 20zl?

Tak właśnie jest. Stąd moje wyliczenia.
Nie chce się kłócić panowie tylko przetrzeć niektórym oczy. Oczywiście wybóru każdy dokonuje sam.
Skąd wiecie czy w orgi torebeczce za 70 zeta nie kupujecie tego co można kupić za 15 czy 20?


r4obo – przytocz mi konkretna marke tego zamiennika, bo szczerze mowiac, az nie chce mi sie wierzyc i z checia sprawdze to.

A co do Twojego pytania – jasne, ze nikt nie ma tej pewnosci :) Jednak kupujac ori i placac wiecej, jestes pewny, ze dostajesz czesc (jak to juz pisalem wczesniej), ktora dobrze sie sprawowala w silniku przez 100k km, albo i wiecej dzieki czemu masz uzasadnione podstawy, by myslec, ze po wymianie nadal tak bedzie.

PostNapisane: 4 maja 2009, 21:34
przez r4obo
sq2jul napisał(a):przytocz mi konkretna marke tego zamiennika

Pisałem już, jeśli chodzi o uszczelki silnikowe to np. AJUSA, końcówki drążków, sworznie, tuleje met-gum np. LAMFORDER, itd.
To jest to o co się otarłem ale firm jest oczywiście więcej. Np. Lamforder robi dla Mesia na pierwszy montaż...
Mogę przytoczyć jeszcze przykład z czasów gdy się przemieszczałem jeszcze Cienkim; tarcze hamulcowe firma motortasport z wawy z ul. modlińskiej robiła dla fiat auto poland – w torebeczce FIAT w serwisie (potocznie zwane orgi) i można było kupić w normalnym sklepie w eleganckim pudełku firmowym. Różnica w cenie: w folijce Fiat 110 pln/szt., w pudełku mototransport 35 pln/szt. Towar ten sam więc dopłata za folię firmową fiata 75 zeta. Tarcze wymieniamy zawsze parami więc 150 zeta w kieszeni. Na klocki starczyło i reszta jeszcze była... w trudnych studenckich czasach... oj ciężko było...

PostNapisane: 4 maja 2009, 21:46
przez BratCukierka
a uszczelniacze czy to na wałki czy wał OE Mazda robi NDK :P ale nie dostaniesz ich w opakowaniach NDK (przynajmniej nie w Polsce)

kupiłem ostatnio uszczelniacze półosi JC, żeby tylko móc założyć półosie – bo to na miejscu było :P
na razie nie cieknie... bo nie wlałem jeszcze oleju do skrzyni :D

zabijcie mnie że silnik rozebrałem na części pierwsze i złożyłem na oryginałach :D