Mieszanie płynu chłodniczego

Postprzez Globy » 9 sty 2004, 20:54

Zastanawiam sie, czy dozwolone jest mieszanie swiezego plynu chlodniczego ze starym, kilkuletnim?
Ostatnio edytowano 24 gru 2004, 22:08 przez Globy, łącznie edytowano 1 raz
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez aadamj » 9 sty 2004, 21:42

W zasadzie nie jest powiedziane że nie wolno, ale nie powinno się mieszać. Stary płyn ma już osłabione właściwości i dolewając do niego nowy to nic nie daje. Lepiej zalac autko nowym. No chyba że masz ubytki i musisz uzupełniac dość często.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2003, 20:52
Posty: 141
Skąd: Trzebinia
Auto: chwilowo brak

Postprzez HERCIK » 10 sty 2004, 15:54

Nie jest zalecane ale mozna mieszac.
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez Paweł » 10 sty 2004, 16:03

Raczej dolewanie uszczelniacza i innych wynalzkow jest niezalecane.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez KamRom » 11 sty 2004, 12:03

Jeżeli chodzi o miesznie płynów chłodniczych to nie mamy dużego wyboru, bo przy normalnej wymianie płynu nie ma możliwości spuszczenia całego płynu z układu chłodzenia, według moich doświadczeń można spuścić max 5l starego czyli w układzie zostaje jakieś 4,5l starego dla silnika 2,0 (takie przynajmniej znalazłem dane o całkowitej pojemności układu chłodzenia Vmax=9,5l).
Pozdr
KamRom
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 14:12
Posty: 32
Skąd: Rzeszów
Auto: była Mazda 626 2.0

Postprzez aadamj » 11 sty 2004, 12:27

To znaczy że prawdopodobnie spuszczasz tylko z chłodnicy a reszta (4,5l) pozostaje w bloku i układzie ogrzewania. Należy spuścić jeszcze z bloku silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2003, 20:52
Posty: 141
Skąd: Trzebinia
Auto: chwilowo brak

Postprzez KamRom » 11 sty 2004, 21:12

Jak spuścić z bloku silnika?
Pozdr
KamRom
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 14:12
Posty: 32
Skąd: Rzeszów
Auto: była Mazda 626 2.0

Postprzez xXx » 11 sty 2004, 21:35

Na bloku jest śruba :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Carrrlos » 11 sty 2004, 21:57

przed zalaniem nowego polecam przepłukac układ, normalnie wąż we wlew chłodnicy, uruchom silnik, leeko odkręć kranik spustowy w chłodnicy, 10 minut płukania na bieżącej wodzie wystarczy. Potem to co zostało z bloku olej, ale uwzględnij w dobrabianu proporcji glikolu z woda destylowaną. poprostu zrób mocniejszy koncentrat, w końcu i tak sie zmiesza z woda w bloku.... i po krzyku
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Paweł » 11 sty 2004, 22:23

Tylko nie wlewaj wody z kranu, bo sie kamien wytraci. Tylko i wylacznie destylowana.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6