Strona 1 z 1

Jak odróżnić modele GE, FS, FP ?

PostNapisane: 6 kwi 2009, 20:09
przez Moc Poranka
Mam ptyanko ;)
Nigdzie nie mogę znaleźć różnic pomiędzy modelami silników 1,8 a 20i ? FS – FP, GE ?

Pomóżcie !! !! !!.

Jak je odróżnić ?
Skąd wiedzieć jak sprawdzić jaką mają moc nie mając tego wpisanego do dowodu ?

W jakich latach jak te silniki się różniły ?
Jak się dowiedzieć czy posiada 2,0 – 136KM ? 115KM? 1,8 – 105KM ? bądź 90 KM



Pozdrawiam.

PostNapisane: 6 kwi 2009, 20:18
przez Borys
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=72612 <czytaj>
a po co ci dwa identyczne tematy ??

PostNapisane: 6 kwi 2009, 20:22
przez Grzyby
FS w GE był tylko w jednej wersji – 116KM.
Wersja 136KM była dopiero w GF.

Patrząc na silnik nie jesteś w stanie odróżnić FP od FS. Wyglądają identycznie. Osprzęt (np. przepływomierz) też jest identyczny.

PostNapisane: 6 kwi 2009, 20:30
przez Moc Poranka
Dzięki

A teraz co zrobić ?

Jakieś pomysły na odróżnienie ?
Może po nr silnika ?
Albo jest gdzieś rok na bloku ?

Pozdrawiam.

PostNapisane: 6 kwi 2009, 20:34
przez Grzyby
Nie ma na bloku roku produkcji.
Moc Poranka napisał(a):Może po nr silnika ?

jedynie po nr VIN auta w jakim był zamontowany
Lub po wizycie na hamowni.

Re: Jak odróżnić modele GE, FS, FP ?

PostNapisane: 6 kwi 2009, 21:06
przez Pankuba
Moc Poranka napisał(a):1,8 – 105KM ? bądź 90 KM


Jest jeszcze FP DOHC 101 KM w liftowanej GF. Ale w wykazie oznaczeń silników na mazdaspeed go nie uświadczysz:
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... oznaczenia

PostNapisane: 6 kwi 2009, 21:37
przez pawelMX6
Grzyby napisał(a):FS w GE był tylko w jednej wersji – 116KM.

A nie 114KM i 168Nm?

PostNapisane: 6 kwi 2009, 22:12
przez Gib
115 KM i 170 Nm
nie wiem jak inni ale ja mam na bloku napis FS po lewej stronie auta z przodu zaraz pod deklem.

PostNapisane: 6 kwi 2009, 22:18
przez Moc Poranka
Gibsong napisał(a):ja mam na bloku napis FS


Gibsong to nie jest napis na bloku tylko na głowicy ;).

Może jeszcze ktoś ma jakiś pomysł ?
Może po komputerze sterującym ?

Czy komputer od 1.8 może sterować 2,0 albo na odwrót ?

I jak jest z aparatami zapłonowymi można je konfigórować do woli z różnych silników ?

Pozdro.

PostNapisane: 6 kwi 2009, 23:31
przez Grzyby
Moc Poranka napisał(a):Czy komputer od 1.8 może sterować 2,0 albo na odwrót ?

trafiony – są różne i nie są zamienne

Moc Poranka napisał(a):jak jest z aparatami zapłonowymi można je konfigórować do woli z różnych silników ?

teoretycznie sie da – w praktyce niezbyt. Konieczne są przeróbki instalacji. W zależności od modelu mają inne wyprowadzenia.
Moc Poranka napisał(a):Gibsong to nie jest napis na bloku tylko na głowicy

i w silniku 1.8 też jest wytłoczone FS :)

PostNapisane: 7 kwi 2009, 10:57
przez Pajko
Grzyby napisał(a):
Moc Poranka napisał(a):Czy komputer od 1.8 może sterować 2,0 albo na odwrót ?

trafiony – są różne i nie są zamienne

i tu się mylisz Mariuszu !! Ja mam FS'a ale komp i skrzynia od FP

PostNapisane: 7 kwi 2009, 11:07
przez Grzyby
Pajko napisał(a):i tu się mylisz Mariuszu

źle się wyraziłem – zamienne są ale auto nie zachowuje się tak jak powinno.
Było opisanych kilka takich przypadków na forum (w końcu trochę ten dział moderowałem :))

PostNapisane: 7 kwi 2009, 11:36
przez Pajko
Grzyby napisał(a):źle się wyraziłem – zamienne są ale auto nie zachowuje się tak jak powinno.

moje auto smiga już jakieś 7 lat i nie mam i nie mialem problemów

PostNapisane: 7 kwi 2009, 11:40
przez Grzyby
No to może jesteś wyjątkiem potwierdzjącym regułę <lol>

PostNapisane: 7 kwi 2009, 16:14
przez Lukas007
Grzyby napisał(a):
Moc Poranka napisał:
Może po nr silnika ?


jedynie po nr VIN auta w jakim był zamontowany


Przecież jest na bloku numer silnika zaczynający się właśnie od "FS" albo "FP"...

Moc Poranka napisał(a):W jakich latach jak te silniki się różniły ?


FS był identyczny pod względem mocy w czasie całej produkcji w GE – "115KM"
FP od 92' do 95' miał – "105KM" a po 95' – "90KM".

PostNapisane: 7 kwi 2009, 22:33
przez Pajko
Grzyby napisał(a):No to może jesteś wyjątkiem potwierdzjącym regułę

na to wygląda :)