Strona 1 z 2

Jakie różnice między FS a FS2

PostNapisane: 2 kwi 2009, 09:47
przez zibi626
Czy ktoś wie jakie są różnice o ile w ogóle jakieś są między silnikami FS a FS2 ?? Szukałem w Szukajce,ale nie znalazłem nic konkretnego.

PostNapisane: 2 kwi 2009, 23:53
przez Grzyby
zibi626 napisał(a):FS a FS2

A gdzie znalazłeś silnik FS2 ?

PostNapisane: 3 kwi 2009, 00:36
przez Grzyby
Nie wiem – nie spotkałem się z oznaczeniem FS2.

A jeśli chodziłoby o silnik FS 136KM to jest on "niemontowalny" w budzie GE.
Przede wszystkim ta wersja (136KM) jest na innym interfejsie niż "klasyczny" FS z GE. Bimbak kiedyś wałkował ten temat dokładnie.

PostNapisane: 3 kwi 2009, 08:06
przez zibi626
oznaczenie FS 2 znalazłem u siebie z przy aparacie zapłonowym :) a oznaczenie FS ma inny silnik,który oglądałem u swojego ojca stąd pytanie :)

PostNapisane: 3 kwi 2009, 08:44
przez Grzyby
Chodzi o odlew na bloku?
Nie wiem co to, ale na pewno nie jest to inny silnik.
FS był produkowany w 1 wersji (w GE na Europę i USA) i ma 116KM. Tak w Cronosach, Specialach jak i w "zwykłych" 626 jest to ta sama jednostka napędowa.

PostNapisane: 3 kwi 2009, 08:51
przez zibi626
Chodzi o odlew na bloku?

Tak :)No właśnie wiem,że była jedna wersja, ciekawe tylko po co robili FS i FS2 ;) Chyba,że o czymś nie wiemy :D

PostNapisane: 3 kwi 2009, 13:39
przez oblivion
A może na innej części silnika jest FS 3 i jest to jakaś numeracja części montażowych? ;)

PostNapisane: 3 kwi 2009, 13:48
przez Grzyby
oblivion napisał(a):A może na innej części silnika jest FS 3 i jest to jakaś numeracja części montażowych?

bardzo możliwe

PostNapisane: 3 kwi 2009, 16:41
przez kierownik
a może koledze chodzi o FS'a z GE 105KM i FS'a z GF 90KM?

PostNapisane: 3 kwi 2009, 21:04
przez zibi626
kierownik napisał(a):a może koledze chodzi o FS'a z GE 105KM i FS'a z GF 90KM?


90HP i 105HP toż to silnik FP :)

PostNapisane: 6 kwi 2009, 09:14
przez kierownik
zibi626 napisał(a):90HP i 105HP toż to silnik FP

ale na bloku ma wytłoczone FS :P

PostNapisane: 22 maja 2009, 11:13
przez szaman207
SIEMA JA MAM GF-KĘ O NUMERZE vin JMZGF14P201137215 A NA BLOKU NAPISANE JEST FS2.
Myslalem że mam FP 90KM. Jaki to jest silnik z oznaczeniem FS2?? Ktoś wie??

PostNapisane: 22 maja 2009, 12:13
przez pawelMX6
szaman207, VIN wskazuje na:
Producer: Mazda Of motor Of corporation
Number of packages: 4
Color of the body: 16S Medium of blue of metallic
Color of the salon: GD9 Of blue/Off-black
Date of the production: 24.09.1997 Model: 626
Code of the body: GF (first generation of 04.1997-08.1999[gg])

FP, 1840, 4, 16V, DOHC

PostNapisane: 22 maja 2009, 19:42
przez PLaster
Jeśli chodzi o silniki FS to było ich kilka wersji, znaczy się podstawa była ta sama (mogły występować różnice np, stopień sprężania), a różniły się wersją ECU, mocą i latach produkcji, oraz w jakich autach występowały.
A takie występowały:

FS 2.0 16V 85KW 116KM 92-98r

FS1R 2.0 16V 90KW 122KM 99-00r
FS1R 2.0 16V 88KW 120KM 00-02r

FS2A 2.0 16V 85KW 116KM 99-08r
FS2B 2.0 16V 85KW 116KM 99-08r

FS2C 2.0 16V 100KW 136KM 99-08r
FS2C 2.0 16V 100KW 136KM 99-08r

FS31 2.0 16V 86KW 117KM 94-97r

FS4B 2.0 16V 83KW 113KM 99-02r

FS7E 2.0 16V 96KW 131KM 00-05r
FS7G 2.0 16V 96KW 131KM 00-08r

FS83 2.0 16V 86KW 117KM 91-97r
FS84 2.0 16V 86KW 117KM 91-97r

FSH9HP 2.0 16V 100KW 136KM 97-99r

FSJ1HP 2.0 16V 100KW 136KM 97-99r
FSJ2LP 2.0 16V 85KW 116KM 97-99r
FSJ4HP 2.0 16V 100KW 136KM 97-99r

FSS9 2.0 16V 85KW 115KM 97-99r

PostNapisane: 29 cze 2009, 23:14
przez misio5986
podlacze sie do kolegow bo nie moge znalesc nigdzie pomocy... posiadam mazde 626 Gf face lift z 99roku z silnikiem 2.0 i 116ps. Komputer ecu ktory mam to FS2A. Na serwisie mazdy powiedzieli mi ze jak zmienie na FS2C to bede mial 136 ps. niestety nie moge poradzic sobie z odpaleniem auta na tym komputerze. mam z mazdy kod do nauczenia kluczy ale nie moge wejsc w tryb serwisowy(5cio krotne szybkie przekrecanie kluczyka....). Na mazdzie tez nie moga sobie poradzic... prosze o pomoc....

PostNapisane: 29 cze 2009, 23:28
przez Marekkk
W FS-ie 115KM, a FS-ie 136KM różnica jest też taka:

Skrzynia jest krótka, tzn. być może skrzynia jest ta sama (choć ma na 99% trochę inne przełożenia).

W FS-ie 115KM na 3-ce idzie jakieś 160km/h, a wersja 136KM ok. 150km/h, trzeba szybciej i częściej zmieniać biegi, takie jest odczucie jeżdżąc obydwoma wersjami :)

Przyjemniejsza jest wersja 115KM, ale jak ktoś lubi szaleć od świateł do świateł to lepsza będzie wersja H.P. czyli 136KM. Mocniejszym FS-em szybciej również się wyprzedza przy prędkości ok.80-120km/h, idzie odrazu a słabszy trzeba rozkręcać.

PostNapisane: 30 cze 2009, 00:02
przez Mako
roznice na kompie i skrzyni sie nie koncza, byl juz taki temat o roznicach tych dwoch silnikow, w 136 wystepowaly chyba tez inne walki rozrzadu

PostNapisane: 30 cze 2009, 00:08
przez Grzyby
Mako napisał(a):roznice na kompie i skrzyni sie nie koncza

dokładnie i było już o tym

misio5986 napisał(a):Na serwisie mazdy powiedzieli mi ze jak zmienie na FS2C to bede mial 136 ps.

zmień szybko serwis ....

PostNapisane: 30 cze 2009, 19:28
przez misio5986
dziekuje za pomoc... dzisiaj udalo mi sie uruchomic ten komputer. w serwisie mazdy podali mi zly kod bo sie pomylili ale teraz jest juz dobrze. Auto jest mocniejsze co idzie odczuc szczegolnie na niskich obrotach. Roznicy w walkach weglug komputera serwisowego mazdy nie ma. sa te same silniki tylko rozne komputery. mimo to dziekuje za pomoc:)

PostNapisane: 30 cze 2009, 23:20
przez Mako
misio5986 napisał(a):Roznicy w walkach weglug komputera serwisowego mazdy nie ma. sa te same silniki tylko rozne komputery

wg komputera serwisu mazdy moja 323F miala 4 filtry przeciw pylkowe hahaha , komputer swoje a fachowcy z forum swoje i kto ma racje ?? roznice mozesz czuc bo pewnie masz teraz troche inny przebieg momentu obrotowego i mocy, przekonasz sie ile masz koni tylko w jeden sposob, jedz na hamownie i przebadaj madzie ;)