sds12 jeżeli chodzi o rozrząd to masz go poprawnie ustawionego, natomiast nie wiadomo czy masz poprawnie ustawiony zapłon... odnośnie rozrządu to jak najbardziej koło na 0 lub T lub OT różnie to nazywali wałek pionowo w górę... palec na 1. cylinder... Natomiast powinieneś sprawdzić jeszcze ustawienie zapłonu – jak strzela to wg mnie jest za późny ;p
ewentualnie nie przyspiesza ;p
W GD 2.0i ustawiasz z odłączonymi wężykami podciśnienia przy przyspieszaczu zapłonu – taki zawór na aparacie zapłonowym...
i teraz tak, dla wersji 90KM ustawiasz na rozgrzanym silniku, najlepiej żeby miał około 60 stopni C, aby nie załączał się jeszcze wentylator... na 6 stopni przy obrotach 850-875... (czyli najpierw ustawić musisz oborty i sprawdzić TPS)
natomiast wersja 107KM ustawiasz na 6 stopni, ale przy obrotach 800 na minutę... (tak samo wcześniej musisz je ustawić)
Jak ustawiać obroty było już na forum parę razy i to niedawno, tak samo o TPSie pisałem parę razy
Natomiast odnośnie sondy, to dopuki nie sprawdzisz oscyloskopem i nie wrzucisz wykresu... to trudno cokolwiek powiedzieć...
Teoretycznie mogą być trzy rzeczy:
1) kabel idący od sondy do komputera gdzieś jest przerwany, albo go lutowałeś... :/ Jasno jest napisane, że tych kabli się nie lutuje... a jak komuś udało się polutować, to znaczy że kupił sondę, która tylko z nazwy jest sondą... ;p Co więcej należy zachować pierwotną długość kabli... (to też jest bardzo ważne) sprawdzisz to na oscyloskopie, chyba że masz aż tak dobry miernik
2) układ wtryskowy masz zawalony – możesz spróbować użyć STP do czyszczenia wtrysków paliwa do silników benzynowych, dolewa się cały preparat na zbiornik paliwa (około 50 litrów) i masz go wyjeździć jeżdżąc delikatnie w trasie... tylko nie wciskaj gazu do deski!! chyba że nie zależy Ci na tym silniku ;p
(oczywiście to czy jest zawalony da się sprawdzić oscyloskopem... chyba, że twój miernik sobie z tym poradzi...)
3) ja raz kupiłem sondę za 70 zł zapewniany byłem, że jest bardzo dobra!! i jak sprawdziłem jej wykres, to pojechałem do przedawcy i powiedziałem, żeby sobie ją zjadł... a jak nie zna się na motoryzacji to niech zacznie handlować jajkami!!
potem kupiłem już w normlanym sklepie sondę za 170 zł boscha i od razy śmiagała aż miło!!
oczywiście jak masz możliwość kupienia używki z gwarancją, to też jest dobre wyjście... tylko pamiętaj, że bosch daje na sondę gwarancję 100.000 km... więc dowiedz się ile ma przejechane...
bo wg mnie na sondzie szkoda oszczędzać... bo potem takie kwiatki się robią
PS
Sonda określa skład mieszanki i na jej podstawie komputer decyduje o ilości paliwa... więc jeżeli coś jest nie tak z wykresem, to albo wina sondy... albo zarąbany układ wtryskowy... no mogą być jeszcze nieszczlności na kolekorze wydechowym.... lub układzie wydechowym... i spaliny się wydostają... ewentualnie możesz nie mieć katalizatora lub mieć go pustego – wypalonego lub zawalonego... i wtedy wykres sondy też bedzie niepoprawny... jak byś decydował się na demontaż katalizatora to koniecznie załóż strumienicę żeby spaliny nie cofały się, bo wtedy sonda też będzie miała chusteczkowy wykres...