Strona 1 z 1

Czujnik temperatury powietrza zasysanego – błąd 10 – prośba

PostNapisane: 14 mar 2009, 14:24
przez puszaty
Wywala mi błąd 10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego – Prosze o pomoc – jak można domowymi sposobami sprawdzić ten czyjnik? – czy w tym silniku to jest ten czujnik na obudowie filtra powietrza – obok przepływomierza B77? Dodatkowo
Wywala mi także błąd 11 – może ktoś wie co to za błąd?
Oraz 17 – typowy przy jeździe na gazie.
Dzięki za pomoc

PostNapisane: 14 mar 2009, 17:11
przez steven
podejrzewam że masz GE, więc do czujnika biegną dwa kable, musisz się w nie wpiąć, na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu powinieneś mieć wartość najbliższą 5V, przy 20stopniach około 2,5V nagrzany do 90stopni około 0,5V... tylko pamiętaj, że sprawdzasz napięcie na podłączonym czujniku ;)

Ewentualnie możesz wpiąć kostkę i sprawdzić oporność czujnika, zimny powinna wnosić dużo – kilkadziesiąć tysięcy Ohmów – może ktoś Ci dopisze ile dokładnie ;) przy temeraturze ok.20stopni powinno być około 30k Ohmów i spadać w dół im cieplejszy... ;)

Co do błędów, to 10 i 11 odpowiada za wspomniany czujnik temperatury...
17 za sonde lambde ;)

PostNapisane: 14 mar 2009, 17:36
przez Waluś
steven ale pytanie dotyczy czujnika powietrza zasysanego przez przepływomierz.
Proponuję sprawdziś kostki przepływki.

PostNapisane: 14 mar 2009, 17:39
przez puszaty
Dzięki za wyczerpująca – odpowiedź – zaraz w poniedziałek mierzę , sprawdzam i ew. wymieniam – bo spalanie chore a i kultura pracy silnika daleka od normy.
Później kasuję błędy – i znów odczyt kodów, może uda mi sie to wyeliminować.

PostNapisane: 14 mar 2009, 22:49
przez puszaty
Koledzy – tak jak proponował Steven – miernik w dłonie i na pomiary – i okazało się że mój czujnik na ciepłym silniku dawał 3,10 Volt a jak się nagrzewał silnik to wskazania rosły na 3.14 – 3.16 volt.
Dlatego prosze o poradę – czy myślenie jest wskazane Steven-a – i czy mamy do czynienia z tym samym czujnikiem?
Wg Steven-a – w miare wzrostu temp. silnika – czujnik powinien dawać mniejsze wskazania Voltomierza – a u mnie jest na odwrót.
Mam faktycznie model GE z silnikiem FS – na obudowie filtra mam czujnik a zaraz za nim przepływkę B77
Kostki na przepływomierzu – OK ( mam zamiar ją delikatnie wyczyścić – preparatem do czyszczenia gaźników. może nie uszkodzę!.) może to pomoże.
A co do tego czujnika przed przepływomierzem – to bardzo proszę o poradę

PostNapisane: 14 mar 2009, 23:15
przez Hugo
puszaty napisał(a):mam zamiar ją delikatnie wyczyścić – preparatem do czyszczenia gaźników. może nie uszkodzę!
Nie uszkodzisz.

PostNapisane: 20 kwi 2009, 17:13
przez larwa1989
a mzoe mi ktos powiedziec gdzie jest czujnik temperatury w mazdzie 626 1.8 benzyna 95 r. ?? Z gory dzieki

PostNapisane: 20 kwi 2009, 21:19
przez slawek323
jak coś to mam taki czujnik wkręca sie go w obudowę filtra pisac na priv mogę wysłać fotki