Strona 1 z 1

czy na 100% mam silnik 1,8 ?

PostNapisane: 29 paź 2008, 21:11
przez Andrzejw
witajcie – ostatnio podczas zakupu świec – Człowiek zapytał mnie o oznaczenia silnika... zerknąłem na silnik – Pan powiedział, że to oznaczenie dwulitrowego silnika...

zerknijcie proszę, bo w papierach mam 1,8 :/


oto zdjęcia.

1


Obrazek

2
Obrazek

napiszcie proszę co o tym myślicie...

Pozdrawiam – Andrzej

PostNapisane: 29 paź 2008, 21:16
przez chudy

PostNapisane: 29 paź 2008, 21:22
przez Hazu
Poszukaj numeru silnika i będziesz wiedział co masz.

Skro u mnie jest kilka el. silnika z oznaczeniami KL to nie znaczy że silnik to KL

PostNapisane: 29 paź 2008, 21:30
przez Andrzejw
o szytttt :/ – 1992-2001 2.0i 115 KM 16V 4/DOHC FS

Nie wieżę :D – czy to oznacza, że mam 2 litry ??? kurczę, a nie ma możliwości aby tylko skrawek był od 2 litrówki ? a reszta od 1,8 ? dlaczego mam w papierach 1,8 ?

PostNapisane: 29 paź 2008, 21:56
przez bazyl wspaniały
przy kołnierzu sprzęgła na bloku silnika jest mała płaska tabliczka na której jest oznaczenie FP lub FS. FP czyli 1.8 FS czyli 2.0. Oba silniki są tak podobne że ciężko wyłapać na pierwszy rzut oka. Kolejna wskazówka to tabliczka znamionowa na grodzi, ja tam miałem wybite jaki silnik w swojej poprzedniej.
głowica jest wspólna dla obu silników, 1.8 jest wariacją na temat silnika 2.0, przekonstruowano blok silnika i wyszedł ten mniejszy po zmianie skoku i średnicy tłoka. Tyle moich wiadomośni na ten temat ;)

PostNapisane: 29 paź 2008, 22:05
przez Andrzejw
nadal nie wiem, bo tabliczki takiej nie widzę :)

Czy na podstawie tylko tego jednego zdjęcia można określić to na 100% ?

Proszę o odpowiedź znawców tematu.

PostNapisane: 29 paź 2008, 23:42
przez Hazu
Andrzejw napisał(a):Czy na podstawie tylko tego jednego zdjęcia można określić to na 100% ?


Przecież juz masz odpowiedź:

bazyl wspaniały napisał(a):głowica jest wspólna dla obu silników,


więc musisz sprawdzić nr silnika :P

PostNapisane: 29 paź 2008, 23:55
przez waldii
Andrzejw podaj ma VIN na PW ;)

PostNapisane: 30 paź 2008, 00:12
przez keczu
Ja zawsze poznaje po cewce zaplonowej bo wygladaja roznie w zaleznosci od pojemnosci.Ja mam 1.8 wyjscia z cewki sa w rzedzie pionowo.Koncowki przewodow na cewke sa wezsze.Ale nie wiem czy to 100% metoda.

PostNapisane: 30 paź 2008, 01:33
przez Pajko
A ja w papierach mam FP a faktycznie FS hhehe ;)

PostNapisane: 30 paź 2008, 01:57
przez bazyl wspaniały
keczu napisał(a):Ja zawsze poznaje po cewce zaplonowej bo wygladaja roznie w zaleznosci od pojemnosci.Ja mam 1.8 wyjscia z cewki sa w rzedzie pionowo.Koncowki przewodow na cewke sa wezsze.Ale nie wiem czy to 100% metoda.

ja miałem FP a szfagier FS, aparaty identyczne :P

Andrzejw napisał(a):nadal nie wiem, bo tabliczki takiej nie widzę

o by cię dzika śwynia pogryzła, poświeć latarką między aparat zapłonowy a filtr powietrza, powinieneś tam daleeeeeko w dole zobaczyć gdzie się łączy skrzynia z silnikiem, na bloku silnika właśnie przy samym łączeniu jest miejsce gdzie jest nabite FP lub FS. Z racji że blok jest z żeliwa być może że trzeba będzie to miejsce lekko papierem drobnym przetrzeć (ja tak miałem).
Jak tego nie znajdziesz to przyjadę normalnie i ci wyrwę.... silnik :P

PostNapisane: 30 paź 2008, 13:44
przez Speed
tak na marginesie fajne masz zrobione śruby na pokrywie hahaha

PostNapisane: 30 paź 2008, 14:34
przez pawelMX6
Grzyb na pokrywie też niczego sobie :P

PostNapisane: 30 paź 2008, 16:17
przez Grzyby
pawelMX6 napisał(a):Grzyb na pokrywie też niczego sobie

no no!
Wypraszam sobie.
To jakiś inny syf <lol>

Andrzejw, każdy FP ma takie wytłoczenie jak pokazałeś na focie.
Podaj nr VIN to poznasz prawdę.

Poza tym – do obydwu silników są te same świece.

PostNapisane: 30 paź 2008, 16:25
przez Andrzejw
wg vinu mam 1,8, ale nie wiem czy cos nie bylo przekladane... wiem ze mazia kiedyś była zdrowo walnieta.

PostNapisane: 30 paź 2008, 16:34
przez Grzyby
Jedź na hamownię – dowiesz się prawdy :)