Strona 1 z 1

Dławienie silnika przy gwałtownym otwieraniu przepustnicy –

PostNapisane: 13 lis 2004, 11:52
przez Gość
Witam wszystkich!
Posiadam mazde 626 1.8 16V z gazem z 1994r
W chwili kiedy gwałtownie naciskam pedał gazu samochód traci przyspieszenie, nie ma mocy, a gdy naciskam stopniowo, leciutko wszyskto jest w porządku, te same objawy sa na benzynie i na gazie, tyle ze na benzynie troszke lepiej. Dzieje sie tak tylko przy rozgrzanym silinku, przy zimnym wszystko OK.
Co to może być?

PostNapisane: 13 lis 2004, 14:21
przez Jaksa
Sprawdz przewody wysokiego napięcia.... lub jest problem z dolotem powietrza do kolektora ssącego...

PostNapisane: 13 lis 2004, 15:29
przez floox
Jarek,

a może Lambda padła?

Pozdrowienia

PostNapisane: 13 lis 2004, 15:59
przez Jaksa
floox napisał(a):a może Lambda padła?
Ona ma wpływ tylko na spalanie

PostNapisane: 13 lis 2004, 16:17
przez Redoo
Ja chyba mam to samo i wszyscy radza mi zmiane lambdy!!!moc znacznie mi spada przy rozgrzanym silniku :( a z tego co sie dowiedziałem to sada lambda nie tylko wpływa na spalanie ale tez na moc :)

PostNapisane: 13 lis 2004, 17:56
przez Khirali
a moze przepływomierz? :) bo to objawy jak by sie gaz kończył (ale ze na benzynie jest to samo to wyluczam to:) ) albo faktycznie lambda padła i miesza w kompie z wtryskami

PostNapisane: 14 lis 2004, 03:10
przez marek
Jaksa napisał(a):Ona ma wpływ tylko na spalanie



??

A mi się wydaje że tez na moc (ale tylko w momencie wdepnięcia w podłogę) Zresztą u mnie na uszkodzonej jednej (z dwóch) sondzie miałem turbodziurę jak gaz w podłoge wciskałem.
Jak jest sonda trafiona to samochód jeździ na zbyt bogatej mieszance, zatem ma za dużo Pb w komorach spalania. Za dużo Pb powoduje opóźnioną reakcje na gaz w podłodze (objaw "zalanego" silnika).

Ale moge sie mylic :)

PostNapisane: 14 lis 2004, 20:23
przez Długi
marek napisał(a):Jak jest sonda trafiona to samochód jeździ na zbyt bogatej mieszance, zatem ma za dużo Pb w komorach spalania. Za dużo Pb powoduje opóźnioną reakcje na gaz w podłodze (objaw "zalanego" silnika).

Sprzeczność!!

Samochód jeździ na bogatej mieszance a ECU otrzymuje info o ubogiej mieszance więc wzbogaca, taka kołomyja :D

PostNapisane: 14 lis 2004, 20:32
przez Paweł
Ja bym sprawdzil cisnienie paliwa, wydajnosc wtryskow i zaplon.

PostNapisane: 15 lis 2004, 18:12
przez marek
Sprzeczność!!

Samochód jeździ na bogatej mieszance a ECU otrzymuje info o ubogiej mieszance więc wzbogaca, taka kołomyja


??

A nie jest tak przypadkiem że jak sonda jest uszkodzona (w sensie że wywala kod błędu) to komp przechodzi na inną mapę wtrysku żeby cały czas była bogata mieszanka? Ja to rozumuje w ten sposób, że wtryskiwane jest więcej Pb żeby nie doszło do sytuacji zbyt ubogiej mieszanki i nie wzrosła temp w komorach spalania?

PostNapisane: 21 lis 2004, 11:31
przez simba501
kurcze mam to samo ale tylko na LPG to jest katastrofa sarpie nieniłosiernie ,ale tylko na goracym silniku, na zimnym nie .Jakby ktos dał radę na ten problemik to chetnie poczytam. Pozdrawiam SIMBA501

PostNapisane: 21 lis 2004, 16:44
przez marek
simba501 napisał(a):kurcze mam to samo ale tylko na LPG to jest katastrofa sarpie nieniłosiernie ,ale tylko na goracym silniku, na zimnym nie .Jakby ktos dał radę na ten problemik to chetnie poczytam. Pozdrawiam SIMBA501


Zadaj to pytanie na forum LPG tam szybciej dostaniesz odpowiedź

PostNapisane: 21 lis 2004, 17:41
przez P0L4K
Mialem to samo na gazie,pomogla regulacja :P

PostNapisane: 15 gru 2004, 00:04
przez Grzesio
też mam taki sam problem. Byłem w serwisie sam. japońskich sprawdzali na kompie ponoć wszystko Ok jedynie na przewodach WN było przebicie .Wymieniłem przewody świece filtry i nic nie pomogło.

PostNapisane: 15 gru 2004, 18:22
przez Kruk11
U mnie problem zniknął jak wymieniłem tłumik z końcówką o średnicy 10cm, na taki o końcówce fi 5cm (i przelotowy na dodatek) <rotfl>

PostNapisane: 15 gru 2004, 19:42
przez keyce
U mnie taki problem wystepowal (efekt "szatkowania" obrotow – tak jakby silnik gubil zaplony na jednym cylindrze) i zniknal po wymianie przewodow WN. Co ciekawsze, przebicie bylo na tej dluugasnej fajce, ktora wklada sie w pokrywe zaworow.

PostNapisane: 15 gru 2004, 22:38
przez JAREK
Według mnie należy podłączyć komputer i zrobić test silnika . Jeżeli padała sonda albo przepływomierz napewno komputer to ma to w pamięci . Jedno i drugie ma zdecydowany wpływ na przyśpieszenie i dynamikę jazdy. Sprawdzenie przewodów
i świec zapłonowych też jest wskazane.

PostNapisane: 15 gru 2004, 22:40
przez Jaksa
JAREK napisał(a):Według mnie należy podłączyć komputer i zrobić test silnika
Oczywiste.....Brawo Jarku. :)

PostNapisane: 15 gru 2004, 22:42
przez JAREK
Długi napisał(a):
marek napisał(a):Jak jest sonda trafiona to samochód jeździ na zbyt bogatej mieszance, zatem ma za dużo Pb w komorach spalania. Za dużo Pb powoduje opóźnioną reakcje na gaz w podłodze (objaw "zalanego" silnika).

Sprzeczność!!

Samochód jeździ na bogatej mieszance a ECU otrzymuje info o ubogiej mieszance więc wzbogaca, taka kołomyja :D


Pewnie chodzi o przypadek kiedy sonda jest trafiona i wykazuje małe napięcie wówczas komputer próbuje wzbogacić mieszankę i robi to tyle że zalewając silnik bo sonda dalej stoi na małej wartości ;) .

PostNapisane: 10 sie 2006, 16:46
przez wojtek75
U mnie jest podobny objaw :( Na zimnym jest w miare ok ale przy nagrzanym przy gwałtownym,troche mocniejszym wcisnieciu silnik przydlawi sie i przyspiesza.Nie czuc tej dynamiki! Przejrzalem dokladnie kable WN i na 2 sa bable :( , na jednym izolacja bo wierzchnia warstwa nacieta a jeden nie od kompletu bo NGK. Swiece mam nowe,filtr powietrza tez,oleju.Zostal mi tylko do wymiany filtr paliwa. Sadzac po stanie tych kabli WN to moze byc przyczyna chyba...Co myslicie?Komputer nie pokazuje bledow,choc gdy go za pierwszym razem sprawdzilem to pokazal blad przeplywomierza i impuls zapłonu.Po skasowaniu bledow nie wyskoczyly bledy a sprawdzalem juz kilkakrotnie.
Wymieniłem kable i dalej to samo <jelen>

Ale sprawdzilem kopulke i rozdzielacz! I co sie okazalo...Styki kopulki calkiem zjechane :( nie wiem jak on chodzil...TRAGEDIA... Ze wczesniej nie sprawdzilem tego dlatego mial kilka razy przeblysk ladnej pracy <glupek2> Trzeba kupić nową kopułkę...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 62a62.html