Strona 1 z 1

Jak odkręcic koło rozrządu od wałka?

PostNapisane: 28 wrz 2008, 14:14
przez rudzik6
Witam, mam do wymiany uszczelniacze na wałkach rozrządu. Wałki mam w tej chwili wymontowane z głowicy. Zamontowałem w imadle za taki specjalny sześciokatny profil na wałku rozrządu i próbowałem (klucz 14mm) odkręcic srube i zdjac koło. Jakos strasznie to zapieczone, nie chce sie odkrecic, boje sie, ze powygina sie i uszkodzi wałek rozrzadu. A może tam sa lewe gwinty?? Co radzicie, może zamontowac wałki w głowicy i tam próbowac odkrecic? Pomocy.

Pozdrawiam

Wiesiek

PostNapisane: 28 wrz 2008, 19:05
przez slawek323
kolego gwinty są normalne śruba pewnie na loktail wkrecona dlatego nie idzie jak nie masz klucza pneumatycznego to tylko siła reki dobry klucz z przedłużką i dobrze to gdzieś zaprzeć normalnie jest taki fajny przyrząd do blokowania takiego koła chyba ze za wałek jakos chwycisz powodzonka

PostNapisane: 28 wrz 2008, 20:26
przez rudzik6
slawek323 napisał(a):kolego gwinty są normalne śruba pewnie na loktail wkrecona dlatego nie idzie jak nie masz klucza pneumatycznego to tylko siła reki dobry klucz z przedłużką i dobrze to gdzieś zaprzeć normalnie jest taki fajny przyrząd do blokowania takiego koła chyba ze za wałek jakos chwycisz powodzonka


Za wałek łapię w imadle, tam jest taki sześciokąt pod klucz, ale trochę za daleko od koła, mam wrażenie, ze całośc mi sie wygina jak ciagne kluczem. Kurcze jak to mocno jest skręcone. Jeżeli klej to podobno odpuszcz po podgrzaniu. Za koło byłoby najlepiej złapac, ale nie bardzo jest jak aby nie poniszczyc zębów...oj utknęłem..a diabeł karty rozdaje;)

PostNapisane: 28 wrz 2008, 21:09
przez łysy83
Moim zdaniem nie potrzebnie wyciągałeś cały wałek,bo gdy jest w głowicy to możesz spokojnie odkręcać bo nie ma możliwości jego zniszczenia (tak mi się wydaje) ja tak odkręcałem i nic nie uszkodziłem.

PostNapisane: 28 wrz 2008, 22:16
przez rudzik6
ŁYSY007 napisał(a):Moim zdaniem nie potrzebnie wyciągałeś cały wałek,bo gdy jest w głowicy to możesz spokojnie odkręcać bo nie ma możliwości jego zniszczenia (tak mi się wydaje) ja tak odkręcałem i nic nie uszkodziłem.


Musiałem, wymieniałem uszczelke pod głowicą. Ale moge teraz zamontowac do głowicy i dopiero odkrecac, Tylko jak wtedy zablokuję wałek przed obrotem? jedynie kluczem na tym występie na wałku?

Pozdr

Wiesiek

PostNapisane: 28 wrz 2008, 22:59
przez qbass
Bo tu potrzeba dobrego momentu, a nie siły ;)
Wałek może pęknąć, jeśli będziesz kręcił zaciśniętego w imadle. Najlepiej jakbyś podjechał do kogoś kto ma klucz pneumatyczny, chwila i po bólu.

PostNapisane: 28 wrz 2008, 23:52
przez rudzik6
qbass napisał(a):Bo tu potrzeba dobrego momentu, a nie siły ;)
Wałek może pęknąć, jeśli będziesz kręcił zaciśniętego w imadle. Najlepiej jakbyś podjechał do kogoś kto ma klucz pneumatyczny, chwila i po bólu.


Myślę, ze jednak najpierw zamontuje w głowicy.

PostNapisane: 29 wrz 2008, 08:17
przez pawelc
pneumatyk możesz zastąpić popularnym młoteczkiem ale tu też trzeba wyczucia -zakładasz klucz i uderzasz w niego i nie blokuj w imadle tylko nałóż klucz na ten sześciokąt (potrzebna pomoc drugiej osoby ) jak masz trochę wprawy to się uda -powodzenia