Strona 1 z 1

obroty powyzej 2tys i wlaczony wentylator

PostNapisane: 13 sie 2008, 14:53
przez amadeus13
przeszukalem zasoby i nie znalazlem podobnej przypadlosci. wczoraj gdy podjechalem pod dom na luzie mialem ok 2tys obrotow plus wlaczony wentylator. dzis gdy wlaczylem zimny silnik od razu obroty mialem powyzej 2tys oraz od razu wlaczyl sie wentylator. pojechalem dzis nascie km by podlaczyc cronosa pod komputer. obslugujacy komputer stwierdzil ze nie moze uruchomic komputera gdyz mazda nie podaje mu na zlaczu masy.wczesniej dawalo mase bo niedawno tamze skanowalem mazde.i dodatkowo nie slysze tego dzwieku ktory zawsze przez pare sekund po przekreceniu stacyjki sie wlaczal.jesli ktos sie spotkal z takim urazem to poprosze o podpowiedz gdzie szukac usterki.

PostNapisane: 13 sie 2008, 14:57
przez Grzyby
Sam sprawdź kody błędów – instrukcja jest na forum (szkoda płacić za coś co zajmuje 2 minuty).
Sprawdź ilość płynu w chłodnicy – nie w zbiorniczku wyrównawczym.

Coś było robione ostatnio przy aucie? Skrzynia manualna czy automat?

PostNapisane: 13 sie 2008, 17:39
przez amadeus13
tydzien temu nastapila wymiana automatu na manual. trzy dni przejezdzilem i bylo super.ale mialem wyciek z uszczelki polosi- nie wsadzili nowek.wiec dalem do innych mechanikow, juz blizej mnie na szybka wymiane uszczelki-i jeszcze jedno nie mialem swiatla wstecznego i ci sami mi podlaczyli to swiatlo.jak dojechalem do domu wlasnie od nich to wskoczyly te wysokie obroty i praca non stop wentylatora. namierzylem lekki wyciek plynu-na trojniku do gazu, zalatalem, dolalem plynu liczac ze wlasnie niedobor to przyczyna-pol nocy czytalem na forum i na to mi wychodzilo.ale uzupelnilem plyn i obroty bez zmian.siara bo wszyscy elektrycy na wakacje wyjechali lub maja duze kolejki. jeden gazownik mi powiedzial ze najlepiej wymienic caly silnik:) piknie.zrobilem dzis 50km w poszukiwaniu ratunku i wujka dobrej rady ale ogolnie siara:) tak jak mowilem kompa nie mozna bylo podlaczyc bo wykazywalo brak masy i komp nie mogl sie polaczyc.polapac sie w kablach juz nie moge bo poprzedni wlasciciele chyba wyznawali kult boga od przewodow, bo nackane jak w jakims labolatorium doswiadczalnym.jakies sugestie? nie jestem mechanikiem tylko kierowca, nie biore sie za rzeczy ktorych nie rozumiem. powtarzam= 2000-2200 obrotow plus wlaczony non stop wentylator.nawet jak jest silnik zimny.

PostNapisane: 13 sie 2008, 22:01
przez Hugo
amadeus13 napisał(a):jeden gazownik mi powiedzial ze najlepiej wymienic caly silnik:)
Co za kretyn <killer>

PostNapisane: 16 lut 2009, 21:41
przez morfi
sprawdz poziom płynu w chłodnicy, u mnie było podobnie dolanie płynu i problem znikł

PostNapisane: 19 lut 2009, 11:41
przez ZipperPL
morfi napisał(a):sprawdz poziom płynu w chłodnicy, u mnie było podobnie dolanie płynu i problem znikł


...i pasowało by jeszcze odpowietrzyć dobrze układ – Grzyby pamiętam opisywał to bardzo dokładnie – jest gdzieś na forum

PostNapisane: 19 lut 2009, 11:53
przez Grzyby
ZipperPL napisał(a):Grzyby pamiętam opisywał to bardzo dokładnie – jest gdzieś na forum

Nie ja :) Ja tylko powoływałem się na świetne opisy autorstwa GofNet'a
np takie:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... enia#94966
warto odpowietrzać przez jakieś 10-20 minut od pierwszego włączenia się wentylatora.