Kompresja, ciśnienie na cylindach – jakie powinno być ? GE

Postprzez Suchy19830 » 30 cze 2008, 20:52

Witam klubowiczów.Mam pytanko czy ktoś może mi powiedzieć jaka powinna być kompresja w mx6 2.5 v6???
Ostatnio edytowano 1 lip 2008, 20:09 przez Suchy19830, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 23 cze 2008, 19:05
Posty: 11
Auto: Mazda mx6

Postprzez DamianMX6 » 25 lip 2008, 15:35

U mnie jest 13,5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez ROMAN-R87 » 25 lip 2008, 19:32

ja w KF-e-ie mialem po 13,7 na kazdum garze wiec ok 13,5 to chyba ok
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez domek_83 » 30 kwi 2010, 09:00

witam
kilka dni temu byłem sprawdzić ciśnienie na cylindrach w mojej mazdzie( 1.8 105 koników) wizyta była spowodowana tym że odczuwałem brak mocy w czasie jazdy (a przynajmniej tak mi się wydawało)chociaż nie miałem okazji do porównania z innym autkiem o takiej samej pojemności i mocy koników) po zmierzeniu wyszło mi ze mam na 3 cylindrach po 13 jednostek( sorry za język) a na jednym 12.8
czytałem na forum że taki wynik oznacza że silnik jest skończony
mam pytanie czy można przywrócić moc katalogową w tym silniku i co musiałbym wymienić aby tą moc odzyskać
zastanawiałem się nad kupnem silnika ale trafić na dobry silnik to jest nie łatwa sprawa
co proponujecie
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 14:19
Posty: 41
Skąd: rzeszów
Auto: mazda 626 1.8 B/G 1993
mazda 626 1.8 B/G 1994

Postprzez Vlad24 » 30 kwi 2010, 09:40

też mi się tak wdaje że różnica 0,2 bara na jednym z cylindrów dyskwalifikuje silnik i nie opłaca się go naprawiać. Nic tylko kupić nowy i już nigdy nie sprawdzać ciśnienia sprężania.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez roccomistrz » 30 kwi 2010, 10:29

tak, silnik napewno jest już zajechany na maxa. kupuj nowy silnik, koniecznie!!! <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez kera » 30 kwi 2010, 18:39

a tak poważnie jak spadnie poniżej 9 to dopiero możesz zacząć się martwić
Kera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2009, 14:13
Posty: 289 (1/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE-FP 1.8 16V 96r.
Mazda 6 GG/GY 2004r. Kombo 2.0 PB/LPG

Postprzez domek_83 » 30 kwi 2010, 19:29

więc jak to jest poniżej 9 to wtedy silnik nadaje sie do wyrzucenia czy powyżej 9
bardzo proszę o podanie prawidłowej normyjaka ma być
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 14:19
Posty: 41
Skąd: rzeszów
Auto: mazda 626 1.8 B/G 1993
mazda 626 1.8 B/G 1994

Postprzez kera » 30 kwi 2010, 21:03

kolego z tego co widzę nie nasz chyba pojęcia o budowie i zasadzie działania silnika a więc:
1. To że jakieś dziecko Neostrady napisało gdzieś na necie jakieś idiotyzmy to nie oznacza że odrazu musisz w to wierzyć on też mógł nie mieć pojęcia o tym o czym pisał może chciał błysnąć.
2.To ze na jednym cylindrze wartość jest niższa od pozostałych o 0,2 bara nic nie znaczy.
3.Gdy kompresja spadnie poniżej 9 barów wtedy zaczynasz się martwić.
4.Spadek kompresji może być spowodowany przez zużycie kilku elementów takich jak np: pierścienie, tuleje, gniazda zaworowe, zawory itp.
5.Jeżeli nawet kompresja spadnie nie oznacza odrazu że musisz wymienić silnik wystarczy wymienić kilka elementów i śmiga jak nowy. Koszt porównywalny z zakupem i wyminą drugiego.
Kera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2009, 14:13
Posty: 289 (1/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE-FP 1.8 16V 96r.
Mazda 6 GG/GY 2004r. Kombo 2.0 PB/LPG

Postprzez DamianMX6 » 30 kwi 2010, 22:38

Vlad24 napisał(a):też mi się tak wdaje że różnica 0,2 bara na jednym z cylindrów dyskwalifikuje silnik i nie opłaca się go naprawiać. Nic tylko kupić nowy i już nigdy nie sprawdzać ciśnienia sprężania.



No, a jak jest spalona żarówka w podświetleniu zegarów to trzeba wymieniać całą wiązkę <glupek2>


domek_83
0,2 to żadna różnica, jak na ten wiek masz bardzo dobre wyniki na wszystkich cylindrach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Vlad24 » 1 maja 2010, 13:25

DamianMX6 napisał(a):
Vlad24 napisał(a):też mi się tak wdaje że różnica 0,2 bara na jednym z cylindrów dyskwalifikuje silnik i nie opłaca się go naprawiać. Nic tylko kupić nowy i już nigdy nie sprawdzać ciśnienia sprężania.



No, a jak jest spalona żarówka w podświetleniu zegarów to trzeba wymieniać całą wiązkę <glupek2>


domek_83
0,2 to żadna różnica, jak na ten wiek masz bardzo dobre wyniki na wszystkich cylindrach


tym młotkiem to nie mnie trzeba walić. Po drugie 0,2 bara to nawet nie równoznaczne spalonej żarówce.
Radze z większym zrozumieniem czytać posty przed komentowaniem.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez guaz » 3 lis 2010, 13:08

Witam!
Panowie podrzućcie jak zmierzyć ciśnienie na cylindrach w GE FP? Bo mierze różnymi cudownymi narzędziami i wychodzi mi 6-7, co jest raczej mało prawdopodobne, bo oleju na 10 tys.km dolewam ok.0,5 litra, na autostradzie niedawno rozpędziłem Madzię do 185 km/h (na LPG) no i ogólnie nie zdradza żadnych oznak żeby była padaka.Jedyny feler to nierówna praca na wolnych obrotach na LPG (wydaje wtedy odgłosy jakby nie paliła na 1 cyl., świece i przewody nowe), oczywiście gazownik twierdzi że to wina silnika.
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez noxes » 3 lis 2010, 13:33

Było na forum. Trzeba odłączyć zapłon odpiąc kostki od aparatu zapłonowego, a następnie umieścić manometr w gnieździe świecy zapłonowej i przy maksymalnym otwarciu przepustnicy kręcić rozrusznikiem.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez guaz » 3 lis 2010, 13:42

Tak robiłem, ale do tego chyba potrzebny jest specjalny manometr, bo wyniki jakie uzyskałem były trochę dziwne
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez noxes » 3 lis 2010, 15:12

Zaden specjalny, poprostu manometr do mierzenia ciśnienia i to wszystko
W linku są podane manometry przykładowe;
http://www.s-tech.pl/?go=produkty&kat_id=12
W google jest nawet opisane jak to zrobić.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez zadra » 3 lis 2010, 20:32

wychodzi mi 6-7, co jest raczej mało prawdopodobne, bo oleju na 10 tys.km dolewam ok.0,5 litra


Nie jest to mało prawdopodobne, znaczy tylko,że "dół" silnika jest zdrowy, kompresja równie dobrze może smykać poprzez zawory, a nawet przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą silnika.

To tak gwoli teorii.
Były by wówczas duże różnice pomiędzy kolejnymi cylindrami.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez noxes » 3 lis 2010, 20:51

Próba powietrzna i masz pewność co do góry.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez guaz » 3 lis 2010, 22:13

Na wszystkich cylindrach wynik jest taki sam.Jednym przyrządem 6 na wszystkich, innym 7 na wszystkich.
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez lukasz2387 » 4 lis 2010, 11:18

Jak ja robiłem to wyszło:
1cylinder 12.5bar
2cylinder10.5bar
3cylinder12bar
4cylinder10.5
robiłem próbe w warsztacie, koszt 30zł.

Nic nie odłańczali ,przepusnicy nie otwierałem tylko kręciłem rozrusznikiem zrobiłem na gazie 100 000km, niestety widac
lukasz2387
 

Postprzez Wat » 6 lis 2010, 11:59

Może jakimś cudem masz chwycone pierścienie uszczelniające lub poprostu zajechane a zgarniające działają jeszcze bez zarzutu taka opcja też istnieje, choć wersja z zaworami czy głowicą wydaje się bardziej trafna.
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 20:41
Posty: 64
Skąd: Skoczów
Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6