Kompresja, ciśnienie na cylindach – jakie powinno być ? GE

Postprzez yalik » 6 lis 2010, 15:42

jeszcze jest coś takiego jak próba olejowa. Zmierz ciśnienie na cylindrach zapisz wyniki a póżniej wlej około setki oleju do cylindra i wtedy zmierz jak wynik bedzie wyższy to znaczy że pierścienie są do roboty a jak bedą na mniej więcej takim samym poziomie to zawory do roboty
Początkujący
 
Od: 2 paź 2010, 21:03
Posty: 11
Skąd: Grodków
Auto: mazda 626 1,8 16v 96r

Postprzez guaz » 6 lis 2010, 22:53

Na poniedziałek jestem umówiony z fachowcem na mierzenie ciśnienia.Mam nadzieję że wtedy wreszcie wynik będzie wiarygodny, no i okaże się czy głowica do roboty czy nie.
A w ogóle to całe to zamieszanie z ciśnieniem wynika z małych problemów z gazem. Na benzynie wszystko jest ok.Silnik cyka jak zegarek, pracuje równo, równo przyspiesza. Natomiast na gazie na wolnych obrotach wydaje dźwięki jakby chodziła na 3 cylindry, ale tak nie jest bo wykręcałem świece (na polecenie gazownika wymieniłem świece i przewody, ale nic się nie zmieniło) i wszystkie wyglądają tak samo, nie mają nagaru, no i trzęsie się dużo bardziej niż na benzynie, poza tym jeszcze przy przyspieszaniu powyżej 3,5 tys. obr. chwilami czuć jakby jej brakowało gazu, bo nie przyspiesza tak równo jak na benzynie (a kiedyś nie czuć było tej różnicy).
Poza tym wszystko niby jest dobrze-pali średnio 8-9,5 l gazu/100 km(nie jeżdżę oszczędnie), oleju bierze ok. 0,5 litra na 10 tys.km.
Ostatnio po dogłębnym osłuchaniu silnika stwierdziłem że ssie lewe powietrze klapą antywybuchu, tą najbliższą przepustnicy, może to jest przyczyna całego zamieszania? Oczywiście gazownicy twierdzą że z gazem jest ok. i każą szukać przyczyny w silniku.
I z stąd moja nieodparta chęć zmierzenia ciśnienia i stwierdzenia czy to faktycznie silnik czy gaz.
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez roccomistrz » 7 lis 2010, 16:41

zmień gazownika, bo na moje oko to wina źle wyregulowanej instalacji gazowej.
jaką masz instalacje i od jak dawna??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez Vlad24 » 7 lis 2010, 18:01

a ja bym zmniejszył przerwę na tej świecy i zapomniał o problemie do pojawienia się kolejnego.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez guaz » 7 lis 2010, 22:06

Instalacja jest DT GAS System.Parownik jest Lovato, tylko komputer jest tej firmy. Instalacja ma 5 lat i przejechane 120 tys. km. Jakieś 30 tys. km temu regenerowali parownik i nawet po tym się polepszyło, ale teraz znowu coś dziwaczy.
A przerwę na świecach mam jak w instrukcji samochodu – 1,1 mm, może faktycznie za dużo? <nauka>
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez guaz » 8 lis 2010, 15:13

No i ciśnienie zmierzone:
1cyl – 11,5
2cyl – 11,5
3cyl – 11
4cyl – 11.
Mechanior stwierdził że silnik jest zdrowy i wszystkie wariactwa to wina tylko i wyłącznie wina gazu. Do tego nabyłem dzisiaj nową klapkę antywybuchu, więc czeka mnie wymiana tego cudownego urządzenia.
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez luk-kk » 4 gru 2010, 16:54

Ja mam takie pytanie: Czy mocno cieknąca uszczelka pod deklem ma wpływ na kompresję ? U mnie jest na każdym 10 ale mocno cieknie spod pokrywy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez lukasz 323C » 4 gru 2010, 18:43

Ja mam takie pytanie: Czy mocno cieknąca uszczelka pod deklem ma wpływ na kompresję ? U mnie jest na każdym 10 ale mocno cieknie spod pokrywy.

Nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez mazdgraf » 14 cze 2011, 09:02

ile ma mies kompresja na tłokach w mazdzie 626 2.0i GE 1995r
Początkujący
 
Od: 20 cze 2008, 20:58
Posty: 4
Auto: mazda 626 16v dohc

Postprzez kater83 » 14 cze 2011, 10:28

normalny 12 bar , minimalny 8,4 bar
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 15:33
Posty: 48
Auto: MAZDA 626 GLX 1993r 2,0l FS

Postprzez bazior^ » 18 gru 2012, 20:28

Witam jakie prawidłowe ciśnienie w cylindrach powinno być wmazda 626 2.0 16v dohc?

proszę o szybka odpowiedz ; )
Początkujący
 
Od: 8 gru 2012, 13:13
Posty: 11
Auto: Mazda 626 2.0 16v Dohc

Postprzez bazior^ » 18 gru 2012, 20:30

na pierwszych 2 mam 8 a na 2 dwóch 12
Początkujący
 
Od: 8 gru 2012, 13:13
Posty: 11
Auto: Mazda 626 2.0 16v Dohc

Postprzez noxes » 18 gru 2012, 20:34

12 jest ok a 8 to już mało i ta różnica jest dosyć znaczna- nie dopuszczalna.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez qazik » 18 gru 2012, 20:35

a jaki to rok mazdy? jeżeli 97 to powinno być 8,2-11,87 bara
Ostatnio edytowano 18 gru 2012, 20:38 przez qazik, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 15 gru 2012, 13:48
Posty: 5
Auto: mazda 626 GXI 1.8 2000r
NISSAN PATROL K260 HARD TOP 2,8 tdi

Postprzez bazior^ » 18 gru 2012, 20:36

92

Dopisano 18 gru 2012, 19:39:

no wlasnie pierscienie pewnie do wymiany z czego sadzi mechanik lecz mowi ze jakby swiecie kupil nowe to jeszcze mozna probowac pojezdzic z tym ze bedzie dymila
Początkujący
 
Od: 8 gru 2012, 13:13
Posty: 11
Auto: Mazda 626 2.0 16v Dohc

Postprzez Szyna » 18 gru 2012, 20:50

Panowie pytanie było o Kompresje. Resztę pytania proszę kierować do odpowiednich tematów.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez ProboszczV6 » 18 gru 2012, 21:51

czy teraz auto dymi? jakie zuzycie oleju? czy mechanik przy pomiarze kompresji robił próbę olejową?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez bazior^ » 19 gru 2012, 16:28

jutro obdiore od niego auto i mowil zebym pojezdzil wlasnie i zobaczyl czy bedzie jadla olej mowil ze jak to japoniec roznie jest mowi ze moze dzialac a moze sie dziac tak ze nie bedzie chodzila niewiem czy robil probe olejowa a na czym polega proba olejowa ? sory za pismo albo komorka
Początkujący
 
Od: 8 gru 2012, 13:13
Posty: 11
Auto: Mazda 626 2.0 16v Dohc

Postprzez Romas » 3 mar 2014, 22:49

A ja odgrzeje kotleta a co :D
nie wiem czemu katalogi podają że fabryka powinna mieć w 2.0 FS 12bar moim zdaniem jest to bzdura
Po remoncie moją ręką( a znam się troszkę na robocie) 2.0 ma kompresję 14.6 na każdy garze więc moim zdaniem taka fabryka powinna być a nie 12.
Więc wydaje mi się że chyba niektórzy nie mają pojęcia o przeprowadzaniu pomiaru kompresji na cylindrach ;)
To tak w roli ciekawostki ;)
Początkujący
 
Od: 3 gru 2013, 12:23
Posty: 8
Auto: Ford Probe GT '94 2.5 V6

Postprzez szumki44 » 3 mar 2014, 23:21

Popieram ciebie ja miesiąc temu robiłem test i mam wszystko w granicy 14-14.3 2.0 fs na 0w60

Dopisano 3 mar 2014, 23:45:

Romas napisał(a):Po remoncie moją ręką( a znam się troszkę na robocie) 2.0 ma kompresję 14.6
Ciekaw jestem ile podnosi kompresje splanowanie głowicy ? tyle że na pewno nie z 12 na 14.5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6