Strona 1 z 2

Obracanie panewek

PostNapisane: 27 cze 2008, 13:42
przez damian626
Witajcie chialbym sie poradzic czy to prawda ze w silniku KL obracaja sie czesto panewki ,z czym jest to zwiazane ze złą eksploatacja czy poprostu wada fabyczna i czy to samo dzieje sie w silniku KF z gory dzieki

PostNapisane: 27 cze 2008, 13:45
przez brii
Jestem już trochę na tym forum a nie słyszałem o takim przypadku...
O wale który wyszedł bokiem (w KF) słyszałem.

PostNapisane: 27 cze 2008, 14:59
przez damian626
nie no jak sledze np na allegro samochody to np na 10 aut 2 maja obrucone panewki
ale to moze spowodowane katowaniem i nie dbaniem o silnik jak by kazdy zmienial olej co 10 tys km to by ok bylo wkoncu to mazda :)

PostNapisane: 27 cze 2008, 18:12
przez Adaś
gratulluje wybory dzialu z takim pytaniem :)

–>

PostNapisane: 27 cze 2008, 22:27
przez waldii
damian626 silniki serii K zawsze troche oleju biora.Sa tez po to,zeby troche poszalec.Wiec malo oleju plus ostra jazda = panewki do wymiany.Wiem,bo sam tak zrobilem i nie jest to powod do dumy :|

PostNapisane: 27 cze 2008, 22:40
przez qbass
O panewkach nic nie słyszalem, za to przypadków kiedy korbowód "wyszedł bokiem" miałem kilka.

PostNapisane: 28 cze 2008, 01:42
przez damian626
a czym to bylo spowodowane ze korbowud wyszedl bokiem

PostNapisane: 28 cze 2008, 08:08
przez Hazu
damian626 napisał(a):a czym to bylo spowodowane ze korbowud wyszedl bokiem

tym o czym pisał waldii
czyli za niski poxiom oleju brak smarowania na panewkach i jeżeli zatrze się panwewka to albo ją obróci albo obróci korbowód czyli urwie (korbowody te raczej nie były przewidziane do pracy na zginanie)

Moim zdaniem przy prawidłowym poziomie oleju i sprawnym układzie chłodzenia nic temu silnikowi nie powinno się stać (do tego jeszcze olej conjamniej półsyntetyczny).

według niektórych z forum te silniki (przynajmniej KF) zaczyna żreć olej w dużcych ilościach przy przebiegu ok. 15 tyś km

Mój ma juz przeszło 220 000 i od 50 000 na lpg i zużycie ciągle na tym samym poziomie (1-2 ) L. na 10 000km

PostNapisane: 28 cze 2008, 13:50
przez damian626
a ma moze ktos w fs takie cos ze temperature pokazuej troche za duzo an wskazniku i wiatrak sie czesto wlancza??

PostNapisane: 28 cze 2008, 17:37
przez Hugo
damian626 u mnie np. pokazywał ok. 1 mm ponad połowę skali i wentylator pracował nawet po zatrzymaniu się z prędkości 80 km/h. Wlazłem pod auto i okazało się, że płyn wyciekał z trójnika, którym patałach-gazownik wpiął się w obwód chłodzenia silnika. Dokręciłem opaski zaciskowe, dolałem ok. 1 litr płynu do chłodnicy i temperatura stoi na połowie skali. Ponadto wentylator włącza się tylko jak długo jadę na 2 biegu.

PostNapisane: 28 cze 2008, 17:58
przez damian626
mi od kada ja kupilem jak nie miala gazu tez sie wlanczal w miare szybko i temperatura wychyla sie ponad polowe ale jak jade np 80 km/h i stane i odejde do chlodnicy to ejst taka chlodna i waz powrotny tez ale po chcili jak auto pracuje robi sie juz goraca tak jak np stoej w korku czyli jest ok chyba mam walnienty poprostu czujnik ktrry odpowiada za pokazywanie temperatury w kabinie

PostNapisane: 28 cze 2008, 19:11
przez qbass
Na trasie (przy większej prędkości) temperatura spada?

PostNapisane: 28 cze 2008, 19:41
przez Hugo
damian626 wymień termostat.

PostNapisane: 29 cze 2008, 12:34
przez damian626
caly czas mam taka sama szybko niby nawet rano wskakuje na polowe po przejechaniu np 3 km ale jak dotkne silnika to jest zimny
a wiatrak to jak stane po jezdze to po minucie sie wlancza na 10 sekund i sie wlancza znowu za minute na 10 sekund i temperatura mi nigdy sie nie wychylila wiecej albo mniej caly czas mam taka sama czyli ponad polowe

PostNapisane: 29 cze 2008, 12:36
przez damian626
nie mamwogle nigdzie wyciekow i nic ogolnie auto ejst w igla od starszego goscia i mowil ze jak ja mial od 4 lat to tak caly czas pokazuje temperature weic ja podejzewam ze czujnik zglupial

PostNapisane: 29 cze 2008, 12:41
przez qbass
Jeśli delikatnie ponad połowę i się nie wychyla, to nic złego, choć dla pewności można wymienić czujnik, żeby nie było zdziwienia.

Jak chcesz, to mam taki czujnik do KLa, sprawny w 100%.

PostNapisane: 29 cze 2008, 13:41
przez damian626
tak sie sklada ze mam cala kl na czesc :) ale to i tak wentylator ma swuj czujnik
a jak gadalem z gosciem co robi japonce to mowi ze tu ejst silnik strzezony przez cos tam ze nie ma opcji przegrzania ale to nie wiem na 100% wiem ze kiedys ja bez plynu odpalilem to tak zglupila a obroty wolne 3000 tys potem skakaly nie chiala jechac

PostNapisane: 29 cze 2008, 17:04
przez qbass
damian626 napisał(a): tu ejst silnik strzezony przez cos tam ze nie ma opcji przegrzania

hahaha Bujda na resorach...

PostNapisane: 29 cze 2008, 21:38
przez Hazu
damian626 napisał(a):wiem ze kiedys ja bez plynu odpalilem to tak zglupila a obroty wolne 3000 tys potem skakaly nie chiala jechac


czujnik był niedogrzany i podawał do sterownika że silnik zimny.

PostNapisane: 29 cze 2008, 22:51
przez damian626
a jak mam rpzebieg 170000 od 15 tys jest gaz i czasem 1 szklanka mi pyka 3 razy mi sie tak zrobilo ze pzrez jakis tam odcinek pyka a potem cisza olej polsyntetyk castrol co 10000 wymieniam