Strona 1 z 4

Jakie świece zapłonowe? (626 GE)

PostNapisane: 9 paź 2004, 20:48
przez Bokciu
Panowie,mam zamiar wymienić świece i nie wiem dokładnie na jakie a nie mam niestety zadnej ksiażki badz danych ktore by mi pomogły.Najprościej byloby pewnie odkręcić stare i wkręcic takie same tylko nowe no ale nie jestem pewien czy te stare są własciwe.
Przeciez poprzedni wlascieciel mogl tez zalozyc niewlasciwe.Chodzi mi o przerwe i o firme jaka polecacie.
za pomoc z gory dzieki.
Pozdr

PostNapisane: 9 paź 2004, 22:24
przez XsiX
NGK BKR5E-11 1.00-1.10 mm

PostNapisane: 9 paź 2004, 22:26
przez Bokciu
DZIĘKI.

PostNapisane: 9 paź 2004, 22:29
przez XsiX
do usług <lol>

PostNapisane: 17 lip 2005, 11:48
przez Grzyby
Witam
sorki że "odgrzewam" temat, ale sprawdziłem ostatnio na stronie NGK jakie powinienem mieć świece i ......... nie wiem.
Dla GE z silnikiem FS (2.0; 85kW) podawane są BKR6E-11, a dla wersji USA (na samym dole tebeli z 626) są podane BKR5E-11.
No i które mam kupić? Czym one się różnią, generalnie silnik ten sam :(
Jeżdżę Cronosem na gazie i akurat pasowałoby zmienić świece przed wyjazdem na wakacje.
proszę o podpowiedź
pozdrawiam

PostNapisane: 17 lip 2005, 12:10
przez Italiano
No to sam sobie odpowiedziałeś.

mariusz.grzyb napisał(a):Jeżdżę Cronosem

To nie jest przez przypadek amerykańska wersja 626? :P

PostNapisane: 17 lip 2005, 23:51
przez Grzyby
Italiano, właśnie że sobie nie odpowiedziałem..
Pytałem czym te świece się różnią, bo przecież silnik jest ten sam.
Co znaczy 5 a co 6 w nazwie świecy?
Czy ta cyfra nie oznacza przypadkiem wartości cieplnej świecy? Przy gazie świece powinny mieć chyba wyższą wartość cieplną, a może się mylę?
P.S. Wiem że Cronos to wersja amerykańska 626 :D

pozdrawiam

PostNapisane: 18 lip 2005, 08:28
przez adam626
oznacza ciepłotę swiecy
obie będą doskonale pracowały

PostNapisane: 8 wrz 2008, 12:46
przez Hugo
Sprawdziłem dzisiaj jakie mam świece i są Bosch Super plus FR7 LDC+. Czy ktoś z Was się orientuje czy to jest odpowiednik świec NGK lub Denso do silnika FS? (tzn. czy są dobre). Nie pytam o jakość (bo co do Boscha, to nadaje się tylko do kosza) tylko o kompatybilność.

PostNapisane: 10 wrz 2008, 19:44
przez PARTYBOY
Ten silnik kiepsko jeździ na NGK, zdecydowanie lepiej zachowuje się na Motorcraft'ach, które zresztą są montowane fabrycznie i kosztują bardzo mało. Coś koło 10zł za sztukę.

PostNapisane: 10 wrz 2008, 22:22
przez toomas
No to ja już trochę zgłupiałem bo do tej pory czytałem jak to ludzie polecają NGK... Więc co jest wkońcu lepsze bo co do świec jestem właściwie zielony :| :P

PostNapisane: 10 wrz 2008, 23:09
przez Hugo
PARTYBOY napisał(a):Ten silnik kiepsko jeździ na NGK
No popatrz.
PARTYBOY napisał(a):zdecydowanie lepiej zachowuje się na Motorcraft'ach
Świece prosto z silników Forda, prawda? One są dostępne w "zwykłych" sklepach motoryzacyjnych? Jakie mają oznaczenie?

PostNapisane: 11 wrz 2008, 12:44
przez PARTYBOY
Hugo napisał(a):
PARTYBOY napisał(a):Ten silnik kiepsko jeździ na NGK
No popatrz.
PARTYBOY napisał(a):zdecydowanie lepiej zachowuje się na Motorcraft'ach
Świece prosto z silników Forda, prawda? One są dostępne w "zwykłych" sklepach motoryzacyjnych? Jakie mają oznaczenie?

Ponieważ Mazda w większości udziałów należy do Ford'a to wiele elementów w budowie auta jak i w późniejszej eksploatacji jest wspólne. Współpraca obu koncernów polega nie tylko na wymianie doświadczeń inżynierów ale i na wynajdowaniu oszczędności w stosowaniu wspólnych części.
W Maździe 626 jak w wielu innych modelach fabrycznie są montowane komponenty Motorcraft'a, który ściśle współpracuje z Ford'em (akumulator, kable, świece). Na częściach tej marki auta robią wielokrotnie dłuższy dystans niż na ich odpowiednikach konkurencyjnych marek. Zauważcie, że niektórzy nadal jeźdżą na oryginalnych kablach czy akumulatorach Motorcraft i nie ma utraty na jakości pracy silnika po tylu latach.
Świece oczywiście trzeba wymieniać częściej niż kable czy aku ale i tak najlepszą charakterystykę pracy na naszych FS'ach osiąga się na świecach Motorcraft.
Świece te można dostać bez problemu w każdym dobrym sklepie. Również przez internet. Akumulatory i kable też. Doskonale się sprawdzają również w autach zasilanych LPG.
Jak sprzedawca nie znajdzie świec Motorcraft'a do Mazdy to nie przejmuj się. Zapytaj o świece do Forda Probe 2.0 16v, to ten sam silnik :) Sprzedawcy często tego nie wiedzą.
Również w ASO Ford'a bez problemu dostaniesz części Motorcraft i wcale nie są tak drogie jak by się wydawało, że niby powinny być w ASO.

PostNapisane: 11 wrz 2008, 15:07
przez Hugo
PARTYBOY napisał(a):Doskonale się sprawdzają również w autach zasilanych LPG.
To super.

PostNapisane: 12 wrz 2008, 23:44
przez Grzyby
PARTYBOY napisał(a):lepiej zachowuje się na Motorcraft'ach, które zresztą są montowane fabrycznie

może w Probe – w Maździe na pewno nie :)

PostNapisane: 13 wrz 2008, 00:03
przez Hazu
PARTYBOY napisał(a):Ponieważ Mazda w większości udziałów należy do Ford'a

Tak od kiedy ?
A ja myslałem że ford ma tylko ok 30 % udziałów w mazdzie?

PARTYBOY napisał(a):W Maździe 626 jak w wielu innych modelach fabrycznie są montowane komponenty Motorcraft'a



Podaj choć jeden przykład częsci w mazdzie 626 (obojetne której gen.) która by miała logo forda czy motocraft.

PostNapisane: 13 wrz 2008, 09:25
przez arabek
Panowie może to rozwieje wasze wątpliwości
Obrazek
fragment instrukcji obsługi :]

PostNapisane: 13 wrz 2008, 10:11
przez PARTYBOY
Grzyby napisał(a):może w Probe – w Maździe na pewno nie

no tak, przecież to identyczne silniki z identycznym osprzętem, więc zachowują się zupełnie różnie w innej karoserii ... @Grzyby – czasem jak coś napiszesz ... :P
Hazu napisał(a):A ja myslałem że ford ma tylko ok 30 % udziałów w mazdzie?

musisz jeszcze się wiele dowiedzieć :)
Hazu napisał(a):Podaj choć jeden przykład częsci w mazdzie 626 (obojetne której gen.) która by miała logo forda czy motocraft

już podałem, więcej koncentracji ;)
Czy Ty masz choć odrobinę wiedzy o współpracy Forda z Mazdą w okresie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych?
arabek napisał(a):fragment instrukcji obsługi

z instrukcją się nie kłócę :] natomiast ostatnio właśnie w ASO Mazdy AZ Auto w Wawie specjalista potwierdza, że świece Motorcraft lepiej zachowują się w FS niż NGK czy inne marki.

Żebyście sobie nie pomyśleli, że mam jakieś uprzedzenie do NGK. Sam chciałem się zaopatrzyć w kable i świece NGK na wiosnę. Wcześniej zasięgnąłem opinii w ASO Mazdy i Forda i otrzymałem podobną odpowiedź. Kabli Motorcraft nie udało mi się znaleźć od ręki, wziąłem kable Bosch dedykowane dla FS (na jakiś czas starczą, w przyszłym roku założę Motorcraft'y), świece Motorcraft kupuję bez problemu.
Jak będziecie na spotkaniach lokalnych zajrzyjcie pod maski 626 swoich kolegów. U nas jeden z forumowiczów @Smok jeździ na akumulatorze Motorcraft'a nie zmienianym od nowości i ma przejechane 260kkm co daje bardzo pozytywną opinię o tej marce. Często również spotkacie się z kablami.
Niekoniecznie egzotyczna marka z zachodu musi oznaczać coś złego. Nie wiem skąd ta niechęć i głupie komentarze. Uważam, że w tym przypadku warto przyłożyć się do poszukiwań i zaopatrzyć się w dobrą markę ;)

PostNapisane: 13 wrz 2008, 11:05
przez Hugo
Grzyby napisał(a):może w Probe – w Maździe na pewno nie
No to namieszałeś mi nieco. Chyba kupię Motorcraft'y i NGK i sprawdzę na jakich lepiej śmiga hahaha

PostNapisane: 13 wrz 2008, 12:27
przez toomas
Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie świec. Czy ktoś z was miał przypadek zapieczenia się świecy tak że niemożna jej odkręcić? Do pewnego momentu się odkręciła ale po chwili stanęła, więc przykręciłem ją zpowrotem. Dodam że robiłem to na rozgrzanym silniku bo inaczej nawet niedrgnęła.