Strona 1 z 1

Wysoka temperatura układu chłodzenia

PostNapisane: 29 maja 2008, 12:25
przez Daro84
Moja Madzia po przejechaniu kilku kilometrów szybko łapie temperature( co mnie cieszy) problem tkwi w tym ze mojm zdaniem ta temperaturea jest troche za wysoka, wskaźnik zatrzymuje sie gdzies na 7/10 skali. i bardzo czesto zdaza sie za włacza sie wentylator po przejechniu krótkiego odcinka drogi. i jeszcze jeden problem dotyczy kopcenia po odpaleniu, ale zdarza sie to zadko. Co moze być tego powodem tych sytuacji?? :(

PostNapisane: 29 maja 2008, 12:37
przez Hugo
Co do temperatury to na zimnym silniku odkręć korek na chłodnicy i sprawdź poziom płynu chłodniczego. Powinien być pod samym korkiem. Jeśli nie jest dolej i obserwuj czy gdzieś nie ma wycieków. Jeśli płyn jest to wymień termostat.
Co do kopcenia to wada Mazdy, więcej znajdziesz tutaj (miłej lektury):
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ie+silniku

PostNapisane: 29 maja 2008, 20:23
przez Krzysiek1980
Wskazówka nie znajduje sie idealnie po środku lecz wychyla sie (w kierunku + oczywiście):)

PostNapisane: 29 maja 2008, 20:39
przez tomom
U mnie jest to samo tylko silnik gaźnikowy. Myślałem nawet, że tak ma być. Nawet płyn wymieniłem bo poprzedni właściciel przez 13 lat nie wymieniał ale to nie pomogło. U mnie się tak zagrzewa, że wentylator się włącza nawet po 5 minutowym postoju (silnik w tym czasie nie pracuje). Może faktycznie termostat się nie otwiera do końca.

PostNapisane: 29 maja 2008, 21:42
przez Pawlo75
Kumpel ma dwulitrówkę GD '89 r. i po zaparkowaniu siedzi zawsze w samochodzie kilka minut z przekręconą stacyjką, żeby wentylator mógł chwilę pochodzic. Inaczej słychac bulgotanie pod maską i strasznie go to przeraża :]

PostNapisane: 29 maja 2008, 22:59
przez Hugo
Krzysiek1980 napisał(a):Wskazówka nie znajduje sie idealnie po środku lecz wychyla sie (w kierunku + oczywiście)
U mnie podobnie. Odchyla się od pionu o ok. 1 mm.
tomom napisał(a):U mnie się tak zagrzewa, że wentylator się włącza nawet po 5 minutowym postoju (silnik w tym czasie nie pracuje).
Miałem kiedyś taki problem w innym aucie. Do wymiany był włącznik termiczny (czujnik) wentylatora w chłodnicy. Po prostu miał wewnętrzne zwarcia.

PostNapisane: 1 cze 2008, 20:59
przez tomom
U mnie dolna rura dochodząca do chłodnicy jest ciepła – można dotknąć, a górna taka gorąca że nie sposób dotknąć. Czy to jest prawidłowe? Jaki jest obieg z dołu do góry czy odwrotnie? Termostat jest chyba na górze więc sugerował by obieg z góry do dołu.