Strona 1 z 1

telepanie silnika 2.0FS

PostNapisane: 28 maja 2008, 18:47
przez dariusz gontarski
mam od 2 miesięcy mazdę z 1995r. z silnikiem 2.0 FS i nie mogę dojść przyczyny telepania silnikiem sprawdziłem uszczelkę pod kolektorem ssącym wymieniłem również przewody wysokiego napięcia,świece,ciśnienie na tłokach jest ok. i mam takie pytanie czy moze być tego przyczyną żle ustawiony rozrząd jeśli tak to jak to sprawdzić

PostNapisane: 28 maja 2008, 18:51
przez Grzyby
dariusz gontarski, czy każdy Twój temat musi być nieregulaminowo nazwany?
Przecież to nie jest jakiś wielki problem żeby zapoznać się z regulaminem i zastosować do jego zaleceń ....

PostNapisane: 28 maja 2008, 19:14
przez Hugo
dariusz gontarski napisał(a):czy moze być tego przyczyną żle ustawiony rozrząd
Jak najbardziej TAK! U mnie tak było. Silnik "kulał" na wolnych obrotach i się rytmicznie trząsł.
dariusz gontarski napisał(a):jak to sprawdzić
Musisz zdjąć paski klinowe, koło pasowe na wale, obie osłony rozrządu (górną i dolną) i sprawdzić znaki na wale oraz na kołach rozrządu. U mnie koło rozrządu napędzające aparat zapłonowy (to bliżej przodu auta) było przestawione o jeden ząb. Po ustawieniu go na znaki auto dostało "kopa" i zaczęło znacznie mniej palić. I oczywiście na wolnych obrotach chodzi jak marzenie :)
Aha i polecam też wyczyścić porządnie przepustnicę oraz w razie potrzeby wyregulować wolne obroty (po zmasowaniu pinów GND i TEN w złączu diagnostycznym).

PostNapisane: 29 maja 2008, 15:28
przez dariusz gontarski
dzięki Hugo mam jeszcze prośbę masz jakiś rysunek z tymi znakami na kołach rozrządu byłbym bardzo wdzięczny a co do wolnych obrotów próbowałem regulować ale za diabła nie chcą zostać takie jak w trybie serwisowym po wyjęciu zwory GND i TEN mój adres gondaro@wp.pl

PostNapisane: 29 maja 2008, 19:32
przez Hugo
dariusz gontarski napisał(a):mam jeszcze prośbę masz jakiś rysunek z tymi znakami na kołach rozrządu byłbym bardzo wdzięczny
Niestety nie mam, ale na 100% na tym forum gdzieś jest instrukcja albo jakiś service manual do tego silnika i tam będzie wszystko ślicznie rozrysowane. Poszukaj.
dariusz gontarski napisał(a):co do wolnych obrotów próbowałem regulować ale za diabła nie chcą zostać takie jak w trybie serwisowym po wyjęciu zwory GND i TEN
Dokładnie tak było u mnie jak próbowałem regulować wolne obroty zanim wyczyściłem przepustnicę. Po jej odkręceniu i dokładnym wymyciu pędzlem zanurzanym w rozpuszczalniku obroty można regulować jak dusza zapragnie :]