Strona 1 z 1

nie dostaje napięcia, zero prądu,

PostNapisane: 26 maja 2008, 21:59
przez Pituuu
Witam

Piszę pierwszy raz.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 626 od .... 1 dni (slownie jeden)

MAZDA 626 GE '95 1.8i DOHC z klima 105km

Pojezdziłem jeden dzień, UMYŁEM i zaczęło się....
Chciałem otworzyć szybę (elektryczna) ale strasznie powoli to szło.. potem coraz wolniej i szyba zatrzymała się, pomyślałem że padł akumulator....

Przyjechał kolega podpieliśmy kable rozruchowe od jego akumulatora.. nadal cisza..
Po myciu auto:
– nie zapala
– nie działają awaryjne
– nic nie działa oprócz bocznych światełek w drzwiach świecących na "pół gwizdka" i odglosu pikania gdy kluczyk znajduje sie w stacyjce a sa otwarte drzwi.

W skrzynce bezpieczników pod maską byl przepalony (stopiony) bezpiecznik "DIM"

Co się mogło stać, czy to coś z komputerem, auto zamarło?

Świeżo kupione auto....

PostNapisane: 26 maja 2008, 22:21
przez pawelc
Wygląda na zanik masy ,spokojnie posprawdzaj wszelkie połączenia ,bezpieczniki ,elektryką taką jak światła nie zawiaduje żaden komputer-sterownik oparte jest to na przekaźnikach -sprawa powinna być prosta do namierzenia

PostNapisane: 27 maja 2008, 09:18
przez Pituuu
bede czyscil dzisiaj wszystki styki
Ale tak nagle zanik masy? i przepalony bezpiecznik?

Ale dzieki za slowa otuchy bo jak narazie czuje sie zalamany.
Kupilem Mazde 626 ze wzgledu na powszechna opinie o jej nieawaryjnosci..

PostNapisane: 27 maja 2008, 12:39
przez pawelc
znając mazdę okażę się że była to błachostka ,Twoje objawy wskazują też na padnięty akumulator ,podłącz na 100% sprawny -wyklucz najpierw najprostsze sprawy zanim zaczniesz grzebać

PostNapisane: 28 maja 2008, 22:58
przez slav
sprawdz mase na skrzyni ,czy dobrze lub w ogole dokrecona .

PostNapisane: 29 maja 2008, 00:51
przez smasherbit
Sprawdź:
1. Sprawdź poziom naładowania akumulatora i pobór czy jakiś nie wystepuje (podłącz amperomierz miedzy kabel + i aku+ powinno być około 0,02A)

2. Kabel masy do skrzyni biegów( czy nie ma przerwania, mocowania, oczyść nałóż wazelinę techniczną)

3. Oczyść klemy zabezpiecz wazelina techniczną

4. Sprawdź przekaźniki i bezpieczniki

Prawdopodobnie z tego co napisałeś to prąd nawet nie przechodzi przez przekaźniki te umieszczone w komorze silnika (może zalane). W celu sprawdzenia gdzie jest zwarcie jeśli wszystkie przekaźniki i bezpieczniki są w porządku: podłacz amperomierz między + aku i kabel+ i po kolei wyłączaj bezpieczniki. Jeśli poziom poboru spadnie do zalecanego na postoju znalazłeś układ odpowiedzialny za zwarcie. Teraz tylko przejrzeć kable, podłaczenia, klosze, zarówki itp.

Prosta sprawa na sobotnie popołódnie... powodzenia ;)