Witam
Piszę pierwszy raz.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 626 od .... 1 dni (slownie jeden)
MAZDA 626 GE '95 1.8i DOHC z klima 105km
Pojezdziłem jeden dzień, UMYŁEM i zaczęło się....
Chciałem otworzyć szybę (elektryczna) ale strasznie powoli to szło.. potem coraz wolniej i szyba zatrzymała się, pomyślałem że padł akumulator....
Przyjechał kolega podpieliśmy kable rozruchowe od jego akumulatora.. nadal cisza..
Po myciu auto:
– nie zapala
– nie działają awaryjne
– nic nie działa oprócz bocznych światełek w drzwiach świecących na "pół gwizdka" i odglosu pikania gdy kluczyk znajduje sie w stacyjce a sa otwarte drzwi.
W skrzynce bezpieczników pod maską byl przepalony (stopiony) bezpiecznik "DIM"
Co się mogło stać, czy to coś z komputerem, auto zamarło?
Świeżo kupione auto....
nie dostaje napięcia, zero prądu,
Strona 1 z 1
Wygląda na zanik masy ,spokojnie posprawdzaj wszelkie połączenia ,bezpieczniki ,elektryką taką jak światła nie zawiaduje żaden komputer-sterownik oparte jest to na przekaźnikach -sprawa powinna być prosta do namierzenia
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
bede czyscil dzisiaj wszystki styki
Ale tak nagle zanik masy? i przepalony bezpiecznik?
Ale dzieki za slowa otuchy bo jak narazie czuje sie zalamany.
Kupilem Mazde 626 ze wzgledu na powszechna opinie o jej nieawaryjnosci..
Ale tak nagle zanik masy? i przepalony bezpiecznik?
Ale dzieki za slowa otuchy bo jak narazie czuje sie zalamany.
Kupilem Mazde 626 ze wzgledu na powszechna opinie o jej nieawaryjnosci..
-
Pituuu
znając mazdę okażę się że była to błachostka ,Twoje objawy wskazują też na padnięty akumulator ,podłącz na 100% sprawny -wyklucz najpierw najprostsze sprawy zanim zaczniesz grzebać
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Sprawdź:
1. Sprawdź poziom naładowania akumulatora i pobór czy jakiś nie wystepuje (podłącz amperomierz miedzy kabel + i aku+ powinno być około 0,02A)
2. Kabel masy do skrzyni biegów( czy nie ma przerwania, mocowania, oczyść nałóż wazelinę techniczną)
3. Oczyść klemy zabezpiecz wazelina techniczną
4. Sprawdź przekaźniki i bezpieczniki
Prawdopodobnie z tego co napisałeś to prąd nawet nie przechodzi przez przekaźniki te umieszczone w komorze silnika (może zalane). W celu sprawdzenia gdzie jest zwarcie jeśli wszystkie przekaźniki i bezpieczniki są w porządku: podłacz amperomierz między + aku i kabel+ i po kolei wyłączaj bezpieczniki. Jeśli poziom poboru spadnie do zalecanego na postoju znalazłeś układ odpowiedzialny za zwarcie. Teraz tylko przejrzeć kable, podłaczenia, klosze, zarówki itp.
Prosta sprawa na sobotnie popołódnie... powodzenia
1. Sprawdź poziom naładowania akumulatora i pobór czy jakiś nie wystepuje (podłącz amperomierz miedzy kabel + i aku+ powinno być około 0,02A)
2. Kabel masy do skrzyni biegów( czy nie ma przerwania, mocowania, oczyść nałóż wazelinę techniczną)
3. Oczyść klemy zabezpiecz wazelina techniczną
4. Sprawdź przekaźniki i bezpieczniki
Prawdopodobnie z tego co napisałeś to prąd nawet nie przechodzi przez przekaźniki te umieszczone w komorze silnika (może zalane). W celu sprawdzenia gdzie jest zwarcie jeśli wszystkie przekaźniki i bezpieczniki są w porządku: podłacz amperomierz między + aku i kabel+ i po kolei wyłączaj bezpieczniki. Jeśli poziom poboru spadnie do zalecanego na postoju znalazłeś układ odpowiedzialny za zwarcie. Teraz tylko przejrzeć kable, podłaczenia, klosze, zarówki itp.
Prosta sprawa na sobotnie popołódnie... powodzenia
Only japanise technik...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6