Strona 1 z 2

Po wymianie oleju duże ubytki

PostNapisane: 18 lut 2008, 12:52
przez emde1982
Witam, kupilem pol roku temu Mazde 626, po zakupie zrobilem nia 3000km i pojechalem na wymiane oleju. Do tego czasu poziom oleju byl zawsze OK, 2/3 na bagnecie. W warsztacie zalali mi podobno Castrol Magnatec 10W-40 i cos sie zaczelo dziac z olejem – znika!!! Zrobilem od wymiany 6000km i dolalem juz 3litry oleju. Auto nie stracilo mocy, nie kopci, nic sie nie dzieje, wiecej zaczal palic, robie trasy po 30km dziennie w kazda strone i bierze mi ok 13l/100km:( Wczesniej palil 8/100km. Innych objawow nie zauwazylem. Ma ktos pomysl co jest z tym olejem?? Z gory dzieki za sugestie. Przebieg auta 123tys mil (198tys.km).

PostNapisane: 18 lut 2008, 12:56
przez nemi
Pewnie ktoś zalał wcześniej jakimś uszczelniaczem silnika i było wszystko pięknie. A uszczelniacz spłynął wraz z nowym olejem... Sprawdź, czy się nie leje czujnikiem ciśnienia oleju z tyłu silnika (pod kolektorem).

PostNapisane: 18 lut 2008, 12:57
przez Grzyby
emde1982, czas do wieczora na poprawne nazwanie tematu (zajrzyj do regulaminu są tam przykłady)

A co do problemu?
Znika olej czy dużo pali? Czy jedno i drugie bo trochę namotałeś :)
Po pierwsze – odczytaj kody błędów. Podejrzewam że wysokie spalanie to wina padniętej sondy lambda. Na teście wyjdzie.
Co z olejem?
Na jakim wcześniej jeździłeś? Też 10W40 czy na syntetyku?
Proponuję zrobić płukankę silnika (np. preparatem STP) i zalać świeży olej – najlepiej syntetyk

PostNapisane: 18 lut 2008, 13:03
przez emde1982
Grzyby napisał(a):emde1982, czas do wieczora na poprawne nazwanie tematu (zajrzyj do regulaminu są tam przykłady)

A co do problemu?
Znika olej czy dużo pali? Czy jedno i drugie bo trochę namotałeś :)
Po pierwsze – odczytaj kody błędów. Podejrzewam że wysokie spalanie to wina padniętej sondy lambda. Na teście wyjdzie.
Co z olejem?
Na jakim wcześniej jeździłeś? Też 10W40 czy na syntetyku?
Proponuję zrobić płukankę silnika (np. preparatem STP) i zalać świeży olej – najlepiej syntetyk


Wlasnie i jedno i drugie, olej znika i duzo pali, Nie wiem co bylo zalane wczesniej bo facet od ktorego kupowalem 3 razy mowil cos innego wiec nie mam pojecia jaki olej byl wczesniej :( Sprawdze lambde jak uda mi sie w tej chorej Anglii diode kupic...tu jest tragedia z autami:(Plukanke chcialem zrobic ale w kazdy warsztacie mowia ze to jest zle i nie chca mi tego zrobic a sam nie mam warunkow na takie cos:(

PostNapisane: 18 lut 2008, 13:05
przez Grzyby
emde1982 napisał(a):Plukanke chcialem zrobic ale w kazdy warsztacie mowia ze to jest zle i nie chca mi tego zrobic a sam nie mam warunkow na takie cos:(

olej ich i ich osądy w tym temacie – kup płukankę i jedź na zmianę oleju. Przed wjazdem na kanał wlej płukankę, niech silnik popracuje te 15 minut i wtedy niech sobie już normalnie zmienią olej.

PostNapisane: 18 lut 2008, 13:11
przez emde1982
Grzyby napisał(a):
emde1982 napisał(a):Plukanke chcialem zrobic ale w kazdy warsztacie mowia ze to jest zle i nie chca mi tego zrobic a sam nie mam warunkow na takie cos:(

olej ich i ich osądy w tym temacie – kup płukankę i jedź na zmianę oleju. Przed wjazdem na kanał wlej płukankę, niech silnik popracuje te 15 minut i wtedy niech sobie już normalnie zmienią olej.


Chyba tak zrobie, zaraz pojade po olej do sklepu i plukanke. Bede informowal na biezaco o postepach, dzieki za rady:) Pozdrawiam

PostNapisane: 18 lut 2008, 14:59
przez emde1982
Bylem na warsztacie, jak facet wypuszczał stary olej to wyglądał jak brudna woda, byl bardzo rzadki. Zalałem teraz Castrol GTX (High Milage) 15W-40, to moj sprawdzony olej, nigdy nie mialem problemu z autami na tym oleju, zobaczymy efekt. Bledy z kompa odczytam chyba w następny weekend bo pracuje na nocki wiec nie mam chęci po pracy bawić sie przy aucie. dziś zaleje go na full, zobaczymy ile spali przez tydzień, z nowym olejem. Pozdrawiam

PostNapisane: 18 lut 2008, 15:07
przez Grzyby
emde1982 napisał(a):Castrol GTX (High Milage) 15W-40

no to gratulacje – zrobiłeś największą głupotę jaką można zrobić mając Mazdę.
Zalałeś ją olejem mineralnym mając problem najprawdopodobniej z zapieczonymi pierścieniami :|
Płukankę robiłeś?

PostNapisane: 20 lut 2008, 18:28
przez emde1982
Juz wiem co bylo problemem, olej ktory mi wlali na poprzednim warsztacie, rozmawialem z ludzmi i 3 osoby po wymianie oleju na tym warsztacie zatarly sobie silnik, bo olej po prostu znikal!
Płukankę robiłeś?
Tak, robilem.
Zalałeś ją olejem mineralnym mając problem najprawdopodobniej z zapieczonymi pierścieniami.
A jaki olej polecasz do auta ktore ma prawie 200tys. km przebiegu?? Ja od kad pamietam lalem ten olej i zawsze auta chodziliy jak zloto :) Jak narazie jest o niebo lepiej, auto pracuje ciszej i spalanie tez spada, zobaczymy na koniec tygodnia jak bedzie. Pozdrawiam!

PostNapisane: 20 lut 2008, 18:35
przez Grzyby
emde1982 napisał(a):A jaki olej polecasz do auta ktore ma prawie 200tys. km przebiegu??

każdy na tym forum powie Ci że NIGDY nie zalewa się Mazdy mineralnym – najlepszy sposób na załatwienie (zapieczenie) pierścieni.
W Eksploatacji jest wątek o olejach.

Ja w 626 przy przebiegu licznikowym 245kkm jeżdżę na full syntetyku.

PostNapisane: 20 lut 2008, 18:37
przez BIGer
emde1982 napisał(a):A jaki olej polecasz do auta ktore ma prawie 200tys. km przebiegu?? Ja od kad pamietam lalem ten olej i zawsze auta chodziliy jak zloto usmiech Jak narazie jest o niebo lepiej, auto pracuje ciszej i spalanie tez spada, zobaczymy na koniec tygodnia jak bedzie. Pozdrawiam!


10w-40 na tym oleju co masz zaras bedzie kompil jak parowoz z rana

PostNapisane: 24 lut 2008, 21:12
przez emde1982
Witam! Od wymiany przejechalem 400km, spalanie okolo 9,5l/100km przy moim ciezkim bucie wiec calkiem w normie (4000 – 5000rpm), auto nie kopci jak narazie, olej nie znika, mam nadzieje ze tak bedzie :) Na syntetyk chyba nie przejde, bo po mineralnym nie jest zalecana taka zmiana z tego co wiem...Pozrawiam ! <jupi>

PostNapisane: 24 lut 2008, 23:13
przez Hazu
emde1982 napisał(a):Na syntetyk chyba nie przejde, bo po mineralnym nie jest zalecana taka zmiana z tego co wiem...Pozrawiam !


To nie przechodź i lej dalej te siki castrola mazda będzie zadowolaona ;)

Ja też przy przebiegu 220 tys km leje syntetyk ale 5W40 BP

PostNapisane: 25 lut 2008, 16:30
przez emde1982
To nie przechodź i lej dalej te siki castrola mazda będzie zadowolaona oczko

Ja też przy przebiegu 220 tys km leje syntetyk ale 5W40 BP

Znalazlem w Eksploatacji ankiete o olejach, pierwszy jest Mobil – 28%, drugi CASTROL – 18%,....daleko na koncu BP – 2% wiec o co tyle krzyku, widac nie tylko ja wybralem Castrola do Mazdy, prawda??

PostNapisane: 25 lut 2008, 17:17
przez kemot
Ja osobiście jeżdżę na castrolu 10W-40.A jak jest z jakością mobila???mobil lepszy od castrola??

PostNapisane: 25 lut 2008, 17:58
przez nemi
Tu nie chodzi o markę oleju, tylko o lepkość. To czy Mazda ma 100.000 czy 400.000 km przebiegu nie ma znaczenia. 15W40 przyspieszy jego śmierć, chociaż początkowo może być lepiej. To japończyk, a nie Polonez...

PostNapisane: 25 lut 2008, 18:06
przez kemot
może tak.idziemy do sklepu i mamy do wyboru castrola jak i mobila oczywiście 10W-40 i jaki wybierzemy czym będziemy sie sugerować???Uważam że te marki są jedne z wyższych półek.

PostNapisane: 25 lut 2008, 18:11
przez nemi
kemot napisał(a):czym będziemy sie sugerować

Ja ceną :]

PostNapisane: 25 lut 2008, 18:35
przez kemot
A ja osobiście mam sentyment do castrola ale może następnym razem mobila się użyje:)pozdrawiam i nie polecam tańszych wynalazków.Stawiajcie na sprawdzone marki.

PostNapisane: 25 lut 2008, 18:44
przez brii
kemot – nie sugeruj się wynikami ankiety – znasz powiedzenie z muchami i gównem?? ;)