Nierówna praca na wolnych obrotach na benzynie i gazie

Postprzez esesz83 » 15 gru 2007, 00:39

Ostatnio moja mazda zaczela zle pracowac na wolnych obrotach. Jeżdże na gazie KOLTEC (chyba 3 generacja) i zaczolo sie to objawiac nierównąpracąna wolnych obrotach, przełąćzaniem na benzynępodczas hamowania silniekiem, kilka razy auto zgasło.
Pojechałem do speców od gazu i stwierdzili że na benzynie nie chodzi dobrze i przenosi sie to na gaz. A mianowicie, że jeden cylinder żle pali. Sprawdzali ciśnienie i na wszystkich było takie same.
W maju wymieniałem przewody na ngk, świece dopiero co zmieniane, kopułka i palec sprawdzone.
Po podniesieniu maski słychać jakieś piszczenie – jak mi kiedyśustawiali wolne obroty to czymśtam kręcili i wtedy zaczęło tak piszczeć (chyba nazwali to bajpasem).
Podczas jazdy na benzynie wszystko wydaje się sprawne. No może jak chwilę postoi na wolnych obrotach to chwilami nierówno pracuje.
Już od jakiegoś czasu cieknie mi olej spod pokrywy zaworów. Wymieniałem uszczelkę 3 razy u mechanika i zawsze to samo więc straciłem cierpliwość.
Auto przyspiesza normalnie, nie czuć żadnego spadku mocy. Czy to więc możliwe żeby nie palił na 1 cylinder?? W sumie po jednej świecy widać, że źle spala.
Co o tym sądzicie??
Początkujący
 
Od: 27 paź 2005, 23:32
Posty: 14
Auto: Mazda 626 2.0GE 95r,gaz koltec

Postprzez Grzyby » 15 gru 2007, 11:33

esesz83, czy o nierównej pracy silnika nie ma na forum tematów że aż trzeba było zakładać nowy?

Masz 2 lata stażu na forum, przejrzyj proszę archiwum.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez esesz83 » 15 gru 2007, 16:54

Zawsze zaczynam od opcji "szukaj".
No i jednak przegapiłem jeden temat.
Wynika z niego że to może być lewe powietrze (uszczekla kolektor-głowica) albo coś z zaworami bo jak mi dłużej pochodzi na jałowym to klekocze jeden zawór.
Ale ciekawe jest to, że tak jakby nie palil na jeden cylinder. Jak gaziaż ścisną szczypcami mieszankę do jednego z cylindrów to nie było żadnej różnicy. Na innch jak to robił to zaczynało szarpać silnikiem.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2005, 23:32
Posty: 14
Auto: Mazda 626 2.0GE 95r,gaz koltec

Postprzez esesz83 » 17 gru 2007, 20:56

Sprawdzałem włąśnie płyn do chłodnicy i w zbiornku wyrównawczym było prawie full, a pod korkiem pusto. Zacząłem go odpowietrzać. W sumie to trwało z godzinę i zużyłem 1l płynu.
Układ był bardzo zapowietrzony i przez godzine czesto wychodzilo powietrze. Dopiero wtedy wlaczyla sie dmuchawa i znowu zaczelo brakowac wody pod korkiem, ale skonczyl mi sie plyn i musialem zamknac korek. Wtedy silnikiem zaczelo szarpac i zgasł. Przy próbie odpalenia nie wystartował. Dodałem mu gazu i chodził ale na 2 garach. Chwile potrzymalem go na obrotach i mu przeszło, ale obroty dalej niestabilne.
Sprawdzilem kody i na postoju dioda świeciła cały czas. Po odpaleniu pokazywała kod 2. Po zresetowaniu i przejechaniu 15km nie pokazuje zadnego błędu.
Jutro jeszcze raz odpowietrze układ.
Mam pytanko. Co to może być ten kod 2?? Pisze ze 02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*. Ale co to może być i jak to sprawdzić??
Początkujący
 
Od: 27 paź 2005, 23:32
Posty: 14
Auto: Mazda 626 2.0GE 95r,gaz koltec

Postprzez rynek » 20 gru 2007, 09:59

WITAM mam problem z obrotami. Nie wiem co mi sie dzieje, spadają mi obroty gdy wcisnę pedał sprzęgła. Spada do 100 obrotów a za chwile jest normalnie. Z góry dzięki za pomoc. :(
wóz najszybszy w mieście.....
Początkujący
 
Od: 2 gru 2007, 13:01
Posty: 6
Skąd: Białobrzegi
Auto: Madzia 626 GE 2.0 16V

Postprzez esesz83 » 27 gru 2007, 18:38

Czy moze mi ktos powiedzieć ja sprawdzić ktryskiwacze czy nie ciekną?? Bo prawdopodobnie ot jest przyczyną moich kłopotów z autem. Przybyło oleju i czuć od niego benzyną.
Z miesiąc temu jak tankowałem to kupiłem sobie jakiś preparat do benzyny, tóry miał zakonserwować układ i go oczyścić. Potem zaczęły sie problemy.
Tak więc prosze daćmi znać czy moge to sobie sam posprawdzać i ewentualnie w jaki sposób.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2005, 23:32
Posty: 14
Auto: Mazda 626 2.0GE 95r,gaz koltec

Postprzez przemopaczek » 1 sty 2008, 16:45

Witam mam problem ze swoją mazdą gdy zapali się autko ma wachania obrotów od 350 do 400 ..... gdy doda się pedał gazu to się muli rozkręca się do 1200 obrotów z wielkim oporem ,a potem raprownie wyrywa się i dostaje ostrego buta .... lecz gdy puści się noge z gazu to gaśnie .... a gdy wciśnie się pedał gazu do końca to się muli nie zależnie od obrotów (trzeba wyczuć, nie może być pedał gazu za lekko wciśnięty i za mocno , bo tak albo tak się muli)..... do tego szarpie i więcej pali .... dodam że przepływomierz wymieniony i świece przewody i kopułka też ...... poziom cieczy w chłodnicy też sprawdziłem ..... Prosze o pomoc z góry wielkie dzięki !!!!
przemopaczek
 

Postprzez dzem3 » 15 lut 2009, 01:25

esesz83 napisał(a):esesz83


Dołączył: 27 Paź 2005

Auto: Mazda 626 2.0GE 95r,gaz koltec

Wysłany: 14 Gru 2007 | 23:39 Temat postu: Nierówna praca na wolnych obrotach na benzynie i gazie
Ostatnio moja mazda zaczela zle pracowac na wolnych obrotach. Jeżdże na gazie KOLTEC (chyba 3 generacja) i zaczolo sie to objawiac nierównąpracąna wolnych obrotach, przełąćzaniem na benzynępodczas hamowania silniekiem, kilka razy auto zgasło

U MNIE SAMOCHÓD PRZEŁACZAŁ SIEM Z GAZU NA BENZYNĘ PPRZY 5TY S OBR. OKAZAŁO SIĘ ŻE TO REGULATOR CIŚNIENIA PALIWA
Początkujący
 
Od: 14 lut 2009, 23:41
Posty: 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6