Strona 1 z 1

po wymianie aparatu zaplonowego – kod bledu 3;

PostNapisane: 15 lis 2007, 12:50
przez brunobsd
Witam,
moze ktos mi pomoze.
Zaczelo sie od awaryjnego zatrzymkania na A4 – zgasl silnik i przepalony bezpieczniki od zaplonu (IG KEY). Po zmostkowaniu bezpiecznika nie dalo sie juz auta odpalic. W warsztacie po demontazu aparatu zaplonowego stwierdzono spalenie cewki zaplonowej (faktycznie bylo czuc smrod spalenizny), Udalo mi sie w miare szybko kupic identyczny aparat (kompletny, tylko ze uzywany). Samochod odpalil, niestety pojawil sie nastepny problem:
na wolnych obrotach auto przerywa (od 1000 do 2000 obr/min), powyzej 2000obr/min zapala sie kontrolka check engine i jest w miare ok. Po zczytaniu okazalo sie ze kod bledu 3 oznacza usterke czujnika polozenia walka rozrzadu. I teraz moje pytanko: czy ten czujnik jest w module zaplnowym (tak mi powiedzieli w warsztacie), czy gdzies na silniku. I jak to sie ma do wymiany aparatu zaplonowego. Opcja przed ktora teraz stoje to kupno nowego aparatu, ale czy to rozwiaze problem??
Please, pomocy.

PostNapisane: 15 lis 2007, 13:58
przez Grzyby
brunobsd napisał(a):Opcja przed ktora teraz stoje to kupno nowego aparatu

warto zapłacić połowę wartości auta? :)

Btw. jaki masz w końcu silnik?
W temacie masz wpisane FS a w profilu 2.0i KL? 2.0 to FS, a KL to 2.5

brunobsd napisał(a):Udalo mi sie w miare szybko kupic identyczny aparat

Nie jestem przekonany.
Jakie masz oznaczenie na aparacie zapłonowym? S – ile?
Na starym i nowym tak samo?

PostNapisane: 15 lis 2007, 15:16
przez brunobsd
brunobsd napisał(a):Opcja przed ktora teraz stoje to kupno nowego aparatu


Grzyby napisał(a):warto zapłacić połowę wartości auta? :)

powiedzmy ze z niemiec sciagne nowy za 1400pln, tylko co dalej?

Grzyby napisał(a):Btw. jaki masz w końcu silnik?
W temacie masz wpisane FS a w profilu 2.0i KL? 2.0 to FS, a KL to 2.5

Sorry jednak FS

brunobsd napisał(a):Udalo mi sie w miare szybko kupic identyczny aparat

Grzyby napisał(a):Nie jestem przekonany.
Jakie masz oznaczenie na aparacie zapłonowym? S – ile?
Na starym i nowym tak samo?

S3 T2t57971 FP13 to jest pelne oznaczenie i wszystko sie zgadza

A jak to w koncu jest z tym czujnikiem polozenia walu rozrzadu – gdzie jest umiejscowiony?

PostNapisane: 15 lis 2007, 16:56
przez buba74
Na początek... sprawdzałeś ustawienie wyprzedzenia zapłonu??
Z tym czujnikiem to śliska sprawa...jak dobrze pamiętam rozchodzi sie pewnie o okrągłą blaszkę umiejscoiwioną w aparacie zapłonowym..całkiem możliwe, ze jest odwrotnie założona...niestety jest to możliwe...poza tym innych czujników nie ma w FS.... pzynajmniej w tym co mam...

PostNapisane: 15 lis 2007, 17:43
przez brunobsd
buba74 napisał(a):Na początek... sprawdzałeś ustawienie wyprzedzenia zapłonu??
Z tym czujnikiem to śliska sprawa...jak dobrze pamiętam rozchodzi sie pewnie o okrągłą blaszkę umiejscoiwioną w aparacie zapłonowym..całkiem możliwe, ze jest odwrotnie założona...niestety jest to możliwe...poza tym innych czujników nie ma w FS.... pzynajmniej w tym co mam...

Zaplon zostal ustawiony na 12 stopni wiec jest chyba OK.
Myslisz ze blaszka w srodku moze miec cos wspolnego z czujnikiem? Slyszalem ze czujnik to jest raczej umiejscowiony gdzies na silniku, wiec juz sam nie wiem.

PostNapisane: 15 lis 2007, 21:48
przez Piter
witamm

chłopaki ja moam podobny problem z kontrolką check w mazdzie 626 cronos i proszę wytłumaczcie mi jak sprawdzac kody bledów tylko prosilbym szczegółowo poniewaz jestem swiezy i od nie dawna mam swoją mazde i niechciałbym sobie gorzej popsuc

Pozdrawiam

PostNapisane: 15 lis 2007, 23:01
przez Grzyby
Piter napisał(a):proszę wytłumaczcie mi jak sprawdzac kody bledów tylko prosilbym szczegółowo

tu masz wszystko Jak sprawdzić kody błędów
Gdybyś użył szukajki to byś sam znalazł :)
Dodam jedynie że w Cronosie nie potrzebujesz diody – kody wybłyskuje właśnie kontrolka CHECK

PostNapisane: 15 lis 2007, 23:06
przez Bodek
Grzyby, nie wytrzymam, muszę zapytać – masz wszystkie piny w złączu diagnostycznym?? Też mam CRONOS'a i wszystkich pinów nie ma. Nie moge sprawdzić błędów za pomocą metod tu opisywanych ponieważ – nie mam czego zewrzeć :|

Co Ty zwierasz że odczytujesz błędy (tylko nie kojarzyć ze zwier.........)

Pozdrawiam !!

PostNapisane: 16 lis 2007, 00:05
przez Grzyby
Bodek napisał(a):masz wszystkie piny w złączu diagnostycznym?

czy wszystkie to nie wiem ale te które są potrzebne do kodów mam :)

PostNapisane: 16 lis 2007, 10:23
przez buba74
brunobsd napisał(a):Zaplon zostal ustawiony na 12 stopni wiec jest chyba OK.
Myslisz ze blaszka w srodku moze miec cos wspolnego z czujnikiem? Slyszalem ze czujnik to jest raczej umiejscowiony gdzies na silniku, wiec juz sam nie wiem

Proponuję ustawić na -10st i najważniejsze...zapłon ustawia się w TYBIE TESTOWYM. Jest coś takiego jak czujnik położenia wału korbowego. W moim FS tego nie ma, nie wiem jak jest w Cronosie, jest na 100% w silnikach V6 (nie we wszystkich ale jest). O czujniku położenia wałka (Wałków!!) rozrządu nie słyszałem. Jedyne miejsce to aparat zapłonowy. W srodku na wałku głównym aparatu znajduje sie okrągła blaszka z 5 nacięciami. 4 reguralne nacięcia i jedno przesunięte....źle założone powoduje złą pracę całego układu.

PostNapisane: 16 lis 2007, 12:05
przez brunobsd
buba74 napisał(a):
brunobsd napisał(a):Zaplon zostal ustawiony na 12 stopni wiec jest chyba OK.
Myslisz ze blaszka w srodku moze miec cos wspolnego z czujnikiem? Slyszalem ze czujnik to jest raczej umiejscowiony gdzies na silniku, wiec juz sam nie wiem

Proponuję ustawić na -10st i najważniejsze...zapłon ustawia się w TYBIE TESTOWYM. Jest coś takiego jak czujnik położenia wału korbowego. W moim FS tego nie ma, nie wiem jak jest w Cronosie, jest na 100% w silnikach V6 (nie we wszystkich ale jest). O czujniku położenia wałka (Wałków!!) rozrządu nie słyszałem. Jedyne miejsce to aparat zapłonowy. W srodku na wałku głównym aparatu znajduje sie okrągła blaszka z 5 nacięciami. 4 reguralne nacięcia i jedno przesunięte....źle założone powoduje złą pracę całego układu.

dzieki za pomoc. jesli chodzi o zaplon to nie wiem jak gosc mie ustawil czy na +12 czy -12, ale to on byl 'fachowicem' nie ja :) raczej jednak nie przechodzil w tryb testowy :( a jest jakis szybkki sposob zeby w niego wejsc?
jesli chodzi o blaszki to zostalem juz czesciowo na to naprowadzony wiec rozkrecilem stary aparat i jest dokladnie tak jak piszesz – faktycznie istnieje mozliwosc ze przy zakladaniu aparatu mogli mi nie zsynchronizowac polozenia tych dwoch blaszek wzgledem siebie. zaraz chyab sie zbiore w sobie i wyjde na snieg zeby to rozebrac i sprawdzic; oby to bylo to i zadzialalo
a tak btw to mysle juz powoli o zminanie samochodu (accord) ;P

PostNapisane: 16 lis 2007, 12:27
przez Grzyby
brunobsd napisał(a):jest jakis szybkki sposob zeby w niego wejsc?

tak – zewrzeć odpowiednie styki w gnieździe DIAGNOSIS.
Tylko że o trybie serwisowym było na forum już milion razy – użyj szukajki.

PostNapisane: 16 lis 2007, 14:05
przez buba74
Grzyby napisał(a):tak – zewrzeć odpowiednie styki w gnieździe DIAGNOSIS.
Tylko że o trybie serwisowym było na forum już milion razy – użyj szukajki.

Dokładnie.
brunobsd napisał(a):jesli chodzi o zaplon to nie wiem jak gosc mie ustawil czy na +12 czy -12

:| :| :| :| No jak zrobił +12 to szczęścia zdrowia pomyślności....

brunobsd napisał(a):tych dwoch blaszek wzgledem siebie

Jakich dwóch?? jednej okrągłej z 5 nacięciami...chyba, ze masz inny aparat zapłonowy.
Tak na marginesie jeżeli nie wiesz jak to "ugryść" to si e do tego nie zabieraj...bo teoria teorią.. a praktycznie sie trzba na tym znać i tyle.

PostNapisane: 16 lis 2007, 14:13
przez Grzyby
buba74 napisał(a):chyba, ze masz inny aparat zapłonowy


brunobsd napisał(a):S3

Z tego co kojarzę to najpopularniejszy jest S5
Ja miałem S1 – teraz S5 (po przeróbce)

PostNapisane: 16 lis 2007, 14:24
przez brunobsd
buba74 napisał(a):
Grzyby napisał(a):tak – zewrzeć odpowiednie styki w gnieździe DIAGNOSIS.
Tylko że o trybie serwisowym było na forum już milion razy – użyj szukajki.

Dokładnie.
brunobsd napisał(a):jesli chodzi o zaplon to nie wiem jak gosc mie ustawil czy na +12 czy -12

buba74 napisał(a): :| :| :| :| No jak zrobił +12 to szczęścia zdrowia pomyślności....
nie wiem bo nie ptrzylem mu na rece jak to robil wiec pisze tylko to co wiem


brunobsd napisał(a):tych dwoch blaszek wzgledem siebie

buba74 napisał(a): Jakich dwóch?? jednej okrągłej z 5 nacięciami...chyba, ze masz inny aparat zapłonowy.

No wlasnie dwoch blaszek: jedna z 4 nacieciami i jedna z 1 nacieciem,ktora ustawiana jest wzgledem tej drugiej. aparat zaplonowy jaki mam juz pisalem.

buba74 napisał(a):Tak na marginesie jeżeli nie wiesz jak to "ugryść" to si e do tego nie zabieraj...bo teoria teorią.. a praktycznie sie trzba na tym znać i tyle.

no coz dzieki za slowa otuchy i wiare w moje mozliwosci :D
pomimo tego zabralem sie za to i o dziwo udalo sie. Znaczy specjalisci ktorzy mi zakladali aparacik po prostu nie zwrocili uwage na polozenie tej drugiej blaszki z jednym 'zebem' wzgledem tej pierwszej i ot caly problem. teraz dziala piknie tylko chyba kwestia ustawienia zaplonu jeszcze pozostala bo na wolnych obrotach troche mi faluje (500-750 obr/min)
Oczywiscie oficjalnei dziekuje wszystkim zaangazowanym bo bez was bym sie chyba do tego nawet nie zabral

PostNapisane: 16 lis 2007, 14:29
przez Grzyby
brunobsd napisał(a):na wolnych obrotach troche mi faluje (500-750 obr/min)

też było – sprawdź ilość płynu w chłodnicy (ew. odpowietrz układ – szczegóły są na forum)


brunobsd napisał(a):teraz dziala piknie

<spoko>

PostNapisane: 16 lis 2007, 14:40
przez buba74
brunobsd napisał(a):no coz dzieki za slowa otuchy i wiare w moje mozliwosci
pomimo tego zabralem sie za to i o dziwo udalo sie. Znaczy specjalisci ktorzy mi zakladali aparacik po prostu nie zwrocili uwage na polozenie tej drugiej blaszki z jednym 'zebem' wzgledem tej pierwszej i ot caly problem. teraz dziala piknie tylko chyba kwestia ustawienia zaplonu jeszcze pozostala bo na wolnych obrotach troche mi faluje (500-750 obr/min)
Oczywiscie oficjalnei dziekuje wszystkim zaangazowanym bo bez was bym sie chyba do tego nawet nie zabral

Ja w zczególny sposób potrafię dodawać otuchy. <diabełek>
Najważniejsze, ze już jest OK
Falowanie.... jeżeli ustawienie zapłonu nie pomoze to jeszcze ustaw TPS ... z tym że w FS nie ustawia się tak samo jak opisane najczęściej na forum, przy pomocy szczelinomierza... :D w razie czego wiem jak...tylko nie wiem czy powiem... <diabełek>