Strona 1 z 2

Odczyt kodów DTC – jak odczytać i co oznaczają? (626/MX6 GE)

PostNapisane: 24 sie 2004, 19:47
przez Arthi
Witam:) Spsuła mi sie madzia 626 cronos 2.0 GLS Special z `95r (GE/FS). Jeżdziła jakiś miesiąc od kupna (troche ksztusząc sie podczas jazdy przy dodani gazu ) Nagle podczas wyprzedzania zgasła i już nie zapaliła. Przyciągłem do domu i stoi. Czas sie za nią zabrać. i tu jest szkopół bo nie mam książki serwisowej i nie wiem jak sie do niej zabrać( dodam ze to pierwszy mój samochód nafaszerowany elektroniką) Czytałem troszke w działe Obsługa na temat Kodów Błedów ale nie wiem nawetktóre to są te kontrolki:MIL, Check Engine, i reszta Jeśli wie ktoś jak sprawdzić te kody przy tej maździe lub miałby książkę to bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam.

PostNapisane: 24 sie 2004, 20:20
przez Paweł
Na wszystkie te pytania mozna znalezc odpowiedz w archiwum. Po pierwsze musisz ustalic, czy masz sterowanie forda EEC-IV, czy MECS mazdy. Kontrolka CE jest na cyferblacie obrotomierza, jest pomaranczowa i przedstawia sylwetke silnika (jesli wiesz jak wyglada silnik). Poczytaj sobie forum od deski do deski, na pewno wiele Ci rozjasni.

Pozdrawiam

P.S. Jak ustalies, ze twoja mazda to "GLS Special"? Nigdy nie spotkalem sie z oznaczeniem GLS w cronosach.

PostNapisane: 25 sie 2004, 07:17
przez Arthi
Ok kontrolki CE nie mam ani tam ani nigdzie indziej też nie widze. A co do oznaczenia to GLE Special – mała pomyłka przy pracy:)

PostNapisane: 25 sie 2004, 07:57
przez Paweł
Cronosa GLE tez nigdy nie widzialem. Cronosa bez CE tez nigdy nie widzialem. Moze to nie jest cronos? A moze to jest slynne widmo – Cronos Europejski? Masz jakies zdjecia tego samochodu? Zaglowki masz z dziura, czy pelne? Masz chromowane ramki do okola okien drzwi? Jaki masz otwor na tylna tablice – kwadratowy, czy prostokatny? Zegarek masz w firmowym radiu, czy wbudowany w tablice rozdzielcza? Skrzynia automatyczna, czy manualna? Jakie masz z tylu hamulce – tarczowe, czy bebnowe? Masz obrysowki? A lusterka sztywne, czy skladane?

Zajrzyj pod maske i poszukaj za lewym reflektorem, w okolicy akumulatora swobodnie wiszacej koncowki wiazki elektrycznej, z dosc duza kostka na koncu w ksztalcie prostokata ze scietymi rogami. Kostka powinna byc wsunieta w plastikowa pokrywke z napisem EEC TEST. Jesli nie znajdziesz, to przy kielichu lewej kolumny McPhersona poszukaj zlacza "Diagnostics", otworz je i poszukaj zlacz TEN i FEN (zlacza powinny byc opisane w dnie pokrywki lub na stronie klubowej). Sprawdz czy w tych miejscach masz wyprowadzone metalowe styki, czy tylko puste dziurki...

EDIT: Przeczytalem, ze udalo sie odczytac kody ze zlacza MECS. Nie musisz szukac zlacza EEC. Powiedz mi jeszcze, czy cewke masz na zewnatrz aparatu zaplonowego, i jesli tak, to jak ona wyglada. Mozesz podac pierwsze znaki VINu?

PostNapisane: 25 sie 2004, 08:34
przez Arthi
cronos na 100% wszystko ma jak mówisz ( nagłówki dziurawe, światełka boczne w zderzakach, ramki chromowane w okół okien, zegarek w tablicy rozdzielczej, skrzynia manual, hamulce 4X tarcza, lusterka składane a tablica odziwo prostokątna. Zdjęcia mam ale jak je tu wstawić? I Co to za cudo?

PostNapisane: 25 sie 2004, 08:36
przez Arthi
pierwsze znaki Vin- u 1YZGE A reszte ide sprawdzić:)

PostNapisane: 25 sie 2004, 09:00
przez Paweł
Hehe. To jest to widmo. Cronos przeznaczony na rynek europejski. Globus sie ucieszy. Masz aparat?

"Prawdziwy" Cronos nie ma dziur w zaglowkach, zegarek ma w radiu, tylne hamulce (FS) sa bebnowe, lusterka sztywne, tablica kwadratowa.

PostNapisane: 25 sie 2004, 09:02
przez Arthi
A o co chodzi z tym widmem to żle czy dobrze – napisz coś Mam jakieś zdjecia tylko jak je tu wsadzić – mają duże formaty

PostNapisane: 25 sie 2004, 09:57
przez Paweł
Widmo, bo to bardzo rzadki model i zbyt duzo (w sumie to nic poza tym, ze jest) o nim nie wiemy. Jest to produkowany w USA cronos, ktory zawiera w sobie bardzo duzo europejskich (japonskich) elementow i byl przeznaczony na rynek europejski.

Zdjecia mozesz wyslac na adres: klub(maupa)mazdaspeed.pl

PostNapisane: 25 sie 2004, 13:26
przez Globy
Mozemy poeksperymentowac na Twoim modelu, dowiemy sie wiecej :) Europejski Cronos... Oznaczenie GLE pochodzi wlasnie z europejskiej oferty 626, tak jak i nazwa Special. Zdjecia wyslij na mail klubowy lub moj msobolewski@mazdaspeed.pl a my je wstawimy.

EDIT: Moze to nie do Warsztatu, ale wepne w ten watek. Dowiedzialem sie, ze GLE Special to wlasnie nazwa europejskiego Cronosa (tutaj nazwa ta nie funkcjonawala jak w Stanach i Kanadzie) produkowanego w USA na rynek europejski w okresie 02/1994-12/1995 dla wersji przed liftingiem oraz 02/1996-06/1997 dla wersji z nowym grill'em. Silniki tylko 2.0i 115 KM, obrysowki w zderzakach, lusterka euro, chromy na szybach, zegarek na desce, dziurawe zaglowki. Wprowadzony przy okazji liftingu w 1994 (zmiana zestrojenia zawieszenia i ukladu kierowniczego), jako wersja specjalna wyposazona w dwie poduszki powietrzne. Rownoczesnie produkowano klasycznego sedana 626 1.8i i 2.0i bez wodotryskow. Kilka zdjec:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 25 sie 2004, 14:41
przez Arthi
Mam troche kiepski aparat ale być musi. Potem podeśle zdjęcia silnika i wnętrza. Troszke brakuje mi alusków ale narazie musze ją ponownie uruchomić. Wracam do pytania gdzie jest tem moduł zapłonowy i jak on wygląda. Macie może jakiś schemat czy cuś? Pozdrawiam

PostNapisane: 30 paź 2005, 22:30
przez Grzyby
Panowie, wiem że zaraz napiszecie że było wielokrotnie, ale za chińskiego boga nie moge znaleźć opisu jak mam to zrobić?
Co będzie mi potrzebne i jak przeprowadzić całą operację?
Chciałbym sprawdzić czy wyrzuci jakieś błędy (problem z wolnymi obrotami, skaczą od 1 do 2 tysięcy, nie chcą opadać po nagrzaniu silnika).
Może jestem zmęczony i nie mam natchnienia i dlatego nie mogę znaleźć odpowiednich postów, albo sam nie wiem co?
proszę o pomoc.

PostNapisane: 30 paź 2005, 22:41
przez Paweł
Jesli masz skrzynie automatyczna, to na stronie szukaj opisu EEC-IV z uzyciem zlacza STI i STO (http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/dtc.php). Jesli skrzynia jest manualna, to bedzie pasowal opis MECS z uzyciem lacza TEN i FEN (http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php) – dioda moze byc 12V bez opornika.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 30 paź 2005, 22:45
przez Grzyby
Dzięki tco, tak myślałem że ty odpiszesz :D
Nie byłem pewien z tą diodą. Acha, czy B+ to po prostu +12V?

PostNapisane: 30 paź 2005, 22:58
przez Paweł
mariusz.grzyb napisał(a):czy B+ to po prostu +12V?

Tak, ale nie wiem jak wyglada schemat elektryczny. Mozliwe, ze nie jest to wyprowadzenie wprost z zasilania, tylko z jakims zabezpieczniem.

PostNapisane: 30 paź 2005, 23:00
przez Grzyby
Dzięki tco, wszystko wiem (a przynajmniej tak mi się wydaje).
Jutro jeszcze powalczę z potworem, zobaczymy co pokaże.

PostNapisane: 30 paź 2005, 23:46
przez Paweł
Gdybys mial problemy, mow. Bede probowal pomoc. :)

PostNapisane: 1 lis 2005, 17:19
przez Grzyby
No i sprawdziłem kody.
Pokazuje 1xdługie i 5xkrótkie czyli kod 15 (jeśli się nie mylę).
Wg opisu kodów 15 to czujnik lambda, tylko mam pytanie. 23 to też lambda, ale u mnie pokazuje w kółko tylko jeden kod (15). I przy pracującym silniku i przy załączonym zapłonie.
To jak ? Lambda padła?

PostNapisane: 3 lis 2005, 09:38
przez Paweł
Kod 15 oznacza brak odczytu z sondy. Brak polaczenia lub sonda jest martwa – warto to sprawdzic nawet na zwyklym woltomierzu.

Oczywiscie warto przeprowadzic procedure wykasowania bledow i testu, ktore DTC powracaja w krotkim czasie.

Kod 23 jest dla drugiej sondy w przypadku silnika V6.

PostNapisane: 3 lis 2005, 14:16
przez Grzyby
Dzięki tco, pobawię się jak znajdę chwilę czasu.