Strona 1 z 3

Brak iskry

PostNapisane: 23 sie 2004, 08:27
przez Arthi
Witam, jestem nowym posiadaczem mazdy 626 Cronos 2.0 `95r. Macie może dostep do ksiażki typu "Napraw sam" do takiej Madzi? Coś mi sie zrombało: najpierw troszke przerywał a potem zgasł na trasie <glupek2> . Z tego co widze to niema iskry na świecach. Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie informacje. :)

PostNapisane: 25 sie 2004, 01:19
przez Arthi
Witam, Mam pytanie. Rozruszmik kręci a silnik nie chwyta.Właśnie rano z głupia sprawdziłem czy jest iskra i nie mam iskry na świecach. Mam pytanie czy przyczyną moze być Immobilizer, gdzie go znajde i co zrobić aby przywrócić autko do "porządku". Z góry dzięki Pozdrawiam.

PostNapisane: 25 sie 2004, 03:07
przez nightcomer
zintegrowany moduł zapłonowy i/lub cewka.
koledzy podpowiadają takie rozwiązanie.
Temat kilkakrotnie przewija się w archiwum.

PostNapisane: 25 sie 2004, 03:11
przez Paweł
Dodatkowo Cronosy do roku '96 w przeciwienstwie do GE europejskich nie byly wyposazone w fabryczny immobilizer, ale jesli najpierw troszke przerywal, to nie jest to raczej wina tego zabezpieczenia (jesli oczywiscie wiesz, ze masz je dodatkowo zamontowane).

PostNapisane: 25 sie 2004, 06:40
przez Arthi
zintegrowany moduł zapłonowy i/lub cewka.


Jak sprawdzić czy to wina zintegrowanego modułu zapłonowego i/lub cewki?
Przekopałem wczoraj całe arhiwum i znalazłem podobny jeden post ale tam klubowicz miałiskre- zapłon.

-----------------------------
Cholera madzia już dwa dni stoi, a tu bez niej jak bez ręki:)

PostNapisane: 25 sie 2004, 07:12
przez Arthi
A jeszcze jedno sprawdzałem wczoraj odczyt DTC z komputera i nić nie wykazał. Aby sprawdzić czy dobrze połączyłem wszystko w Diagnistic odłączyłem czyjnik temp. i zanalazł błąd więc podłączone było dobrze>

PostNapisane: 25 sie 2004, 07:40
przez nightcomer
jak ci przerywało to obrotomierz może spadał do 0 mimo, że silnik się kręcił? tak jakbyś na chwilę wyłączał zapłon?

Oto inny wątek – tu masz rozwiązania do wyboru wg osobistych preferencji.

powodzenia.

PostNapisane: 25 sie 2004, 07:52
przez Arthi
Przerywał tylko w czasie jazdy i nie zauważyłem ( nie zwróciłem uwagi) czy tak sie dzieje. No a teraz już wogóle nie odpali.

PostNapisane: 25 sie 2004, 08:02
przez nightcomer
mam copy księgi do 626/mx6 93-01 na papierze.
coś tam na stronie klubowej chyba jest do ściągnięcia, nie jestem pewny, nie moja działka. ja mam wersję papierową a xero kosztuje, chyba jednak ci księga nie jest potrzebna. poczytaj uważnie to co podałem wyzej. Ja sobie poradziłem.

PostNapisane: 25 sie 2004, 08:19
przez Arthi
Ok śliczne dzieki. ide do Madzi. Dam znać co i jak.

Rozkręcam dalej

PostNapisane: 25 sie 2004, 08:24
przez Arthi
Odkręciłem kopułke aparatu zapłonowego, co odkrecić aby dostać sie do modułu i czy nie ma jakiegoś zabezpieczenia ( bezpiecznik czy cóś?) Rozkręcam dalej zobaczymy do czego dojde.

PostNapisane: 25 sie 2004, 08:32
przez Paweł
Nie moze, bo nie ma. <oczy>

Staraj sie edytowac posty zamiast je pod soba dopisywac.

Powodzenia.

To był moduł!

PostNapisane: 10 wrz 2004, 20:36
przez Arthi
To był moduł zapłonowy. Naprawa u zbynia i wszystko ok.

Dzieki wszystkim za pomoc

PostNapisane: 22 wrz 2004, 12:37
przez hazell
Napisz jak możesz czy udało Ci się naprawić i za ile.
Dzięki i pozdrawiam

PostNapisane: 22 wrz 2004, 21:08
przez GrzegorzSz
Mala uwaga: ostroznie z modulami !!! Ostatnio spotkalem sie z przykrymi przypadkami zastosowania nieodpowiednich zewnetrznych modolow. Efektow tych awarii nie bede opisywal, bo ksiazke by trzeba bylo napisac. :D

PostNapisane: 23 wrz 2004, 18:23
przez Arthi
Witam
Zbyniu o ile sie nie myle wymienił mi w module tranzystor do uzwojenia pierwotnego, Prawie wszystko zostało tak jak oryginał. Narazie działa gdyby coś sie działo to napisze. A jeśli chodzi o cene naprawy to juz kwestia indywidualnej rozmowy z nim. Pozdrawiam.

PostNapisane: 5 wrz 2007, 17:37
przez stuk
Do usunięcia (sam bym usunął ale się nie da).

Brak iskry

PostNapisane: 16 wrz 2009, 15:33
przez Wiotki
Witam , ostatnio jak pisałem już wcześniej podczas jazdy mazda poprostu zgasła i nie chciała zapalić (brak iskry) , wywalając cały czas bezpiecznik ENGINE po przekręceniu zapłonu . Samochód trafił do elektryka który kazał wymienić czujnik położenia wału i moduł , udało mi się dostać używane części (Pan od którego kupywałem zapewniał ,że są w 100 % sprawne) , potem gdy to nie pomogło padło na sterownik , został oddany do zakładu który go ponoć naprawił za niebagatelną kwotę jednak i to nie pomogło .
Samochód był w 2 zakładach , bezpiecznika już nie wywala , nie ma nigdzie zwarcia jednak samochód dalej nie odpala .

Na których pinach przy aparacie i module powinnien być impuls po przekręceniu kluczyka ? Jak i czy wogołe da się sprawdzić moduł zapłonowy ? Czy da się i jaki jest koszt sprawdzenia sterownika ?

Próbowałem robić diagnostykę diodą jednak po podpięciu do Fen i B+ dioda się nie świeci.

Z góry dziękuje za wszystkie sugestie / rady .

PostNapisane: 16 wrz 2009, 20:07
przez DamianMX6
Łączysz (mostkujesz) GND i TEN jakimś drutem np. rozgiętym spinaczem do papieru
następnie podłączasz do FEN i B+ diodę z rezystorem 1000 Ohm który lutujesz jednym końcem do diody.
Jeśli się nadal nie zaświeci podłączyłeś odwrotnie diodę z rezystorem do FEN i B+ odwróć i podłącz jeszcze raz. Jak włączysz zapłon powinna się na chwilę zapalić. po czym wyświetlić błędy (jesli są)

Tu masz szczegółowo.

http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd

powodzenia



Czy sprawdziłeś cewkę w aparacie zapłonowym?

PostNapisane: 16 wrz 2009, 20:33
przez Wiotki
Dzięki za pomoc , myślałem ,że zwykła dioda 12V też będzie świecić ...

Właśnie cewki ani modułu nie sprawdzałem bo szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia jak :(

Nie wiem czy to istotne ale podczas "kręcenia" rozrusznikiem obrotościomierz się nie porusza .