Strona 1 z 3
Brak iskry

Napisane:
23 sie 2004, 08:27
przez Arthi
Witam, jestem nowym posiadaczem mazdy 626 Cronos 2.0 `95r. Macie może dostep do ksiażki typu "Napraw sam" do takiej Madzi? Coś mi sie zrombało: najpierw troszke przerywał a potem zgasł na trasie

. Z tego co widze to niema iskry na świecach. Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie informacje.


Napisane:
25 sie 2004, 01:19
przez Arthi
Witam, Mam pytanie. Rozruszmik kręci a silnik nie chwyta.Właśnie rano z głupia sprawdziłem czy jest iskra i nie mam iskry na świecach. Mam pytanie czy przyczyną moze być Immobilizer, gdzie go znajde i co zrobić aby przywrócić autko do "porządku". Z góry dzięki Pozdrawiam.

Napisane:
25 sie 2004, 03:07
przez nightcomer
zintegrowany moduł zapłonowy i/lub cewka.
koledzy podpowiadają
takie rozwiązanie.
Temat kilkakrotnie przewija się w archiwum.

Napisane:
25 sie 2004, 03:11
przez Paweł
Dodatkowo Cronosy do roku '96 w przeciwienstwie do GE europejskich nie byly wyposazone w fabryczny immobilizer, ale jesli najpierw troszke przerywal, to nie jest to raczej wina tego zabezpieczenia (jesli oczywiscie wiesz, ze masz je dodatkowo zamontowane).

Napisane:
25 sie 2004, 06:40
przez Arthi
zintegrowany moduł zapłonowy i/lub cewka.
Jak sprawdzić czy to wina zintegrowanego modułu zapłonowego i/lub cewki?
Przekopałem wczoraj całe arhiwum i znalazłem podobny jeden post ale tam klubowicz miałiskre- zapłon.
-----------------------------
Cholera madzia już dwa dni stoi, a tu bez niej jak bez ręki:)

Napisane:
25 sie 2004, 07:12
przez Arthi
A jeszcze jedno sprawdzałem wczoraj odczyt DTC z komputera i nić nie wykazał. Aby sprawdzić czy dobrze połączyłem wszystko w Diagnistic odłączyłem czyjnik temp. i zanalazł błąd więc podłączone było dobrze>

Napisane:
25 sie 2004, 07:40
przez nightcomer
jak ci przerywało to obrotomierz może spadał do 0 mimo, że silnik się kręcił? tak jakbyś na chwilę wyłączał zapłon?
Oto
inny wątek – tu masz rozwiązania do wyboru wg osobistych preferencji.
powodzenia.

Napisane:
25 sie 2004, 07:52
przez Arthi
Przerywał tylko w czasie jazdy i nie zauważyłem ( nie zwróciłem uwagi) czy tak sie dzieje. No a teraz już wogóle nie odpali.

Napisane:
25 sie 2004, 08:02
przez nightcomer
mam copy księgi do 626/mx6 93-01 na papierze.
coś tam na stronie klubowej chyba jest do ściągnięcia, nie jestem pewny, nie moja działka. ja mam wersję papierową a xero kosztuje, chyba jednak ci księga nie jest potrzebna. poczytaj uważnie to co podałem wyzej. Ja sobie poradziłem.

Napisane:
25 sie 2004, 08:19
przez Arthi
Ok śliczne dzieki. ide do Madzi. Dam znać co i jak.
Rozkręcam dalej

Napisane:
25 sie 2004, 08:24
przez Arthi
Odkręciłem kopułke aparatu zapłonowego, co odkrecić aby dostać sie do modułu i czy nie ma jakiegoś zabezpieczenia ( bezpiecznik czy cóś?) Rozkręcam dalej zobaczymy do czego dojde.

Napisane:
25 sie 2004, 08:32
przez Paweł
Nie moze, bo nie ma.
Staraj sie edytowac posty zamiast je pod soba dopisywac.
Powodzenia.
To był moduł!

Napisane:
10 wrz 2004, 20:36
przez Arthi
To był moduł zapłonowy. Naprawa u zbynia i wszystko ok.
Dzieki wszystkim za pomoc

Napisane:
22 wrz 2004, 12:37
przez hazell
Napisz jak możesz czy udało Ci się naprawić i za ile.
Dzięki i pozdrawiam

Napisane:
22 wrz 2004, 21:08
przez GrzegorzSz
Mala uwaga: ostroznie z modulami

! Ostatnio spotkalem sie z przykrymi przypadkami zastosowania nieodpowiednich zewnetrznych modolow. Efektow tych awarii nie bede opisywal, bo ksiazke by trzeba bylo napisac.


Napisane:
23 wrz 2004, 18:23
przez Arthi
Witam
Zbyniu o ile sie nie myle wymienił mi w module tranzystor do uzwojenia pierwotnego, Prawie wszystko zostało tak jak oryginał. Narazie działa gdyby coś sie działo to napisze. A jeśli chodzi o cene naprawy to juz kwestia indywidualnej rozmowy z nim. Pozdrawiam.

Napisane:
5 wrz 2007, 17:37
przez stuk
Do usunięcia (sam bym usunął ale się nie da).
Brak iskry

Napisane:
16 wrz 2009, 15:33
przez Wiotki
Witam , ostatnio jak pisałem już wcześniej podczas jazdy mazda poprostu zgasła i nie chciała zapalić (brak iskry) , wywalając cały czas bezpiecznik ENGINE po przekręceniu zapłonu . Samochód trafił do elektryka który kazał wymienić czujnik położenia wału i moduł , udało mi się dostać używane części (Pan od którego kupywałem zapewniał ,że są w 100 % sprawne) , potem gdy to nie pomogło padło na sterownik , został oddany do zakładu który go ponoć naprawił za niebagatelną kwotę jednak i to nie pomogło .
Samochód był w 2 zakładach , bezpiecznika już nie wywala , nie ma nigdzie zwarcia jednak samochód dalej nie odpala .
Na których pinach przy aparacie i module powinnien być impuls po przekręceniu kluczyka ? Jak i czy wogołe da się sprawdzić moduł zapłonowy ? Czy da się i jaki jest koszt sprawdzenia sterownika ?
Próbowałem robić diagnostykę diodą jednak po podpięciu do Fen i B+ dioda się nie świeci.
Z góry dziękuje za wszystkie sugestie / rady .

Napisane:
16 wrz 2009, 20:07
przez DamianMX6
Łączysz (mostkujesz) GND i TEN jakimś drutem np. rozgiętym spinaczem do papieru
następnie podłączasz do FEN i B+ diodę z rezystorem 1000 Ohm który lutujesz jednym końcem do diody.
Jeśli się nadal nie zaświeci podłączyłeś odwrotnie diodę z rezystorem do FEN i B+ odwróć i podłącz jeszcze raz. Jak włączysz zapłon powinna się na chwilę zapalić. po czym wyświetlić błędy (jesli są)
Tu masz szczegółowo.
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
powodzenia
Czy sprawdziłeś cewkę w aparacie zapłonowym?

Napisane:
16 wrz 2009, 20:33
przez Wiotki
Dzięki za pomoc , myślałem ,że zwykła dioda 12V też będzie świecić ...
Właśnie cewki ani modułu nie sprawdzałem bo szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia jak
Nie wiem czy to istotne ale podczas "kręcenia" rozrusznikiem obrotościomierz się nie porusza .