Strona 1 z 2

Mazda 626 Cronos 1995

PostNapisane: 5 sie 2004, 12:49
przez fishman_c
Po zamontowaniu gazu 80%jazdy świeci się check engine.OD/OFF miga.Na testerze nie ma błędów ale na pracy silnika da się zauważyć.Szukam porady bo gazownik nie może dac sobie rady(twierdzi że pierwszy raz się z tym spotkał)

PostNapisane: 5 sie 2004, 14:34
przez Paweł
Jaki silnik? FS czy KL?

PostNapisane: 5 sie 2004, 15:04
przez fishman_c
Jest to silnik FS

PostNapisane: 5 sie 2004, 15:22
przez Paweł
To powiedz mi jeszcze, na jakim testerze nie ma bledow. Jak wyglada ten tester i gdzie sie go podlacza.

PostNapisane: 5 sie 2004, 21:33
przez Globy
Ze swieci Ci sie check engine, to nic dziwnego – kazda instalacja bez emulatora tak ma. Opowiedz jeszcze, jakie ujemne objawy ma silnik w swej pracy – bo jesli chodzi o spadek dynamiki, wibracje lub kichniecia, moze byc to spowodowane instalacja.

PostNapisane: 5 sie 2004, 22:00
przez Carrrlos
Globy napisał(a):Ze swieci Ci sie check engine, to nic dziwnego – kazda instalacja bez emulatora tak ma.


jeśli nie kazda to większość, śruba = stały nastaw, stały skład, niezaleznie od obciążenia silnika, stąd błędy

PostNapisane: 6 sie 2004, 07:42
przez fishman_c
Podłączane było do gniazda z przodu pod maską.Instalacja ma emulator(już wymieniany).Check engine nie świeci powyżej 3000 obr.OD/OFF świeci ok.600 km i gaśnie i znów się zapala na te 600km.Jak zapala się check engine to silnik zmiienia obroty(ale nie dużo) w górę lub w dół.Trudno przy wyprzedzaniu redukuje na niższy bieg(przy zapalonej)

PostNapisane: 6 sie 2004, 14:47
przez Paweł
Wlasnie chcialem dowiedziec sie, gdzie dokladnie byl podlaczany, czy przy prawym nadkolu (kolumnie mcphersona), czy zaraz za lewym reflektorem... Jesli w to pierwsze miejsce, to nic dziwnego, ze nie odczytano kodow bledow. Nawet ASO (hehe) chcialo mi tak kody odczytac. Bledy silnika i skrzyni odczytujesz z koncowki STI-SGN, ktora jest w kostce wiszacej na luznym kablu za lewym reflektorem. Poszukaj na stronie klubowej.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 6 sie 2004, 14:55
przez fishman_c
Dzięki-sprawdzę gdzie to jest ale podłaczał u mnie za lewym reflektorem(chyba dobrze)

PostNapisane: 6 sie 2004, 15:10
przez Paweł
Istotna roznica: "dobre" zlacze forda wisi na kablu i ma lacznie 7 wyprowadzen, ma zsuwana oslone z napisaem EEC TEST (zobacz ksztalt kostki na stronie klubowej), a zlacze mazdy z ktorej nie odczytasz kodow jest zamocowane do nadwozia, ma uchylana klapke z napisaem DIAGNOSTICS i okolo dwudziestu wyprowadzen.

Odczyt kodow w Cronosach z silnikami FS i skrzynia CD4E:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/dtc.php

PostNapisane: 6 sie 2004, 15:29
przez Rafal
też tak miałem że w ASO mi nie mogli odczytać błędów.....bez komentarza to pozostawię, przyczyną świecącego się Check Engine był... zabrudzony przepływomierz, ale DZIĘKI Jaksie, który to wykrył i wyczyścił, problem świecącej kontrolki znikł:)!

PostNapisane: 9 sie 2004, 07:18
przez fishman_c
Ogłądałem to złącze(ECC TEST).U mnie ma cztery wyprowadzenia

PostNapisane: 9 sie 2004, 08:19
przez Paweł
Ma cztery styki, ale sama kostka ma szesc wyprowadzen. Czy wlasnie do tego zlacza podlaczali komputer, zeby odczytac kody bledow? Bo jesli nie, to nic dziwnego ze nic nie zrobili. <lol>

PostNapisane: 9 sie 2004, 12:55
przez fishman_c
Mój błąd.Ma cztery przewody ale nie tu było podłączane.Jutro może mi się uda pojechać.Jak coś będę wiedział to się odezwę.Dzięki

PostNapisane: 9 sie 2004, 13:40
przez Paweł
Oczywiscie musisz pamietac, ze komputer kody bledow podaje na dodatkowym, pojedynczym zlaczu, ktory jest wsuniety w oslone obok tej kostki. Jesli warsztat mazdy nie bedzie mogl sobie z tym poradzic, to sprobuj poszukac pomocy w serwisie forda. Chociaz jak mowilem, mozna to wszystko bez problemow zrobic samemu.

Pozdrawiam

PostNapisane: 11 sie 2004, 17:38
przez fishman_c
Błędy odczytali i wyszło im że to 1172 i 1816 ale nie wiedzą z czym to sie je.Za to stwierdzili że sonda Lambda jest padnięta.Mają za 250zł nie wiem czy to rozsądna cena
bo na Allegro są jakieś uniwersalne po 80 zl.Czy to możliwe że na benzynie jest wszystko OK a na gazie nie przy padniętej sondzie?

PostNapisane: 11 sie 2004, 18:37
przez Paweł
Czterocyfrowe kody (OBD-II) w Cronosie z '95? Cos mi tu nie gra. Wez no zmostkuj drutem te koncowki, tak jak opisane jest na stronie i sam odczytaj te kody. Nic trudnego.

PostNapisane: 12 sie 2004, 12:01
przez fishman_c
Będę próbował odczytać dzisiaj-mam pytanie,czy na odpalonym silniku to na benzynie czy na gazie(może jest różnica)Może odczytac na benz.-skasować i powtórnie na gazie.

PostNapisane: 12 sie 2004, 14:41
przez Paweł
Do testu na uruchomionym silniku nie musisz kasowac pamieci, bo pokazuje i tak tylko biezace kody. Proponuje odczytac to co jest zapamietane, skasowac pamiec, uruchomic na benzynie, zobaczyc czy sa jakies kody i ktore powracaja, potem na gazie – ale to chyba tylko z ciekawosci jak jest rozwiazana instalacja LPG.

Po skasowaniu pamieci mozesz bez uruchamiania silnika sprawdzic, czy wszystkie kody sa wykasowane i czy nic nie wraca momentalnie. Pozniej dla pewnosci powinienes przejechac kilka km.

Przy tescie KOER na poczatku nastapi pojedyncze mrugniecie i dosc dluga przerwa (okolo 30 sekund). W tym czasie musisz obrocic kolo kierownicy przynajmniej pol obrotu, wcisnac pedal hamulca i dwa razy nacisnac przycisk O/D OFF. Jesli po zakonczeniu odczytu kodow KOER wcisniesz na chwile pedal gazu do polowy, to komputer przeprowadzi test rownomiernosci pracy na wszystkich cylindrach.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 12 sie 2004, 18:54
przez fishman_c
Odczytałem kody.Na wyl. silniku wyszło: 181 i 628
Na uruchomionym: 521 i 172 lub 182.
Wykasowałem błędy i jutro powtórzę test -może nie będzie zmian.
Nie wiem co oznaczają i ile kaski włożyć żeby było OK.Boje się że pójdę z torbami.
Mam nadzieję że ktoś podpowie rozsądne rozwiązanie