Strona 1 z 1

planowanie glowicy – moze ktos wytlumaczyc ciemniakowi? :–)

PostNapisane: 26 cze 2007, 19:26
przez bodo
Hej,

Mam 2 prosby:
1. Bylby ktos taki mily i wytlumaczyl mi (mniej-wiecej) na czym polega tzw. planowanie glowicy, tzn. co sie w czasie tego procesu robi, po co i co chcemy przez to osiagnac? Szukajac po necie nie znalazlem porzadnego opisu tej czynnosci, no chyba ze jest to dokladnie to samo co szlifowanie cylindrow ale chyba nie...?

2. Czy jest to zawsze konieczne przy zakladaniu nowych pierscieni olejowych? Dlaczego tak/nie?

Z gory prosze o wybaczenie za goopie pytania i dziekuje za sensowne odpowiedzi :–)

Pozdrawiam,
Bodo

PostNapisane: 26 cze 2007, 19:33
przez nemi
1. Robi to taka maszynka wykonująca ruch posuwisto-zwrotny i ma to na celu wyrównanie głowicy, która mogła się odkształcić pod wpływem wahań temperatury. Robi się to po to, żeby głowica leżała dobrze na nowej uszczelce.

2. Zazwyczaj jak się wymienia pierścienie, to zrzuca się też głowicę w celu wymiany uszczelniaczy zaworowych – więc trzeba wymienić uszczelkę i splanować głowicę, aby wszystko ładnie pracowało.

PostNapisane: 26 cze 2007, 20:47
przez qbass
bodo napisał(a):1. Bylby ktos taki mily i wytlumaczyl mi (mniej-wiecej) na czym polega tzw. planowanie glowicy, tzn. co sie w czasie tego procesu robi, po co i co chcemy przez to osiagnac? Szukajac po necie nie znalazlem porzadnego opisu tej czynnosci, no chyba ze jest to dokladnie to samo co szlifowanie cylindrow ale chyba nie...?

Jest to wyrównanie lub celowe obniżenie głowicy w celu powiększenie stopnia sprężania.
bodo napisał(a):2. Czy jest to zawsze konieczne przy zakladaniu nowych pierscieni olejowych? Dlaczego tak/nie?

Przydałoby się, gdyż głowica może być już odkształcona.

PostNapisane: 26 cze 2007, 22:29
przez Redoo
qbass napisał(a):Przydałoby się, gdyż głowica może być już odkształcona.
może nie może tak nie ma co ryzykowac! ;)

Planowanie głowicy:)(ścieranie dolnej warstwy)
wymiana uszczelniaczy:)
sprawdzenie szczelności
to TZW.generalny remont głowiczki i to jest mus!przy kombinowaniu z silnikiem ;)

PostNapisane: 26 cze 2007, 23:04
przez xANDy
a szczególnie przy instalacji gazowej zachodzi taka potrzeba...

Charakterystyka naprężeń (także temperatur) przy spalaniu gazu powoduje bardzo często powolne odkształcanie się głowicy. Owocem tego jest słabsze przyleganie uszczelki, wypalenie jej i remont jest niezbędny, żeby jeździć. Gdyby tylko założyć uszczelkę bez wyrównania głowicy – nowa uszczelka miałaby krótki żywot.

PostNapisane: 27 cze 2007, 00:12
przez bazakbal
nemi napisał(a):Zazwyczaj jak się wymienia pierścienie, to zrzuca się też głowicę

innej możliwości nie ma

nemi napisał(a): Robi to taka maszynka wykonująca ruch posuwisto-zwrotny i ma to na celu wyrównanie głowicy, która mogła się odkształcić pod wpływem wahań temperatury. Robi się to po to, żeby głowica leżała dobrze na nowej uszczelce

można dodać, że samo odkręcenie głowicy (aluminiowej oczywiście) zwykle powoduje jej odkształcenie zatem zalecane jest spalnowanie, wyrównanie jak by nie nazwać
Redoo napisał(a):Planowanie głowicy:)(ścieranie dolnej warstwy)
wymiana uszczelniaczy:)
sprawdzenie szczelności
to TZW.generalny remont głowiczki i to jest mus!przy kombinowaniu z silnikiem

ja bym to nazwał elementarny... do generalnego to trzeba by dorzucić jeszcze wymiane prowadnic, gniazd, nowe zawory...