Hej,
Mam 2 prosby:
1. Bylby ktos taki mily i wytlumaczyl mi (mniej-wiecej) na czym polega tzw. planowanie glowicy, tzn. co sie w czasie tego procesu robi, po co i co chcemy przez to osiagnac? Szukajac po necie nie znalazlem porzadnego opisu tej czynnosci, no chyba ze jest to dokladnie to samo co szlifowanie cylindrow ale chyba nie...?
2. Czy jest to zawsze konieczne przy zakladaniu nowych pierscieni olejowych? Dlaczego tak/nie?
Z gory prosze o wybaczenie za goopie pytania i dziekuje za sensowne odpowiedzi :–)
Pozdrawiam,
Bodo
planowanie glowicy – moze ktos wytlumaczyc ciemniakowi? :–)
Strona 1 z 1
1. Robi to taka maszynka wykonująca ruch posuwisto-zwrotny i ma to na celu wyrównanie głowicy, która mogła się odkształcić pod wpływem wahań temperatury. Robi się to po to, żeby głowica leżała dobrze na nowej uszczelce.
2. Zazwyczaj jak się wymienia pierścienie, to zrzuca się też głowicę w celu wymiany uszczelniaczy zaworowych – więc trzeba wymienić uszczelkę i splanować głowicę, aby wszystko ładnie pracowało.
2. Zazwyczaj jak się wymienia pierścienie, to zrzuca się też głowicę w celu wymiany uszczelniaczy zaworowych – więc trzeba wymienić uszczelkę i splanować głowicę, aby wszystko ładnie pracowało.
bodo napisał(a):1. Bylby ktos taki mily i wytlumaczyl mi (mniej-wiecej) na czym polega tzw. planowanie glowicy, tzn. co sie w czasie tego procesu robi, po co i co chcemy przez to osiagnac? Szukajac po necie nie znalazlem porzadnego opisu tej czynnosci, no chyba ze jest to dokladnie to samo co szlifowanie cylindrow ale chyba nie...?
Jest to wyrównanie lub celowe obniżenie głowicy w celu powiększenie stopnia sprężania.
bodo napisał(a):2. Czy jest to zawsze konieczne przy zakladaniu nowych pierscieni olejowych? Dlaczego tak/nie?
Przydałoby się, gdyż głowica może być już odkształcona.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
może nie może tak nie ma co ryzykowac!qbass napisał(a):Przydałoby się, gdyż głowica może być już odkształcona.
Planowanie głowicy:)(ścieranie dolnej warstwy)
wymiana uszczelniaczy:)
sprawdzenie szczelności
to TZW.generalny remont głowiczki i to jest mus!przy kombinowaniu z silnikiem
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
a szczególnie przy instalacji gazowej zachodzi taka potrzeba...
Charakterystyka naprężeń (także temperatur) przy spalaniu gazu powoduje bardzo często powolne odkształcanie się głowicy. Owocem tego jest słabsze przyleganie uszczelki, wypalenie jej i remont jest niezbędny, żeby jeździć. Gdyby tylko założyć uszczelkę bez wyrównania głowicy – nowa uszczelka miałaby krótki żywot.
Charakterystyka naprężeń (także temperatur) przy spalaniu gazu powoduje bardzo często powolne odkształcanie się głowicy. Owocem tego jest słabsze przyleganie uszczelki, wypalenie jej i remont jest niezbędny, żeby jeździć. Gdyby tylko założyć uszczelkę bez wyrównania głowicy – nowa uszczelka miałaby krótki żywot.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
nemi napisał(a):Zazwyczaj jak się wymienia pierścienie, to zrzuca się też głowicę
innej możliwości nie ma
nemi napisał(a): Robi to taka maszynka wykonująca ruch posuwisto-zwrotny i ma to na celu wyrównanie głowicy, która mogła się odkształcić pod wpływem wahań temperatury. Robi się to po to, żeby głowica leżała dobrze na nowej uszczelce
można dodać, że samo odkręcenie głowicy (aluminiowej oczywiście) zwykle powoduje jej odkształcenie zatem zalecane jest spalnowanie, wyrównanie jak by nie nazwać
Redoo napisał(a):Planowanie głowicy:)(ścieranie dolnej warstwy)
wymiana uszczelniaczy:)
sprawdzenie szczelności
to TZW.generalny remont głowiczki i to jest mus!przy kombinowaniu z silnikiem
ja bym to nazwał elementarny... do generalnego to trzeba by dorzucić jeszcze wymiane prowadnic, gniazd, nowe zawory...
- Od: 13 sty 2006, 12:36
- Posty: 204
- Auto: xedos 6 V6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6