Strona 1 z 1

piski w silniku – problem z wspomaganiem kierownicy

PostNapisane: 25 maja 2007, 07:12
przez osdeb
Witam!
Znów mam problem a mianowicie taki:
jak odpale auto to czasami strasznie piszczy i domyślam się że to pasek linowy się ślizga. Czasami mam problemy z wspomaganiem kierownicy tzn. nachwilę przestaje działać (na około 1 sec) i znów działa dziś te dwa objawy wystąpiły razem piski i przerywanie wspomagania. Stojąc na parkingu z zapalonym silnikiem podczas kręcenia kierownicą występują piski i wspomagania momentami przerywa.

Pomóżcie w ustalenu przyczyny takiego zachowania!

Pozdrawiam

PostNapisane: 25 maja 2007, 07:51
przez Gawron
No to masz pasek klinowy do wymiany ewentualnie do naciągnięcia
pozdrawiam

PostNapisane: 27 maja 2007, 11:09
przez janek#
Też stawiałbym na paski, sprawdź pasek od napięcia alternatora i od wspomagania. Są na tym samym kole pasowym. Piszczenie przy uruchamianiu może też być spowodowane wadliwym funkcjonowaniem rozrusznika.

PostNapisane: 28 maja 2007, 07:51
przez osdeb
Dzięki za rade ale byłęm u mechanika i powiedział że paski wyglądają jak nowe i są dobrze napięte. Ale piski mogą występować z powodu np. wycieków z pompy wody która kapie na paski klinowe. Ponadto przy większym skręceie kół jak występują piski to także pojawiają się jakieś krople na drodze.

PostNapisane: 28 maja 2007, 08:54
przez Redoo
osdeb :| no to lipton :D

Re: piski w silniku – problem z wspomaganiem kierownicy

PostNapisane: 28 maja 2013, 20:07
przez GrubySwiniak
Zdaję sobie sprawę że to dość stary wątek, ale czy mógłby ktoś odpowiedzieć na niego i zdiagnozować o co chodzi? Mam podobne objawy, które wystąpiły po wymianie paska klinowego :/

PostNapisane: 29 maja 2013, 00:11
przez szumki44
Sprawdz naciag paskow.
I ile na nich przejedziles ?
Sprawdz czy nie sa zabrudzone.
Ewentualnie mozna wymienic kola pasowe jak sa juz wyzabkowane badz maja wyrazne uszczerbienia ktore moga przyspieszyc zurzycie paska...

Re: piski w silniku – problem z wspomaganiem kierownicy

PostNapisane: 29 maja 2013, 18:07
przez roccomistrz
Zależy jakiej firmy pasek kupiłeś. Przerabiałem ten temat. Paski europejskie nie nadają się do naszych mazd ponieważ mają inny kształt klina i się ślizgają. Paski japońskie mają grubszy klin.
Ewentualnie wyślizgane koło pasowe. A może po prostu piszczy łożysko alternatora ?!?