Strona 1 z 1

Twarde węże od chłodnicy, czy to normalne?

PostNapisane: 15 maja 2007, 14:04
przez darek11
Mam pytanie? u mnie w czasie nagrzewania silnik są dość mocno twarde węże od chłodnicy.Czy ktoś kto posiada taki samochód mógłby to sprawdzić u siebie i podzielić się tą informacją ?.

PostNapisane: 15 maja 2007, 16:12
przez tomekrvf
Układ pracuje pod ciśnieniem około 1.1 bara dlatego węże są twarde. Tak musi być.

PostNapisane: 15 maja 2007, 16:31
przez Beny
A ja slyszalem ze to moze byc wina niesprawnego korka od chlodnicy,ktory to ma zaworek odpowietrzajacy.Jesli nie dziala poprawnie moze powodowac za duze cisnienie w ukladzie przez co weze sa twarde,a w starych chlodnicach przez to moga leciec dziury.

PostNapisane: 15 maja 2007, 17:52
przez tomekrvf
BenyV6 napisał(a):A ja slyszalem ze to moze byc wina niesprawnego korka od chlodnicy,ktory to ma zaworek odpowietrzajacy.

Korek od chłodnicy ma dwa zawory:
-jeden odpowiada za utrzymanie odpowiedniego nadciśnienia w układzie chłodzenie, z reguły jest to 0,9 lub 1.1 bara-wyższe ciśnienie to większa temp wrzenia płynu
-drugi zawór umożliwia zasysanie płynu ze zbiornika wyrównawczego do silnika kiedy ten stygnie
Jak korek jest zepsuty to wtedy węże są miękkie-nie ma ciśnienia. Bywa też że zapieprzony jest zaworek pociśnieniowy i wtedy płyn nie może wracać do silnika. Charakterystycznym objawem są spłaszczone węże od układu chłodzenia w wyniku powstałego podciśnienia

PostNapisane: 15 maja 2007, 23:19
przez SHY
Witam

Odnosze wrazenie, ze wolno mi sie nagrzewa plyn (porownuje moja GE 2.0 z 94 do GE 1.8 z 97). Do tego chyba mam miekkie weze (nie czuje specjalnego oporu przy wciskaniu). Co jest przyczyna tego stanu rzeczy? Korek czy moze raczej powinienem patrzec w kierunku termostatu (termostat jako taki trzyma temperature na odpowiednim poziomie, ale czy zbyt wczesnie nie puszcza powolutku plynu?). Jak powinien zachowywac sie uklad przy nagrzewaniu? Czy dolny waz do momentu otwarcia termostatu powinien byc zimny?

Pzdr

PostNapisane: 15 maja 2007, 23:42
przez Grzyby
SHY napisał(a):Jak powinien zachowywac sie uklad przy nagrzewaniu? Czy dolny waz do momentu otwarcia termostatu powinien byc zimny?

u mnie jest właśnie tak

Re: Twarde węże od chłodnicy, czy to normalne?

PostNapisane: 15 maja 2007, 23:50
przez Domelxyz
darek11 napisał(a):Mam pytanie? u mnie w czasie nagrzewania silnik są dość mocno twarde węże od chłodnicy.Czy ktoś kto posiada taki samochód mógłby to sprawdzić u siebie i podzielić się tą informacją ?.

No jak ciśnienie ma być około 1 bara to chyba powinny być twarde :)
Ja u siebie nie sprawdzałem.

PostNapisane: 15 maja 2007, 23:57
przez SHY
Grzyby napisał(a):u mnie jest właśnie tak

Dzieki Grzyb – musze to sprawdzic w wolnej chwili.

Domelxyz napisał(a):No jak ciśnienie ma być około 1 bara to chyba powinny być twarde

No wlasnie – co znaczy twarde? Tak, ze nie daje sie wcisnac palcem? Jak to ocenic? Ja flaka nie mam, ale do kamienia tez daleko.

Pzdr

PostNapisane: 22 cze 2007, 01:18
przez org10
tomekrvf napisał(a):
BenyV6 napisał(a):A ja slyszalem ze to moze byc wina niesprawnego korka od chlodnicy,ktory to ma zaworek odpowietrzajacy.

Korek od chłodnicy ma dwa zawory:
-jeden odpowiada za utrzymanie odpowiedniego nadciśnienia w układzie chłodzenie, z reguły jest to 0,9 lub 1.1 bara-wyższe ciśnienie to większa temp wrzenia płynu
-drugi zawór umożliwia zasysanie płynu ze zbiornika wyrównawczego do silnika kiedy ten stygnie
Jak korek jest zepsuty to wtedy węże są miękkie-nie ma ciśnienia. Bywa też że zapieprzony jest zaworek pociśnieniowy i wtedy płyn nie może wracać do silnika. Charakterystycznym objawem są spłaszczone węże od układu chłodzenia w wyniku powstałego podciśnienia


odswiezam temat: tomek, czy mozesz mi powiedziec gdzie jest ten zaworek podcisnieniowy? Czy on jest w korku? U mnie wlasnie zawsze po ok. godzinnym postoju gorny waz chlodnicy jest splaszczony. Uklad zostal uszczelniony.

PostNapisane: 22 cze 2007, 14:35
przez gomez
Moze po prostu masz niedrozny wlot i wylot plynu przy zbiorniczku wyrownawczym

PostNapisane: 23 cze 2007, 00:50
przez org10
gomez napisał(a):Moze po prostu masz niedrozny wlot i wylot plynu przy zbiorniczku wyrownawczym


sprawdzilem, jest drozny. tzn. na poczatku musialem mocno dmuchnac w wezyk, ale przedmuchalem go bez problemu. Waz chlodnicy nadal splaszczony po dluzszym postoju.
Co to moze byc? Chyba gdzies dostaje sie powietrze do ukladu?

PostNapisane: 23 cze 2007, 10:31
przez alf28
org10 napisał(a): Waz chlodnicy nadal splaszczony po dluzszym postoju.
Co to moze byc?
tak jak pisał <gomez> płyn po wystygnięciu zmniejsza swoją objetość i powinien być zassany(pobrany) ze zbiornika wyrównawczego. Widocznie z tym ma problem skoro wąż jest spłaszczony.

PostNapisane: 23 cze 2007, 10:53
przez Grzyby
org10 napisał(a):Chyba gdzies dostaje sie powietrze do ukladu?

to na pewno nie

Podejrzewam że korek puszcza tylko w jedną stronę (tzn. nie zasysa)

PostNapisane: 24 cze 2007, 10:56
przez Bimbak
procedura sprawdzenia korka
Obrazek

PostNapisane: 24 cze 2007, 13:32
przez GofNet
A tu wersja w języku ojczystym:

Obrazek

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 24 cze 2007, 17:50
przez Bimbak
huhuhu GofNet zadziwiasz mnie :D.
BTW: negative pressure to po prostu podciśnienie ;) ale i tak respect

PostNapisane: 24 cze 2007, 21:56
przez GofNet
Bimbak napisał(a):negative pressure to po prostu podciśnienie
     Ja, ich wisse ;). Tak mi się przetłumaczyło... Jeśli macie jakieś sugestie, mogę poprawić :).

PostNapisane: 25 cze 2007, 21:08
przez org10
dziekuje za rady. Mam jednak wrazenie, ze to nie korek, bo przelozylem korek z mojej 626 GD do Xedosa i objaw jest ten sam. w GD takich nie mam. Poza tym kto posiada taki tester?
Moze chodzi o drugi korek, bo w X6 sa dwa. Tylko, ze na tym drugim pisze zeby go nigdy nie otwierac?!

Re: Twarde węże od chłodnicy, czy to normalne?

PostNapisane: 12 lip 2010, 07:32
przez Wodzu
Podepne się do tematu.
Gdy korek jest nie sprawny może dochodzić do zapowietrzania układu? Bo coś mi się zdaje, że mój w ogóle nie działa i powoduje problemy ze ssaniem opis tu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=154&t=101267

Re: Twarde węże od chłodnicy, czy to normalne?

PostNapisane: 12 lip 2010, 17:41
przez kocurek
tomekrvf napisał(a):Jak korek jest zepsuty to wtedy węże są miękkie-nie ma ciśnienia. Bywa też że zapieprzony jest zaworek pociśnieniowy i wtedy płyn nie może wracać do silnika. Charakterystycznym objawem są spłaszczone węże od układu chłodzenia w wyniku powstałego podciśnienia



mam rozumieć, że jak są spłaszczone węże to musze wymienić korek od chłodnicy tak?? – bo mam właśnie taki problem ze spłaszczonymi wężami