Twarde węże od chłodnicy, czy to normalne?

Mam pytanie? u mnie w czasie nagrzewania silnik są dość mocno twarde węże od chłodnicy.Czy ktoś kto posiada taki samochód mógłby to sprawdzić u siebie i podzielić się tą informacją ?.
mazdaspeed.pl/forum
http://www.mazdaspeed.pl/forum/
BenyV6 napisał(a):A ja slyszalem ze to moze byc wina niesprawnego korka od chlodnicy,ktory to ma zaworek odpowietrzajacy.
SHY napisał(a):Jak powinien zachowywac sie uklad przy nagrzewaniu? Czy dolny waz do momentu otwarcia termostatu powinien byc zimny?
darek11 napisał(a):Mam pytanie? u mnie w czasie nagrzewania silnik są dość mocno twarde węże od chłodnicy.Czy ktoś kto posiada taki samochód mógłby to sprawdzić u siebie i podzielić się tą informacją ?.
Grzyby napisał(a):u mnie jest właśnie tak
Domelxyz napisał(a):No jak ciśnienie ma być około 1 bara to chyba powinny być twarde
tomekrvf napisał(a):BenyV6 napisał(a):A ja slyszalem ze to moze byc wina niesprawnego korka od chlodnicy,ktory to ma zaworek odpowietrzajacy.
Korek od chłodnicy ma dwa zawory:
-jeden odpowiada za utrzymanie odpowiedniego nadciśnienia w układzie chłodzenie, z reguły jest to 0,9 lub 1.1 bara-wyższe ciśnienie to większa temp wrzenia płynu
-drugi zawór umożliwia zasysanie płynu ze zbiornika wyrównawczego do silnika kiedy ten stygnie
Jak korek jest zepsuty to wtedy węże są miękkie-nie ma ciśnienia. Bywa też że zapieprzony jest zaworek pociśnieniowy i wtedy płyn nie może wracać do silnika. Charakterystycznym objawem są spłaszczone węże od układu chłodzenia w wyniku powstałego podciśnienia
gomez napisał(a):Moze po prostu masz niedrozny wlot i wylot plynu przy zbiorniczku wyrownawczym
tak jak pisał <gomez> płyn po wystygnięciu zmniejsza swoją objetość i powinien być zassany(pobrany) ze zbiornika wyrównawczego. Widocznie z tym ma problem skoro wąż jest spłaszczony.org10 napisał(a): Waz chlodnicy nadal splaszczony po dluzszym postoju.
Co to moze byc?
org10 napisał(a):Chyba gdzies dostaje sie powietrze do ukladu?
Ja, ich wisseBimbak napisał(a):negative pressure to po prostu podciśnienie
tomekrvf napisał(a):Jak korek jest zepsuty to wtedy węże są miękkie-nie ma ciśnienia. Bywa też że zapieprzony jest zaworek pociśnieniowy i wtedy płyn nie może wracać do silnika. Charakterystycznym objawem są spłaszczone węże od układu chłodzenia w wyniku powstałego podciśnienia