Każdy seryjny producent pojazdów ma w swojej kolekcji zarówno białe kruki, jak i kukułcze jaja. W Mazdach jest to silnik Z5 (do 1997r.), PN i pewnie coś dorbniejszego by się jeszcze znalazło. Japońskie silniki z tamtych lat są jednak bardziej elastyczne i kulturalne. Moja stara Mazda właściwie w całym zakresie obrotów równo się wkręca. Nie rzadko bywa, że ze skrzyżowania ruszam pierwszy mimo, że obok mnie jakiś młodzik butuje dużo lepszy stateczek. Tyle, że moja Mazda waży ~850kg, zaś większość dresów jeździ baliami dużo cięższymi. Cóż z tego, że na trasie nie mam z nimi szans, kiedy na mieście oni często mogą mi naskoczyć. A to tylko 84KM

.
To nie jest prawdą, że benzynowe silniki Mazdy jeżdzą jedynie 200kkm. Zwróć uwagę na to, że jak kupujesz takową, to zazwyczaj masz na budziku ~150-200kkm ale nigdy nie wiesz, ile ona faktycznie przjechała. Teraz każdy sk....syn cofa liczniki i nawet jeśli Mazda ma 400kkm, to i tak się o tym nie dowiesz. Nawet cholery dokumentację preparują!
Popatrz sam, jake przebiegi osiągają Nasz Mazdy:
Allegro – Mazda 626
Gratka – Mazda 626
AutoScout24 – Mazda 626
Mobile – Mazda 626
Nigdy nie wiadomo, ile Nasz pojazd ma przebiegu, więc i nie możemy powiedzieć, że remont robimy po 150kkm, bo możemy go nieświadomie robić po 450kkm! Niemcy przecież zazwyczaj dojerzdżają do pracy – po to mają takie fajne autostrady

. Jeśli tak, to jak to możliwe, że w większości auto 15-sto letnich przebieg jest na poziomie 150-200kkm. Jeśli taki Niemiec robi dziennie do pracy i z pracy trasę na poziomie ~100km, to rocznie musi przejechać ~25-30kkm. Po 15-stu latach daje nam to 375-450kkm! Nie można oooczywiście generalizować, bo różnie to z przebiegami bywa, ale tak właśnie to wygląda. Wystarczy popatrzeć na własane przebiegi lub kumpli. Niektórzy rocznie robią po 70-100kkm a na aukcjach aut z przebiegami 700kkm nie widać. Dlaczego? Bo nikt świadomie takiego samochodu by nie kupił!
Świadomie...
Zrobiłem jeszcze jeden mały eksperyment. Porównałem ilość benzynowych Mazd 626 z Opleami Vectra z przebiegami powyżej 250kkm. Brałem pod uwagę tylko Allegro, aby nie tracić już czasu na pierdoły. Jaki jest efekt? Zobaczcie sami:
Allegro – Mazda 626 250kkm< – 9 sztuk
Allegro – Opel Vectra 250kkm< – 10 sztuk.
Niby bez rewelacji. Mazda i Opel idą łeb w łeb. Aaaale to tylko złudzenie apteczne. Zobaczcie tylko na więte do doświadczenia populacie:
Mazda – 130zł.
Opel Vecta – 1259szt.
Porównanie:
Mazda 626: ~7% z przebiegami powyżej 250kkm w stosunku do całej populacji.
Ople Vectra: ~0,8% z przebiegami powyżej 250kkm w stosunku do całej populacji.
Tego akurat chyba nie trzeba komentować...
A w temacie: Myślę osobiście, że jeśli masz bardzo zadbane auto, to warto wykonać remont silnika. Jeśli jest to ruina, to można zmienić na egzemplarz/model w lepszym stanie. Marki jako takiej na Opla bym nie zmieniał...
To fakt, że wydatek na oryginały nie jest mały, ale później zapominasz o silniku. Ty masz jeszcze na dodatek silnik R4, więc aż tak drogo nie wyjdzie. Zmień jeszcze raz pierścienie olejowe i uszczelniacze (na oryginały, albo bardzo dobre zamienniki – szczegóły na FORUM) a nie bdziesz zawidziony.
Pozdrawiam
..::GofNet::..