Strona 1 z 1

Dziura w puszcze filtra powietrza

PostNapisane: 4 kwi 2007, 22:14
przez moku
od zakupu auta (juz na gazie) zauwazylem dziure wielkosci srednicy okolo 4cm w puszcze filtra pow pod wkladem z lewej strony moje pytanie czy ktos tak ma u siebie czy to poprostu musi tak byc do gazu dostosowane <jelen>

PostNapisane: 4 kwi 2007, 22:21
przez GofNet
Może to pozostałość po klapce antystrzałowej/antywybuchowej...? <jelen>

Filtr powietrza, przepływomierz i rura między nimi a przepustnicą powinny być szczelne!

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 4 kwi 2007, 22:30
przez moku
nie wiem czy to po klapce ale wyglada na orginalny otwor zadnych wyszarpan..auto obroty w miare trzyma stabilnie oprucz tego ze pali sie lampka check ingine...

PostNapisane: 4 kwi 2007, 23:13
przez Karwoś
Należałoby sprawdzić czemu pali się ten check – może np od nadmiaru powietrza. Spróbuj ją zatkać, wyjmij bezpiecznik od silnika (w lancerze jest to zwykły bezpiecznik oznaczony takim samym symbolem jak kontrolna silnika. To powinno skasować błąd i check powinien zgasnąć. Zapal silnik i sprawdz czy check dalej będzie wyskakiwał. W lancerze tak bardzo łatwo mogłem skasować błąd bez kasowania godziny ,radia itp – możliwe że tak jest tez w Mazdach :)

Szczelność dolotu w końcu jest bardzo ważna (inaczej źle się wkręca, obroty mogą falować itp. )A jeżeli jest dziura wielkości jabłuszka to pewnie po klapce zabezpieczającej :)

PostNapisane: 5 kwi 2007, 07:26
przez moku
[quote="GofNet"]Może to pozostałość po klapce antystrzałowej/antywybuchowej...? <jelen>

nie wiem czy to mozliwe jak wspomnialem otwor jest pod wkladem filtra czyli za nim od strony przeplywomierza wystrzal musialby rozwalic najpier sam filtr....
mysle ze to sprawka gazownikow aby lepiej trzymal obroty na wolnym... :|

PostNapisane: 5 kwi 2007, 10:58
przez GofNet
Może przysłonili wejście powietrza nad chłodnicą i zauważyli, że nie jest jednak dobrze, więc wykroili dziurę w obudowie filtra powietrza.

PostNapisane: 8 kwi 2007, 09:01
przez adikow
Check engine gasie sie w kazdym aucie tak samo, zwierajac klemy akumulatora na 5 s. oczywiscie odpiete. Albo czasami pomaga odpiac kleme w moim przypatku dziala. To nie znaczy ze auto naprawione lepiej udac sie do serwisu i dowiedziec sie czemu sie pali bo napewno cos jest nie tak. mam czytnik to wiem

PostNapisane: 8 kwi 2007, 12:46
przez GofNet
adikow napisał(a):zwierajac klemy akumulatora na 5 s
Tego raczej bym nie proponował. Najlepiej odłączyć klemy i rozładować układ poprzez wciśnięcie hamulca roboczego i przytrzymanie przed chwilę.
     Gorzej jest już z odczytem ewentualnych błędów – jeśli takie występują/wystąpią. Zworka i dioda na 12V nie pomogą...
     Masz dwa wyjścia: Albo podjedziesz do ASO i tam zdiagnozują Ci, jakie to są błędy, albo nabędziesz odpowiedni skaner OBD-II i sam odczytasz i zinterpretujesz kody. Z OBD-I diagnostyka jest prostrza...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 11 kwi 2007, 13:20
przez Grzyby
GofNet napisał(a):Zworka i dioda na 12V nie pomogą... Z OBD-I diagnostyka jest prostrza

i taka jest właśnie w Cronosie :)
Nie potrzebujesz nawet diody bo po przejściu w tryb serwisowy to kontrolka CHECK (MIL) wybłyskuje kody błędów. :)


moku napisał(a):zauwazylem dziure wielkosci srednicy okolo 4cm w puszcze filtra pow pod wkladem

daj foto – będzie najprościej
Podejrzewam gazowników papraczy – nie potrafili zrobić regulacji (pewnie gasła w trakcie jady na jałowym) to zmniejszyli ilość powietrza robiąc dziurę <killer> . Zakładam że instalacja to nie wtrysk?

PostNapisane: 11 kwi 2007, 15:02
przez GofNet
i taka jest właśnie w Cronosie
A to przepraszam. Święce byłem przekonany, że siedzi tam OBD-II. Cóż... Idę sobie dopisać minusa...

Opis kodów błędów OBD-I znajdziesz Tutaj.

Powodzenia
..::GofNet::..

PostNapisane: 12 kwi 2007, 04:33
przez adikow
OBD II od 96' roku bylo wprowadzone

PostNapisane: 12 kwi 2007, 11:56
przez Grzyby
adikow napisał(a):OBD II od 96' roku bylo wprowadzone

tak, ale w Cronosach (GE) do końca produkcji było OBD I

PostNapisane: 12 kwi 2007, 12:11
przez sołtys
Grzyby napisał(a):tak, ale w Cronosach (GE) do końca produkcji było OBD I


dokładnie doszedł drugi kat druga sonda zmienił sie komp ale pozostało obd1