Strona 1 z 1

Olej w ukladzie chłodzenia

PostNapisane: 4 lip 2004, 16:58
przez toms
Kilka dni temu wpadłem na pomysł pozbycia sie cisnienia w ukladzie chlodzenia.To cisnienie nie bylo prawidlowym objawem ale zbytnio nie przeszkadzalo mi to w jezdzie.Oczywicie wczesniej bylem w warsztacie i staralem sie ustalic przyczyne – niestety nikt nie potrafil jej podac.Tzn. w ukladzie nie bylo spalin(sprawdzane przyzadem),oleju w ukladzie chlodzenia,wody w oleju,termostat, itd. Jedyny uciazliwy objaw to wlaczajacy sie wentylator i duze ciepelko w srodku samochodu.Znajomy warsztat zawyrokowal -glowica.Poszedlem na to – okazalo sie glowica ok – i po planowaniu spowrotem do samochodu(przy okazji zmiana uszczelniaczy).Udalem sie po odbior a tu bryka kopci – zapewniono mnie ze to normalne bo sie olej wypala – ok . Nazajutrz zapalam samochod i malo mnie szlag nie trafil – za zamochodem tuman spalin jak z zuka albo innego czolgu.Po nagrzaniu motoru jakby kopcil mniej albo nie widzialem albo nie chcialem widziec co sie dzieje. Po przejechaniu 200 km wypil 0.5 litra oleju .PO ostygnieciu sprawdzam poziom oleju , otwieram korek ukladu chlodzcego a tam SMIETANA .Na korku szara maż a w plynie olej. Mam do kolegow pytanko CO MNIE TERAZ CZEKA.

PostNapisane: 4 lip 2004, 17:54
przez Jaksa
Napewno temat nadaje się do zareklamowania ( panowie mechanicy spier.....robote ) A po co zmieniales uszczelniacze i jaką masz w tej chwili uszczelkę pod glowicą ( gdzie kupowana ) no i podaj co to za auto. Olej w ukladzie to pewnie przez uszczelkę głowicy....

olej w ukladzie chłodzenia

PostNapisane: 4 lip 2004, 18:02
przez toms
podobno uszczelniacze byly twarde dlatego je wymieniono.autko mx 6 2.0 16v z 1993 r

PostNapisane: 4 lip 2004, 18:03
przez toms
co do uszczelki nie mam pojecia jaka zalozono

PostNapisane: 4 lip 2004, 18:12
przez Jaksa
Czyli motor FS ...... Heh wiesz co? mam propozycję jestes z Warszawy to najlepiej będzie jak się spotkamy u mnie w serwisie lub gdzies na miescie i pogadamy. Wybór należy do Ciebie.Piszesz że uszczelniacze byly "twarde" to ile to ma przebiegu ? Temat byl juz kiedys walkowany

PostNapisane: 4 lip 2004, 18:23
przez toms
tak to jest FS a prejechanych jest ok 300 tys

PostNapisane: 4 lip 2004, 18:28
przez Jaksa
Rozumiem......ale ciekawe jest że przed zdemontowaniem glowicy bylo wszystko oki ( prawie ) napisz co bylo robione z głowica ( uszczelniacze ,planowanie a zawory robili ,docierali czy cos w tym stylu )

PostNapisane: 4 lip 2004, 20:09
przez toms
glowica miala jakis wzer bez polaczenia z ukladami oleju i wody , ubytek zostal nadspawany , glowica planowana i nic wiecej.Gniazda ze wzgl. na chec montazu gazu robilem dwa lata temu tj.ok 70 tys. km. W tej chwili mechanik chce wymienic pierscienie tlokowe gdyz sadzi , ze po uszczelnieniu glowicy olej moze przedsostawac sie pierscieniami na tlokach(dymienie). Cisnienie na tlokach przed zdjeciem glowicy bylo na jednym 14 a na pozostalych 13.5

PostNapisane: 4 lip 2004, 20:15
przez Jaksa
W tej chwili mechanik chce wymienic pierscienie tlokowe gdyz sadzi , ze po uszczelnieniu glowicy olej moze przedsostawac sie pierscieniami na tlokach(dymienie).
Chyba jest na dobrej drodze bo przez uszczelniacze ( głowicę ) nie spali tyle oleju co pisales. Co prawda w tych silnikach takie przypadki są po 200 tys km a Ty masz 300 to i tak super wynik.

PostNapisane: 4 lip 2004, 20:18
przez toms
cazy jest mozliwosc wymiany pierscieni nie zdejmujac glowicy ?albo inaczej – jak bedzie latwiej?

PostNapisane: 4 lip 2004, 20:19
przez toms
a co z olejem w ukladzie chlodzenia

PostNapisane: 4 lip 2004, 20:21
przez Jaksa
cazy jest mozliwosc wymiany pierscieni nie zdejmujac glowicy ?albo inaczej – jak bedzie latwiej?
od dołu ? hehe....ale byloby super pare godzin i już ..... Nie da się tego wykonac bez zdemontowania głowicy tłoki "wychodzą" do gory. Dopiszę jeszcze że olej w ukladzie chlodzenia może byc od zlej ( zamiennik ) uszczelki glowicy lub zlego momentu dokrecania.