Strona 1 z 2

Brak mocy, czuć paliwo, olbrzymie spalanie co to może być ?

PostNapisane: 21 mar 2007, 23:24
przez gigi-wojtek
Witam.
Ponad miesiac temu kupiłem mazde 626 1,8 94 r ge.
Była w fatalnym stanie nie jezdziła wogóle na benzynie tylko na LPG jakoś szła.
Okazało się że był rozwalony przpływomierz, urwany kabel od lambdy, zapchane wtryski, urwany kabel od czujnika polożenia przepustnicy.
Uporłem się z tym i wszystko naprawilem.
Po wszystkich naprawach zrobiłem reset komputera.
Po resecie nie ma już błedów ale nadal autko jest mułowate, śmierdzi paliwem z rury leci lekki biały dymek na bank to nie olej, no i pali strasznie dużo benzyny.
Robiłem analize spalin i koleś mi powiedział że coś jest nie tak bo sporo odchodzą od normy dużo jakiegos HC jak by za bogata mieszanka. Katalizator na bank nie jest zapchany a zapłon ustawiony jest na 12
Macie może jakies propozycje co to może być ??

PostNapisane: 21 mar 2007, 23:41
przez Grzyby
sonda (ew. żle podpięta po urwaniu)?
Jeżeli nie pokazuje błędów to można ją jeszcze zmierzyć. Był gdzieś temat jak to zrobić.

PostNapisane: 22 mar 2007, 11:12
przez gigi-wojtek
Rozrząd robiłem zaraz po zakupie auta.
Możliwe że coś źle poskładali ??
Gdzie w łodzi najlepiej jechać z tym problemem ??

PostNapisane: 22 mar 2007, 11:17
przez Grzyby
gigi-wojtek napisał(a):Gdzie w łodzi najlepiej jechać z tym problemem

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=564
:)

PostNapisane: 22 mar 2007, 13:14
przez gigi-wojtek
Grzyby napisał(a):
gigi-wojtek napisał(a):Gdzie w łodzi najlepiej jechać z tym problemem

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=564
:)
Miasto: Łódź:

1. "Sawit" Grzegorz Witowski
91-027 Łódź, ul. Limanowskiego 196 b – woj. łódzkie
tel. (042) 6511055, fax (042) 6511055

Dzwoniłem tam to jest firma która robi sprężyny to wszystko

PostNapisane: 22 mar 2007, 13:40
przez Grzyby
o jejku jejku – zadaj pytanie w tamtym temacie

PostNapisane: 22 mar 2007, 22:39
przez gigi-wojtek
Wymieniłem dziś sąde zobaczymy czy sie coś polepszy

PostNapisane: 23 mar 2007, 00:08
przez GofNet
Czekamy z niecierpliwością...

PostNapisane: 23 mar 2007, 13:17
przez BIGer
gigi-wojtek i jak cos sie zmienilo?

PostNapisane: 23 mar 2007, 19:19
przez gigi-wojtek
Narazie jest dobrze dodam tylko że miałem też źle ustawiony zapłon.
Poprzedni mechanik ustawiał go bez łaczenia styków w gnieździe diagnostycznym i wyszło że zapłon był
wyprzedzony o 15 stopni ( chłopak pewnie nie wiedział że trzeba coś złaczyć ).
Biały dym okazał sie zwykłą parą ( dla mnie dużo tej pary ale dorwałem mechanika który sie zajmuje typowo japońcami i mówi że tak musi być a wasze mazdy dymią ??).
Komputer nie zgłaszał awarii sądy koleś miernikiem ją sprawdził i powiedział że chyba jest coś nie tak.
Zrobił reset kąpa i autko śmiga że ho ho.
Narazie nie wiem ile pali ale napiszę jak sprawdzę.

PostNapisane: 23 mar 2007, 20:06
przez BIGer
gigi-wojtek napisał(a):Poprzedni mechanik ustawiał go bez łaczenia styków w gnieździe diagnostycznym i wyszło że zapłon był
wyprzedzony o 15 stopni ( chłopak pewnie nie wiedział że trzeba coś złaczyć )



a cos takiego sie robi,bo ja tez ustawialem zaplon bez zadnego mostkowania stykow, a powiecie mi czy na lpg zaplon powienien byc inaczej ustawiony?

PostNapisane: 23 mar 2007, 20:49
przez GofNet
Zapłon ustawiamy w trybie serwisowym.
Na PB 10st. na LPG najczęściej ustawia się większy kąt wyprzedzenia (około 14-15º).

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 23 mar 2007, 22:24
przez BIGer
GofNet napisał(a):Na PB 10st. na LPG najczęściej ustawia się mniejszy kąt wyprzedzenia.

mozesz doklanie powiedziec jaki to kat?

PostNapisane: 24 mar 2007, 13:15
przez gigi-wojtek
Wychodzi na to że mazda teraz pali w normach.
Wydaje mi się że to była wina źle ustawionego zapłonu że tak dużo paliła.
Notomiast znowu auto zrobiło się mułowate.
Dlaczego po rsecie kąpa jest dwa dni szybkie a pózniej robi sie muł ??
Czy to może być jakoś związane z LPG ??
Mam pierwszą generacje i zamiast komputera jest emulator.
Jak to sprawdzić macie może jakies pomysły ??
Właśnie zrobiłem reset i auto znowu śmiga.
To bez sensu robic reset co dwa dni.

PostNapisane: 24 mar 2007, 16:03
przez GofNet
BIGer napisał(a):mozesz doklanie powiedziec jaki to kat?
Nie znam tej wartości dokładnie, bo nie posiadam LPG, ale zapewne nie mniej, niż 0 stopni. Zapytaj Smirnoff'a – On zapewne będzie wiedział, bo dużo eksperymentował ze swoją instalacją LPG w posiadanym Xedosie.
gigi-wojtek napisał(a):To bez sensu robic reset co dwa dni.
Zanim zrobisz następny reset odczytaj, czy ECU ma jakieś błędy. Jeśli tak, to będzeisz miał odpowiedź. Jeśli nie, to zapewne jakiś czujnik lub urządzenie niepoprawnie funkcjonuje, wysyłając błędne wskazania do ECU, na podstawie to których komputer dobiera nieprawidłowe wartości map wtryskowych, itp.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 24 mar 2007, 16:54
przez gigi-wojtek
GofNet napisał(a):Zanim zrobisz następny reset odczytaj, czy ECU ma jakieś błędy. Jeśli tak, to będzeisz miał odpowiedź. Jeśli nie, to zapewne jakiś czujnik lub urządzenie niepoprawnie funkcjonuje, wysyłając błędne wskazania do ECU, na podstawie to których komputer dobiera nieprawidłowe wartości map wtryskowych, itp.

Błędów nie ma sprawdzałem diadą
Zastanawia mnie jedno czy to nie wina emulatora od LPG może to przez niego komputer głupieje i zmieniają sie mapy.

PostNapisane: 24 mar 2007, 17:11
przez GofNet
Jeśli jeździsz ciągle na LPG, to komputer nie ma na niego wpływu. Co innego na PB.

Komputer dobiera parametry pracy silnika (wtrysku i zapłonu) przede wszystkim na podstawie sondy LAMDBA i innych czujników. W przypadku LPG sonda jest brana pod uwagę przez ECU, ale komputer nic z tym nie robi, bo składem mieszanki steruje komputer od gazu. Jedynie ECU wpływa na sterowanie zapłonem (w stosunku do pracy silnika). Tak więc mułowatość nie może zależeć od ECU na LPG, no chyba, że masz LPG III gen lub nowszą.
W przypadku PB jest inaczej, bo ECU nieustannie zbiera i modyfikuje parametry, lecz przy LPG jest to zbędne. Na PB jednak to, co sobie ustalił, wykorzystuje. Inaczej mówiąc: czego nauczy się na LPG, wykorzysta na PB.

Wynika więc z tego, że na PB może być mułowaty, ale na LPG nie powinien. No chyba, że zapłon będzie bardzo opóźniony.

Jeśli na PB jest OK a na LPG nie, to trzeba szukać problemu w instalacji LPG. Jeśli na LPG jest OK, a na PB po kilku dniach po resecie robi się źle, to oznacza, że zapewne jakiś z czujników podaje złe dane lub coś innego jest uszkodzone i negatywnie wpływa na spalanie, na podstawie którego ECU dobiera parametry mieszanki, itp. Tak ja to widzę, choć jestem tylko człowiekiem, mylić się mogę...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 24 mar 2007, 19:56
przez gigi-wojtek
GofNet napisał(a):Wynika więc z tego, że na PB może być mułowaty, ale na LPG nie powinien. No chyba, że zapłon będzie bardzo opóźniony.


Zapłon jest dobrze ustawiony +10.
Moim zdaniem uczy się jakiegoś syfu na LPG a pózniej to wykorzystuje do BP i LPG.
Wszystko jest ok do momentu kiedy nie zrobie kilku kilometrów na LPG.
Po mału zaczynamy dochodzić do konkretnych wniosków.
Tylko jest pytanie, co zrobić żeby było ok na LPG i BP ??
W swojej instalacij gazowej nie mam nawet silnika krokowego.

PostNapisane: 25 mar 2007, 18:08
przez gigi-wojtek
Spaliła mi równo 9 L LPG w trasie wiec chyba super.
Ale co zrobić z tym komputerem ??
Jak zamontuje komputer do gazu to rozwiąże mój problem z mapami paliwowymi??
Piszcie jak wiecie

PostNapisane: 26 mar 2007, 14:56
przez Grzyby
gigi-wojtek napisał(a):W swojej instalacij gazowej nie mam nawet silnika krokowego

ja również i nie narzekam :)

gigi-wojtek – raczej nie ma takiej opcji żeby nie było błędów a po resecie (czego jak nie ma błędów) było lepiej.
Jesteś pewien że dobrze odczytujesz błędy?