Wymiana pompy oleju i zaworu przelewowego – jak to zrobić?

Napisane:
22 lut 2007, 17:23
przez Trak
Czy do wymiany pompy oleju wystarczy zdjąć miskę olejową, czy trzeba demontować coś jeszcze, oraz czy zawór przelewowy jest razem z pompą, czy ewentualnie można go wymienić niezależnie nie ruszając pompy oleju?
Problem polega na tym że po pewnym czasie pracy silnika na wolnych obrotach odzywają się popychacze, dodam że silnik jest po wymianie popychaczy,panewek, pierścieni oraz zrobiona została głowica, dodam także że nie zapala się lampka ciśnienia oleju podczas pracy silnika, czujnik jest nowy.

Napisane:
22 lut 2007, 21:16
przez Marcin ( Pycia )
Trak napisał(a):po wymianie popychaczy,panewek, pierścieni oraz zrobiona została głowica
Wymien kpl zaworek upustowy w pompie i po sprawie .... tysiace razy bylo o tym na forum ...
Ale widze ze skoro wymieniales i pierscienie to chyba zaczal lykac olej ....
Zreszta i tak trafi przed polnoca do kosza ...


Napisane:
23 lut 2007, 00:12
przez viru
To ja tylko zadam pytanie... ile może warsztat wziąć za wymianę tego zaworka? Byłem w serwisie Mazdy, powiedzieli że sporo roboty, 350zł za robociznę i 50% szans że uciszy popychacze. Targować się, czy faktycznie tak dużo roboty?

Zawołali więcej niż za wymianę rozrządu, stąd moje zdziwienie i pytanie.


Napisane:
23 lut 2007, 09:31
przez Marcin ( Pycia )
viru napisał(a):Byłem w serwisie Mazdy, powiedzieli że sporo roboty, 350zł za robociznę i 50% szans że uciszy popychacze.
Chca cie walnac w rogi i zrobic z ciebie
Roboty nie jest duzo tylko potem trzeba sie troche pobawic silikonem a szklanki wyciszy na 100% a nie na 50.

Napisane:
23 lut 2007, 17:44
przez Trak
Marcin ( Pycia ) napisał(a):.... tysiace razy bylo o tym na forum ...
Było na forum o popychaczach, ale ja pytałem o coś jeszcze, czego na forum nie było bo sprawdzałem.
Marcin ( Pycia ) napisał(a):Wymien kpl zaworek upustowy w pompie i po sprawie
-dziękuje za podpowiedź, ale jest to tylko częściowa odpowiedź na moje pytanie


Napisane:
23 lut 2007, 17:55
przez Marcin ( Pycia )
To co chcesz jeszcze wiedziec co po kolei sie robi ...

bylo na forum napewno ...
Zdejmujesz miche potem plaster ( tylko jest myk aby odkrecic sruby ...nie pamietam dokladnie zapytaj o to Jarka Auto Jaksa ) i masz dostep do zaworka ...
Ty chcesz cala pompe wymienic ..

..po co

Napisane:
23 lut 2007, 18:35
przez Trak
Marcin ( Pycia ) napisał(a):Zdejmujesz miche potem plaster ( tylko jest myk aby odkrecic sruby ...
Właśnie o to mi chodziło, ale ja w archiwum tego nie znalazłem.
Chodziło mi o to czy dostane sie do pompy od strony miski, bo miałem na ten temat sprzeczne informacje.
Dziękuje i pozdrawiam:))

Napisane:
23 lut 2007, 21:33
przez radost
Po odkręceniu michy masz jeszcze do zdemontowania "plaster" to taki dwu centymetrowy kawałek bloku po całej długości aż do samej skrzyni. Trzeba zdiąć takie dwa korki gumowe żeby dostać się do dwuch ukrytych śrubek (trzeba kręcic wałem żeby się ukazały

). Jak to przebrniesz to masz na dłoni zaworek ze sprężynką zabezpieczony małym zegerem (przy pompie). Plaster i michę dobrze wyczyść a potem na silikonik żeby nie ciekło. I lepiej odkręć wydech pomiędzy kolektorem a katalizatorem bo inaczej są problemy z wyciągnięciem plastra. Po wymianie może jeszcze klekotać ale się nie lękaj bo jak to powiedział kol. Jaksa po przejechaniu paru km na wyższych rpm "nastanie błoga cisza". Pozdro.

Napisane:
23 lut 2007, 23:24
przez Długi
Chciałbym mieć chociaż jedno piwko od każdego uciszonego samochodu


Napisane:
24 lut 2007, 00:03
przez Marcin ( Pycia )
Chciałbym mieć chociaż jedno piwko od każdego uciszonego samochodu
Wiem co masz na mysli ...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
....life is brutal ....

Napisane:
27 lut 2007, 15:21
przez Vuju
Długi, dawaj adres razem z informacją jaką "markę" mam zapakować.
"Krwią" Madzi o grupie 10W40 napiszę podziękowania i wysyłam...

Napisane:
27 lut 2007, 15:28
przez Długi
Vuju napisał(a):Długi, dawaj adres razem z informacją jaką "markę" mam zapakować.
"Krwią" Madzi o grupie 10W40 napiszę podziękowania i wysyłam...
Wyślij faxem albo jako załącznik do maila będzie taniej


Napisane:
1 mar 2007, 00:19
przez Vuju
Długi napisał(a):Wyślij faxem albo jako załącznik do maila będzie taniej
... a już szukałem kartonu na sześciopak "puszkina".
Stronka www fajna, ale nie ma faxu – taka firma, wstyd...
Poszło więc mailem.


Napisane:
30 kwi 2007, 10:48
przez viru
Gadałem dziś z serwisem mazdakia.eu i powiedzieli że w 626GE muszą zdjąć rozrząd żeby się dostać do tego zaworka. Przekonywać ich że jest inaczej (nie lubię się wtrącać w robotę innych

), czy niech robią jak umieją? Może im wydrukować kilka postów z tego forum?


Napisane:
2 maja 2007, 20:25
przez t0mall
Wymiana zaworka to żaden problem dla mechanika.Ja za taka robotę zapłaciłem 80 zł.Normalnie szkoda się samemu brudzić

.Nie szukaj w serwisie tylko jedz do sprawdzonego warsztatu powiedz co i jak.Tylko wytłumacz dokładnie co trzeba odkręcić itd.Pozdrawiam

Napisane:
4 cze 2007, 18:48
przez Dziewczopol
viru.
Jak masz takich mechaników to lepiej do nich nie jedz bo jeszcze będą świece przez tłumik wymieniać a to nie zawsze sie udaje


Napisane:
5 cze 2007, 13:54
przez viru
Juz to mam za sobą. Zrobili zdejmując rozrząd. Wybuliłem, ale popychacze ucichły, więc i tak jestem zadowolony.