Strona 1 z 1

odciecie przy 3500 rpm

PostNapisane: 1 gru 2006, 00:38
przez thembol
Witam

Dlugo szukalem i nic nie znalazlem o kolejnym problemie ( pierwszy dzieki Wam rozwiazany ) który mnie a wlasciwie Mazde dreczy. Postaram sie w miare opisac o co chodzi. Mowa o 626 GE 2.0 16v. 97 rok.
Troche dlugi bedzie opis ale nie chce pisac ze nie chodzi i pytac dlaczego bo to sie mija z celem ;)
Auto zapala normalnie, wolne obroty ok, chodzi cichutko. Podczas jazdy wszytsko pieknie do okolo 3-3,5 tys rpm. – po przekroczeniu tego progu auto zaczyna przerywac i na wyzsze obroty nie wchodzi takze predkosc max auta to okolo 90-100km/h
Na wolnych obrotach przy wcisnieciu pedalu na maxa obroty wchodza wysoko, bez dławienia jednak po jakies chwili wolno spadaja i dalsze trzymanie pedalu na max prowadzi nieraz do zgasniecia auta. Jak juz zgasnie w ten sposob to na poczatku nie da sie go odpalic.Trzeba pare razy stacyjką przekrecic ( moze dlatego zeby paliwo podpompowac.. )
Wymyslilem ze to zapchany filtr paliwa – wymienilem, zero poprawy wiec pomyslalem ze to pompa paliwa..
Postanowilem to sprawdzic ( nie wiem wlasnie czy moja metoda sprawdzenia była dobra ) Mianowicie na wolnych obrotach doprowadzilem do zgasniecia auta ( pedal w podloge ), jak zgasł to nie ma paliwa ( tak mniemam.. ) wiec nie powinno byc cisnienia na przewodzie za filtrem paliwa.. odczepilem przewód i paliwo sikneło mocno... A wiec cisnienie paliwa jest.. Nie wiem tylko czy jest taka mozliwosc ze cisnienie bedzie za małe zeby auto pracowało poprawnie..
Oczywiscie zdobilem diagnostyke – na wylaczonym zapłonie nie ma zadnych błedow ( po wypieciu jakiegokolwiek czujnika bląd jest wiec autodiagnostyka działa )
Gorzej na silniku wlaczonym.... Jak odpale silnik na podlaczonej diodzie diagnostycznej ( nie mam lampki na desce ) auto ma tak niskie obroty ze cudem chodzi ( ze 300rpm ) i co najciekawsze wcisniecie padalu gazu powoduje ZAŁĄCZENIE WIATRAKA CHŁODNICY...
Świece wymienione, filtry wszystkie wymienione, palec i kopuła wygladaja jak nowe.
Auto nie ma i nie miało gazu.

HELP bo ja juz naprawde nie mam pomysłow :((

PostNapisane: 1 gru 2006, 00:51
przez Briareos
Tak na przyszłość – popraw temat i profil. Nikt nie będzie czytał całego posta w poszukiwaniu informacji jakiego auta problem dotyczy.

Ciśnienie jest zawsze, ale spada po paru(nastu) minutach. No i jeszcze kwestia czy ten silnik ma zawór zwrotny na szynie wtrysku – tego nie wiem, niech ktos inny się wypowie. Jak go "udusisz" to wykręć jedną świecę i obejrzyj czy jest mokra/okopcona sadzą. Obrotomierz ci nie wariuje czasem? Czy jak obroty spadają to strzałka mu schodzi równo, czy spada w okolice zera i tam zostaje aż zgaśnie?

Masz za niskie jałowe obroty, trzeba je podregulować – opisy dla GE już chyba były na forum. A że w trybie testowym włącza się wentylator to całkowicie normalne – to sygnał dla testujacego że działa czujnik otwarcia przepustnicy. Nie kręć czasem przy tym, bo to się upierdliwie ustawia.

PostNapisane: 1 gru 2006, 00:59
przez thembol
poprawilem temat zaraz po napisaniu posta.. sorki za zamieszanie.

-jak uduszony świece wszystkie czarne
-obrotomierz nie wariuje
-strzałka jak sie dusi spada równo, na koncu wiadomo gasnie.
-obroty mam OK – jak nie mam wlozonej diody testowej to sa OK, jak jest wlozona dioda testowa obrotów wlasciwie nie ma i to mnie nieco dziwi ( co ma wlozona dioda diagnostyczna do obrotów – no chyba ze cos ma )

Profil zaraz uzupełnie :)

aa.. jeszcze jedno.. paliwo wchodzi do listwy przez jakis zaworek wiec moze to jest wlasnie zaworek zwrotny...

PostNapisane: 1 gru 2006, 01:07
przez Briareos
Dioda nic nie ma, ale żeby działała to zwierasz przecież TEN z GND – i to jest sygnał dla sterownika silnika do przejścia w tryb serwisowy. W tym trybie można kręcić zapłonem i dopływem powietrza bez obawy, że sterownik będzie próbował temu przeciwdziałać. Oczywiście testowałeś rozgrzany silnik?

EDIT:
Mnie to mimo wszystko wygląda na problem z zapłonem. Swiece okopcone = jest paliwo. Nawet jakby nie był w stanie wejść na obroty, to nie powinien gasnąć. Żeby nie wykręcać znowu świec to skombinuj jakąś dodatkową, załóż na nią jedną z fajek i po przyłożeniu do bloku zakręć i obserwuj iskrę. Jest ostra i niebieska, czy taka bardziej w pomarańczowo-różowe tony?

PostNapisane: 1 gru 2006, 01:13
przez thembol
tak testowałem rozgrzany.
Czyli rozumiem ze wolne obroty mam zle ustawione skoro w trybie serwisowym auto gaśnie lub ma super niskie obroty?

PostNapisane: 1 gru 2006, 01:19
przez Briareos
Tak, są za nisko ustawione. Ale to niekoniecznie musi być wina ustawienia, najpierw dojdź czemu nie wchodzi poza 3500 i gaśnie. Jak podciągniesz je teraz to po dojściu przyczyny się pewnie okaże, że trzeba je znowu obniżyć :P

PostNapisane: 1 gru 2006, 12:47
przez Grzyby
Też skłaniałbym się ku problemom z WN. Może padać cewka lub moduł w aparacie.

PostNapisane: 1 gru 2006, 16:40
przez thembol
czyli moze sprobuje ustawic wolne obroty w tym trybie serwisowym – moze to cos pomoze..