Strona 1 z 2

problem z pracą silnika – przestaje chodzić na 4 cylinder- R

PostNapisane: 9 paź 2006, 09:09
przez jb79
witam. już poruszłem ten temat ale kolega GRZYBY mnie wykoszował bo stwierdził, że coś podobnego było. Może ma rację tylko, że w niczym mi to nie pomogło, a zależy mi na wyeliminowaniu tej przypadłości.
od początku:
po przejechaniu 40-50km, auto przestaje chodzić na ostatnim garze-4. po 10minutowej przerwie wszystko jest normalnie lecz po chwili znowy przestaje. Zanim przestanie chodzić na 4 cylinder przy przyspieszaniu są taki krótkie przerwania coś jakby wtrysk,
brak paliwa ale i na PB i na LPG- SGI jest tak samo.
Do tej pory wymieniłem:
– kable (sprawdzone i dobre),
– świece NGK,
– kopułka wymieniona,
– przepływomierz dobry (uszkodzony po 2 -gen. LPG)
– sonda dobra (sprawdzałem u gazownika),
– płyn chłodniczy- wymieniany miesiąc temu – nie znika,
– bierze trochę oleju (ale to chyba normalne – na budziku ma 230.000 a w
rzeczywistości- ?) -około 1L na 2 – 3 tys.,

po restarcie brak błędów ale jak przejade te magiczne 40km to wywala mi błąd 11 i 17- czytałem co to jest i w zasadzie wszystko już sprawdziłem i wyeliminowałe- oprócz wtrysków (na gazie jest tak samo).
jeśli nie przekroczę tej magicznej 40 to nic nie pokaże i auto chodzi normalnie.

Aha to może być istotne--- jak miałem instalację II- gen. to auto na gazie chodziło normalnie a jak przełączyłem na PB było brak pracy 4 cylindra. Czyli to jest jakoś połączone ściśle z wtryskiem mieszanki (PB lub LPG).

Panowie pomóżcie mi bo nie wiem co mogę jeszcze zrobić z tym fantem.
:(

PostNapisane: 9 paź 2006, 10:29
przez Grzyby
jb79 napisał(a):kolega GRZYBY mnie wykoszował

i zrobi to po raz kolejny!!
W niczym ci nie pomogło, powiadasz?
Trzeba było się dopisać do istniejącego tematu.


jb79 – przeczytaj w końcu regulamin, bo każdy twój temat będzie leciał do kosza bez ostrzeżenia.

Tematu dalej nie potrafisz nazwać ......

PostNapisane: 9 paź 2006, 11:02
przez jb79
Kolego Grzyby jestem laikiem, domorosłym mechanikiem i nie wiem jak mam nazwać mój post żebyś przestał się czepiać. Wydaje mi się, że temat nazwany w ten sposób jest zgodny z regulaminem (czytałem!!!)
"Tytuły nowych wątków powinny być formułowane w precyzyjny i zrozumiały sposób. Staraj się w tytule zawrzeć wyrazy, które najlepiej oddadzą temat wypowiedzi i w późniejszym czasie ułatwią odszukanie wątku....."
Zamiast się ciskać to może byś mi pomógł. Daj mi link do postu, w którym ktoś ma taki sam problem jak ja, bo może naprawdę nie mogę czegoś takiego znaleźć.
pozdrawiam i bez urazy

PostNapisane: 9 paź 2006, 11:48
przez Grzyby
jb79 napisał(a):Wydaje mi się, że temat nazwany w ten sposób jest zgodny z regulaminem (czytałem!)

ale raczej nie do końca go przeczytałeś

Jak to ma być napisane żeby było zauważalne? Nawet na czerwono jest zaznaczone i wytłuszczone ........
W polu "Opcjonalny opis tematu" obligatoryjnie dopisz symbole określające pojazd, którego dotyczy pytanie. Jeśli temat dotyczy elementów charakterystycznych dla wybranej jednostki napędowej, koniecznie dopisz także symbol silnika, gdy zaś temat dotyczy skrzyni biegów – dopisz na końcu rodzaj skrzyni.
(składnia: typ model silnik (ew. skrzynia biegów), np: 626 GE KL; Xedos CA KF ASB itp).

Przykłady prawidłowo zatytułowanych wątków:

TEMAT: Uszkodzony przegub napędowy – wymienić, czy regenerować ?
OPIS: Xedos CA KF
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Wymiana tylnej poduszki silnika – jak to zrobić ?
OPIS: 626 GE FS
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Niewłaściwe działanie układu ABS – metody diagnozowania.
OPIS: MX-6 GD F2
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Wymiana tarczy sprzęgła – porady.
OPIS: 626 GW FP


Tak ciężko doczytać do końca?

PostNapisane: 9 paź 2006, 12:59
przez mayer
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=24824&highlight=wymiana+uszczelki

moze tu zajrzysz znajdziesz gotowe rozwiazanie i opis naprawy.

PostNapisane: 9 paź 2006, 13:10
przez Grzyby
mayer napisał(a):http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=24824&highlight=wymiana+uszczelki

hehe – zamierzałem to dodać do fotorelacji ;)

PostNapisane: 9 paź 2006, 14:59
przez jb79
Grzyby zwracam honor. Jestem laikiem i nie wiedziałem, że to FS jaet takie istotne. <glupek2>
Tylko widzisz w życiu bym nie wpadł na to że wymiana uszczelki pod kolektorem dolotowym może być przyczyną czegoś takiego. Ale jaką mam pewność, że to jest też u mnie?
Lanie wody sprawdzę ale byłem u kilku mechaników i żaden nic o kolektorze nawet nie wspomniał, jeden gadał o ciśnieniu i że się zawór podwiesza, drugi że może komp jest walnięty, tzeci uszczelka pod głowicą- dlatego pytam na forum.
Jak to ma się do błędów, które mi wywala i zastanawia mnie dlaczego przy II gen tego nie było-nagazie (na benzynie było)? No i dlaczego akurat po 40-50 km anie po 10,15 czy 30. wytłumaczcie mi to bo nie mogę spać po nocach. <glupek2>
jeszcze raz <prosze>

PostNapisane: 9 paź 2006, 15:12
przez Grzyby
jb79 napisał(a):Ale jaką mam pewność, że to jest też u mnie?

żadnej :P

Niestety "zdalnie" można tylko proponować rozwiązanie.
Sam widzisz że 3 niby speców u których byłeś dało 3 różne typy uszkodzenia.

Ja też tej pewności nie mam i dlatego temat zostanie tak jak jest :)

A co do błędów – wywala ci 11?? Co to?
Bo że 17 (układ sprzężenia zwrotnego) to akurat normalne na LPG.
Spróbuj pojeździć tylko i wyłącznie na Pb (po skasowaniu błędów) i zobacz który wróci.

PostNapisane: 9 paź 2006, 15:30
przez jb79
O 17 czytałem a bład 11 to jest (tak wyczytałem na forum) IAT- czujnik przepływy powietrza.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ight=11+17

PostNapisane: 10 paź 2006, 08:00
przez pawelc
sprawdz cos takiego jak przestanie Ci chodzi na tym jednym garze wypnij z wtrysku kostkę (od benzyny) wepnij miernik w obwód i zobacz czy pojawia się napięcie (powinno pulsowac) i będziesz wiedział czy to wina nieszczelności czy też padniete sterowanie wtryskiem ,od początku tak miałeś na SGI? czy pojawiło się po czasie?

PostNapisane: 10 paź 2006, 09:43
przez jb79
od samego początku tak było na benzynie (jak kupiłem auto) i po założeniu SGI też było. Ma być jakieś konkretny zakres napięć? ile jest w gnieździe kabli?
.....czy to wina nieszczelności...... a co to znaczy, czego nieszczelności?
Padnięte sterowanie (w przypadku braku napięcia) będzie świadczyło o usterce kompa czy jeszcze czegoś innego?

PostNapisane: 10 paź 2006, 12:23
przez jb79
wydaje mi się, że napięć może mi nie pokaże bo jak ściągne kostkę to nie ma żadnej różnicy w pracy silnkia tak samo ja wyjmę fajkę kabla WN ze świecy.

PostNapisane: 10 paź 2006, 21:25
przez pawelc
jeżeli po założeniu SGI jest to samo to ewidentnie wskazuje na brak sterowania wtryskiem a co za tym idzie należałoby podmienic kompa i przejechac sie i zobaczyc co bedzie się działo z drugiej strony żeby nie narazac się na dodatkowe koszty podjedz do jakiegoś dobrego elektryka jak zacznie Ci nie palic na ten jeden cylinder ,no cóz bez kompleksowej diagnozy to mozna tylko gdybac ,a co na to panowie gazownicy mówią ?

PostNapisane: 11 paź 2006, 05:33
przez jb79
wypiełem kostkę od sterowania i jednak napięcie jakieś tam mam tzn. pokazie napięcie takie falujące a nie impulsowe w zakresie 9-13V. miernikiem elektronicznym za 15zł to można sprawdzić tylko czy jest napięcie. Wczoraj zaprowadziłem auto do elektromechanika. elkro miał zamiar zdjagnozować co jest nie tak, auto stało i chodziło przez jakieś40-50 min i nic. Chodzi jak ta lala. Posprawdzał, oczywiście wszystko git auto super i wogóle zaje....e.

pawelc napisał(a):podjedz do jakiegoś dobrego elektryka jak zacznie Ci nie palic na ten jeden cylinder

zamierzam tak zrobić.
Niestety ni mam żądego znajomego, który użyczyłby mi kompa na jakiąś godzinkę.

PostNapisane: 11 paź 2006, 11:17
przez genewa
Witam,

jak sugeruje pawelc masz dupnięte sterowanie wtrysku. Prawdopodobnie układ sterujący się przegrzewa i "zatyka". Nie wiem jak jest sterowanie zbudowane (nigdy nie zaglądałem do kompa, tak więc są to moje przypuszczenia), ale podejrzewam, że może to być zrobione na tranzystorach mocy i ten od IV cylindra może mieć słaby kontakt z radiatorem i się przegrzewa. Sprawdź czy komp się grzeje i czy przewody nie są gdzieś poobdzierane z izolacji.

Pozdrawiam
Marek

PostNapisane: 11 paź 2006, 21:38
przez jb79
pawelc napisał(a):to ewidentnie wskazuje na brak sterowania wtryskiem

miałeś rację, brak napięcia (poprzednio coś źle sprawdzałem) dzisiaj mierzyłem i na 3 cylindrach pokazywało mi takie samo napięcie a na 4 NIC. Odczekałem jakieć 10 min., zapaliłem motor i jak chodził na 4 cylindry to na tym ostatnim też było takie samo jak na pozostałych.
genewa napisał(a):czy przewody nie są gdzieś poobdzierane z izolacji.

dokładnie oglądałem przewody i faktycznie zauważyłem, że na tym 4 jeden ma izolację lekko stopioną. zastała mnie noc więc jutro obejrzę to dokładnie.
Panowie nakierowaliście mnie i już wiem, że to albo komp (to chyba lepsze niż rozbieranie silnika) lub w najlebszym przypadku tylko kabelek :)
Byłoby super :D

PostNapisane: 16 paź 2006, 07:04
przez jb79
to niestety nie kabelek. Jestem na dzisiaj umówiony z gościem, który pożyczy mi kompa. Mam rozumieć, że jeśli będzie miał taki sam nr jak ja tzn. FS05 kompa to mogę śmiało podpinać?
To chyba nie jest ważne, że ma inne wyposarzenie tzn. brak klimy, el. szyb itd. Jeśli się mylę to poprawcie mnie.

PostNapisane: 16 paź 2006, 08:08
przez pawelc
tak ,śmiało podpinaj wyposażenie nie ma nic do rzeczy

PostNapisane: 16 paź 2006, 19:21
przez jb79
to jednak nie komputer. Mało prawdopodobne żeby na dwóch kompach robiło się to samo.
Macie jakieś inne propozycje (oprócz sprzedaży auta :) – bo i o tym już myślę). Gadałem z jakimś gościem i bredził coś, że w jakieś madzi jest jeszcze jakiś inny modół, który steruje wtryskami (ale nie wiedział w jakiej).

PostNapisane: 16 paź 2006, 22:26
przez genewa
a sprawdź rezystancje cewek wtryskiwaczy.

Marek

PS. Ze schematu wynika, że sterowanie wtryskiwaczy jest z kompa.