Strona 1 z 1

ustawianie zapłonu – jak?

PostNapisane: 8 paź 2006, 22:20
przez KrasY
Witam.
Wiem ze temat juz sie przewijal ale jakos nie znalazlem niczego konkretnego i zwartego co by mi moglo powiedziec jak mam sie zabrac za ustawianie zaplonu w swojej mazdzie(wogole nie widzialem nic co by sie odnosilo do modelu GXi).Chodzi mi o informacje jak ustawic tloki, jaki kat odchylenia, jak wlozyc aparat zaplonowy itp.
Dlatego zwracam sie o pomoc tutaj lub prosze o podanie linka.

Jestem poczatkujacym i domoroslym mechanikiem wiec prosze mi tlumaczyc jak krowie na rozdrozu ;)

Z góry dziekuje.

P.S. Tak przy okazji nie wie ktos dlaczego ogrzewanie duzo mocniej grzeje jak skrecam w prawo?Nie chodzi mi o to dlaczego akurat w prawo tylko czego jak jade prosto to grzeje slabo mimo ze ustawione na max a jak skrecam w prawo to zionie ogniem.

PostNapisane: 8 paź 2006, 22:52
przez Briareos
KrasY napisał(a):dlaczego ogrzewanie duzo mocniej grzeje jak skrecam

Obstawiam zapowietrzoną nagrzewnicę. Ciężki przypadek kamienicy może utrudniać lub wręcz uniemożliwiać prawidłowe odpowietrzenie...
Druga możliwość to urwane cięgno/mocowanie i klapka się majta.

PostNapisane: 9 paź 2006, 10:23
przez Grzyby
KrasY – proszę o przeczytanie regulaminu i poprawne nazwanie tematu

PostNapisane: 10 paź 2006, 11:01
przez KrasY
Briareos napisał(a):Obstawiam zapowietrzoną nagrzewnicę.


Dobrze to teraz kolejne pytanie: jak odpowietrzyc? Kamieniecy nie podejzewam bo od nowosci byly lane tylko i wylacznie odpowiednie plyny.
Co do urwanego ciegna to nie bylo by tak ze nie dalo by sie zmienic z cieplego na zimne itp bo by sie ta klapka majtala wlasnie jak by chciala?

PostNapisane: 10 paź 2006, 19:30
przez KrasY
Wlasciwie na pytanie jak odpowietrzyc uklad znalazlem przez szukalke i sporoboje potem dam znac czy pomoglo. Dzieki.

A co z tym zaplonem nikt nie chce sie podzielic informacjami na ten temat?

PostNapisane: 10 paź 2006, 23:18
przez Paweł
Wyjales aparat z glowicy, czy po prostu chcesz ustawic kat?

PostNapisane: 10 paź 2006, 23:28
przez KrasY
Jeszcze nie wyjalem ale musze wyjac bo cieknie z za niego olej.

PostNapisane: 11 paź 2006, 23:02
przez fsrdh
Zapolon ustawia sie przy pomocy Pistoletu stroboskopowego.
ustawia sie obroty zazwyczaj na 750obr wylacza automatyczne wyprzedzenie zaplonu podlacza pod kabel wysokiego napiecia i ustawia przekrecajac dystrybutor.
Jezeli jestes z warszawy moge ci ustawic zaplon bo posiadam odpowiednie narzedzia
Kontakt na gg:3075150
Pozdro.

PostNapisane: 11 paź 2006, 23:08
przez Grzyby
fsrdh napisał(a):Jezeli jestes z warszawy


Miasto: Bathgate

to chyba nie jest Wawa :P

PostNapisane: 19 paź 2006, 10:24
przez KrasY
Mam juz nowy (uzywany:) aparat zaplonowy.Musialem ze zlomu wykrecic bo jako calosc drogi a samego oringu nigdzie tu znalesc w sklepach nie mogelm. Stroboskop tez w drodze.

fsrdh niestety w wawie bywam zadko bo daleko (Bathgate-Szkocja). Mozesz troche rozwinac ten temat? bo jak zrobie to co napisales to jedyne co wiem to to ze bedzie fajnie blyskac i tyle..

PostNapisane: 19 paź 2006, 21:36
przez KrasY
dobra dowiedzialem sie cos wiecej gdzie indziej i podlaczylem ten pistolet.Zamienilem aparat zaplonowy wsadzilem tak jak byl poprzedni i patrzylem na ta kreske co pokazuje jakis kat. Pokazuje miedzy 9 a 11 stopni ile ma byc zeby bylo dobrze?

PostNapisane: 25 paź 2006, 22:17
przez jarcyś
KrasY napisał(a):a samego oringu nigdzie tu znalesc w sklepach nie mogelm.

Naprawdę dziwne. Praktycznie w każdym sklepie z oringami dobierzesz potrzebny rozmiar. Jeżeli oring jest trochę grubszy to nie ma problemu.Ważne aby średnica się zgadzała.

PostNapisane: 26 paź 2006, 08:32
przez KrasY
Ja mieszkam w szkocji i nie moge znalesc "sklepu z origami", ale to juz nie problem bo ten aparat zaplonowy co sobie ze zlomu wzialem to calkiem dobry – suchutki i w srodku i na zewnatrz.Tylko z wyregulowaniem mam problemy.W sumie auto jezdzi dobrze ale da sie zauwazyc ze zdazaja sie przeskoki w pracy silnika i jak np. puszcze go bez gazu na jedynca to szarpie..