Objawy źle funkcjonujących – kabli WN, cewki, aparatu zapłonowego
aparat iskre daje..... nie mam tu nikogo takiego kto by mi przyjechał i sprawdził błędy..... szarpania były na tyle mocne ze samochód zamulało i nie chciał jechać, właśnie przy takim zamuleniu wcisnąłem mocniej pedał gazu i było słychać taki walnięcie/strzał......
Błędy sprawdzisz sam, poszukaj jak to zrobić na forum.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Madzia trafiła pod komp.... błędów brak.... Czyli iskra jest, paliwo też, rozrząd ok... Gdzie szukać dalej....
czujnik położenia wału też ok...... ma ktoś pomysł czego mam szukać dalej bo już mi ręce opadaja
czujnik położenia wału też ok...... ma ktoś pomysł czego mam szukać dalej bo już mi ręce opadaja
Witam,
kilka dni temu jechałem swoją Madzią i w pewnym momencie auto straciło moc, zaczęło szarpać przy dodawaniu gazu oraz brak było wystarczającej mocy do normalnego przyspieszania. Auto na zimnym i ciepłym silniku odpalało od ręki, na PB i LPG ten sam efekt. Podejrzewałem uwalonego kata lub przestawiony rozrząd.
Ale, że kiedyś mi się świeca poluzowała i był podobny efekt więc sprawdziłem wszystkie świece – dokręcone i siwiutkie.
Dziś kolega-mechanik sprawdził mi kabelki wn – odpinał zasilanie każdego z wtryskiwaczy (o ja durna pała, że nie wpadłem na to) i sprawdzaliśmy czy jest jakaś zmiana w pracy silnika.
Na drugim cylindrze kabelek miał "wypaloną" dziurę i iskra szła w masę zamiast na świece. Taśmą od uszczelniania przewodów chłodzenia zaizolowałem przewód i auto zaczęło normalnie jeździć. Zamówiłem kable NGK i po wymianie zauważyłem jeszcze jedną pozytywną cechę, przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu silnik nie szarpie jak wcześniej. Aha przewody miały ujechane 280 kkm.
Pzdr
Marek
kilka dni temu jechałem swoją Madzią i w pewnym momencie auto straciło moc, zaczęło szarpać przy dodawaniu gazu oraz brak było wystarczającej mocy do normalnego przyspieszania. Auto na zimnym i ciepłym silniku odpalało od ręki, na PB i LPG ten sam efekt. Podejrzewałem uwalonego kata lub przestawiony rozrząd.
Ale, że kiedyś mi się świeca poluzowała i był podobny efekt więc sprawdziłem wszystkie świece – dokręcone i siwiutkie.
Dziś kolega-mechanik sprawdził mi kabelki wn – odpinał zasilanie każdego z wtryskiwaczy (o ja durna pała, że nie wpadłem na to) i sprawdzaliśmy czy jest jakaś zmiana w pracy silnika.
Na drugim cylindrze kabelek miał "wypaloną" dziurę i iskra szła w masę zamiast na świece. Taśmą od uszczelniania przewodów chłodzenia zaizolowałem przewód i auto zaczęło normalnie jeździć. Zamówiłem kable NGK i po wymianie zauważyłem jeszcze jedną pozytywną cechę, przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu silnik nie szarpie jak wcześniej. Aha przewody miały ujechane 280 kkm.
Pzdr
Marek
President Valery + drut na magnesie
Witam i proszę o pomoc.
Wczoraj wracając z pracy moja mazda zgasła i już nie odpaliła. Objawy wskazują na aparat zapłonowy(brak iskry). Rozebrałem aparat (typ S5) i na cewce są ślady przegrzania w dwóch miejscach. Jak sprawdzić czy to faktycznie cewka padła.
Wczoraj wracając z pracy moja mazda zgasła i już nie odpaliła. Objawy wskazują na aparat zapłonowy(brak iskry). Rozebrałem aparat (typ S5) i na cewce są ślady przegrzania w dwóch miejscach. Jak sprawdzić czy to faktycznie cewka padła.
- Od: 1 gru 2010, 23:33
- Posty: 6
- Skąd: Kulka k. Szczytna
- Auto: Mazda 626ge 1.8fp 105km 93r.
szumki44 dzięki za podpowiedź, ale jako że jestem laikiem w elektronice to powiedz mi jeszcze jaki rodzaj instalacji jest w mojej mazdzie
Dopisano 25 cze 2014, 22:28:
Kupiłem drugi używany aparat, samochód nadal nie odpala. Co mogę sprawdzić w następnej kolejności ?
Dopisano 25 cze 2014, 22:28:
dziki_96 napisał(a):szumki44 dzięki za podpowiedź, ale jako że jestem laikiem w elektronice to powiedz mi jeszcze jaki rodzaj instalacji jest w mojej mazdzie
Kupiłem drugi używany aparat, samochód nadal nie odpala. Co mogę sprawdzić w następnej kolejności ?
- Od: 1 gru 2010, 23:33
- Posty: 6
- Skąd: Kulka k. Szczytna
- Auto: Mazda 626ge 1.8fp 105km 93r.
Mam pytanie , kable zapłonowe jak się zaczynają topić to jaki to powód jest ?
- Od: 26 paź 2013, 14:01
- Posty: 48
- Auto: Mazda MX-6
2.016V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6