Strona 1 z 4

Nie pali na wszystkie cylindry – 626 GE

PostNapisane: 31 sie 2006, 09:16
przez miazga
Witam,

Ostatnio jak samochod postoi dluzszy czas (dzien lub dwa) na deszczu (spora wilgotnosc) to po odpaleniu nie pala wszystkie gary. silnik pracuje jak by mial z 5 litrow pojemnosci. Po nabraniu temperatury problem znika, ale nie calkiem....przy nizszych obrotach podczas przyspieszania pojawia sie znowu az do momentu osiagniecia (okolo) 3 tys obr/min....na luzie wszystko gra.

Mam nadzieje ze to kable lub swiece, jezeli cos innego to prosze mnie oswiecic, az sie boje.

PS. Puki co zdarzylo sie to raptem dwa razy....;)


Ostatnio przenioslem sie do Torunia (nowa praca) i mam pytanko gdzie w tym spoko
miescie mozna znalezc jeszcze bardziej spoko mechaniora co ma pojecie o mazdach.

Pozdro

Marcin

PostNapisane: 31 sie 2006, 11:36
przez maku
mialem podobny problem, auto nie pracowala na wszystkich garach. Okazalo sie ze to kable WN bo podobno to nie jest najtrwalszy element madzi. Spokojna glowa :)

PostNapisane: 31 sie 2006, 20:32
przez Grzyby
miazga napisał(a):Ostatnio przenioslem sie do Torunia (nowa praca) i mam pytanko gdzie w tym spoko
miescie mozna znalezc jeszcze bardziej spoko mechaniora co ma pojecie o mazdach.

jest taki specjalny temat o serwisach.....

PostNapisane: 1 wrz 2006, 00:00
przez mayer
kable na 99%

PostNapisane: 1 wrz 2006, 22:02
przez waldii
mayer napisał(a):kable na 99%

<nie>
kable na 100% <jupi>

PostNapisane: 3 wrz 2006, 22:28
przez m 626
Kable WN na 150%. Wymieniałem 5 razy. Nigdy nie przeżyły okresu gwarancji (zachowaj paragon).

PostNapisane: 4 wrz 2006, 00:27
przez Grzyby
m 626 napisał(a):Wymieniałem 5 razy. Nigdy nie przeżyły okresu gwarancji (zachowaj paragon).

Zależy co kupiłeś .....

PostNapisane: 6 wrz 2006, 14:16
przez arekzgorek
Grzyby napisał(a):Zależy co kupiłeś .....
tzn? Kupiłem SAGI w serwisie, bo samochód przerywał, potem było oki i znowu przerywa. Tylko na LPG. Możliwe ze kable padły po 10 tys km?

PostNapisane: 14 wrz 2006, 13:07
przez arekzgorek
No to sam sobie odpowiem. Może komuś się przyda. Kable są oki, tylko podobno zajeb....te platynowe świece NGK są na 90 tyś a nie wytrzymały 20 tyś i kupiłem jakieś zwykłe NGK, zrobiłem 500 km i na razie jest oki. Więc naprawa była banalna, tylko nikt na to nie wpadł, dopiero AZ Auto mi powiedziało, że platynowe wychodzą z użycia.

Re: Nie pali na wszystkie gary po odpaleniu....

PostNapisane: 15 wrz 2006, 12:50
przez jesus
miazga napisał(a):Ostatnio przenioslem sie do Torunia (nowa praca) i mam pytanko gdzie w tym spoko
miescie mozna znalezc jeszcze bardziej spoko mechaniora co ma pojecie o mazdach.
Pozdro
Marcin


Hmm niech pomyśle najbliżej torunia to tylko JAKSA raczej. Jest spoko mechanior, jest najbliżej torunia, i ma pojęcie o mazdach.

nie odpala na wszystkie cylindry FS GE6

PostNapisane: 5 sie 2010, 12:02
przez Speed
Mam już od dłuższego czasu problem żeby odpalił na wszystkie gary , obojętnie czy jest ciepły czy zimny , zostalo juz wymienione filtr paliwa , kable wymienione , swiecie tez , regulator paliwa , podmieniony aparat. Ogolnie dodam troche gazu i zaskakuje na wszystkie. Powiem szczerze ze juz niewiem co mu jest , wtryski ? brudna przepustnica ?

Pozdrawiam
Radek

Re: nie odpala na wszystkie cylindry FS GE6

PostNapisane: 5 sie 2010, 12:27
przez Vlad24
prawdopodobnie to czego sie najbardziej boisz
uszczelka albo głowica

Re: nie odpala na wszystkie cylindry FS GE6

PostNapisane: 5 sie 2010, 14:54
przez noxes
Zmierz ciśnienie w cylindrach i będziesz wiedział.

Re: nie odpala na wszystkie cylindry FS GE6

PostNapisane: 5 sie 2010, 20:49
przez Speed
Vlad24 napisał(a):prawdopodobnie to czego sie najbardziej boisz
uszczelka albo głowica


Niestety tego najbardziej sie boje ale uszczelkę to by już dawno poszła , plynu nie ubywa (jedynie w zimie kiedy uzywam ogrzewania to potrafie ten 1-2l dolac przez ten okres ale to nagrzewnica raczej czy cos obok) , glowica ? chyba tez nie bo ogolnie by tak nie jezdzil dobrze. Remont silnika byl raptem w 2008. Dzis wlalem STP do wtryskow itp jesli bedzie jakakolwiek zmiana to znaczy ze uklad paliwowy. Jesli ktos ma jakies pomysly to chetnie sprawdze.

A co powiecie moze na uszczelke pod korektorem ssącym ?

Re: nie odpala na wszystkie cylindry FS GE6

PostNapisane: 5 sie 2010, 22:36
przez Vlad24
Jak ci łapie na wyższych obrotach a na niższych nie pali i do tego w sąsiednich cylindrach to ewidentnie uszczelke przedmuchało. A głowica moze być pęknieta od przegrzania i np sikać na elektrody świec i też nie bedzie palil, ale po rozgrzaniu załapie.

Re: nie odpala na wszystkie cylindry FS GE6

PostNapisane: 5 sie 2010, 22:54
przez noxes
zmierz ciśnienie w cylindrach

Re: nie odpala na wszystkie cylindry FS GE6

PostNapisane: 5 sie 2010, 23:15
przez Speed
Vlad24 napisał(a):Jak ci łapie na wyższych obrotach a na niższych nie pali i do tego w sąsiednich cylindrach to ewidentnie uszczelke przedmuchało.


Moze zle napisalem , powiedzmy na 10 odpalen potrafi 5 nie zalapac na wszystkie , dodanie delikatnie gazu powodu ze lapie normalnie , normalnie trzyma obroty ,normalnie sie zbiera itd.


noxes napisał(a):zmierz ciśnienie w cylindrach


przy okazji sprawdzę ale wątpię ,w tedy by mulił i nie równo chodził non stop.

Re: nie odpala na wszystkie cylindry FS GE6

PostNapisane: 6 sie 2010, 00:15
przez Hugo
Jeśli nie przegrzałeś nigdy silnika to uszczelkę pod głowicą zostaw w spokoju. Są niemal wieczne. Sprawdziłbym oporność czujnika temperatury silnika (2 pinowy) oraz gruntownie wyczyścił przepustnicę.

Re: nie odpala na wszystkie cylindry FS GE6

PostNapisane: 6 sie 2010, 09:18
przez kocurek
ja bym sprawdził wtryski
kiedyś w 323F BG zawiesił mi sie wtrysk i miałem takie objawy jak ty, z tym ,że po pewnym czasie chodziła już tylko na 3 "gary" niezależnie od obrotów. Ja problem rozwiazałem w ten sposób, że podpiałem niedziałający wtrysk bezpośredniuo pod akumulator (dosłownie na minutke). Zaczęła strasznie kopcić bo za duża dawka paliwa była ale wkońcu wtrysk sie odblokował.

Re: nie odpala na wszystkie cylindry FS GE6

PostNapisane: 6 sie 2010, 12:00
przez gwint
...wyglada na zly mix paliwa. jak uszczelke pod korektorem ssącym o.k., to morze byc sensor na temperature zepsuty, albo jestes powietrze w systeme chlodzacym, jak u mnie bylo. sprawdzic najpierw stan plynu chlodzacego i odpowietrzyć caly system chlodzacy. pozdrawiam