Strona 1 z 1

Kody błędów – problemy z odczytaniem

PostNapisane: 19 cze 2006, 23:56
przez BIGer
witam dzis sprawdzajac bledy w swojej mazdzie 626ge napotkalem problem, podlaczajac diode do gniazda FEN-B+ przy koeo dioda pali sie caly czas i nie chce zgasnac, przy koer dioda gasnie i juz nie zapala sie!!!! powie mi ktos co robie nie tak? podlaczalem rowniez do gdn i ten i to samo pali sie ciagle!!!! czekam na wasze opinie

PostNapisane: 21 cze 2006, 16:31
przez BIGer
nikt nie wie co mam zrobic? no prosze o pomoc, chlopaki!!!!!!!!!!

PostNapisane: 21 cze 2006, 16:53
przez Briareos
LED to jedno, a zworka to drugie. Żeby dioda włączona między B+ i FEN coś pokazała, musisz mieć spięte razem TEN i GND.

PostNapisane: 21 cze 2006, 23:31
przez BIGer
No dzieki laskawy czlowieku ,juz lece sprawdzac jak dziala to masz u mnie wielkie piwko:P

PostNapisane: 21 cze 2006, 23:46
przez pablo1973
Napisz jak ci poszło, niedługo też zabieram się za sprawdzanie błędów

PostNapisane: 22 cze 2006, 00:38
przez BIGer
a wiec tak, zmostkowalem i podloczylem diode, na zaplonie dioda zapalila sie na kilka sekund i zgasla 2 min czekania i nic, wiec odpalam,obroty strasznie nisko zapalilem swiatla i prawie silnik zgasl,wiec zgasilem switla, dodalem gazu wlaczyl sie wentylator puscilem gaz wyloczyl sie i tak caly czas,dioda nie zamrygala ani razu! i tu pytanie do was czy dobrze podloczylem i czy nie mryganie diody oznacza ze silnik jest 100% ok?

PostNapisane: 22 cze 2006, 00:45
przez Briareos
To znaczy, że nie ma zapamiętanych błędów. A obroty są nieco dziwne, bo sterownik silnika jest w trybie serwisowym. Coś mi się też tłucze po głowie że wentylator się włącza jak wciskasz gaz, bo TPS zmienia pozycję, a właśnie to czy jest on włączony czy nie pozwala poprawnie skalibrować początkową pozycję TPSa.

PostNapisane: 22 cze 2006, 00:52
przez BIGer
wiec mam rozumiec ze wszystko ok z silnikiem:) ciesze sie ze nic nie musze wymieniac:) dziekuje.

PostNapisane: 22 cze 2006, 23:41
przez BIGer
sprawdzalem bledy w taty 626 i pokazal sie kod bledu 9! czujnik temperatury silnika co to oznacza? i za co ten czujnik odpowiada?

PostNapisane: 23 cze 2006, 00:10
przez Briareos
Ma dość znaczący wpływ na dawkę paliwa... Dzięki temu czujnikowi sterownik wie czy silnik jest już nagrzany, czy odpalasz zimny i trzeba zwiększyć dawkę paliwa żeby ułatwić rozruch. Mogą być problemy z odpalaniem i stabilną pracą na jałowych obrotach.
Teraz tylko nie wiem czy silnik pracuje z otwartą petlą przez określony czas po uruchomieniu, czy zanim nie osiągnie pewnej temperatury... Pewnie to pierwsze – więc nie masz takiego przebicia na paliwie, jak przy uszkodzonej sondzie lambda.

PostNapisane: 23 cze 2006, 00:24
przez BIGer
tata mowi ze mu zaczol strasznie malo palicz i jest szczesliwy,ale mu powiedzialem ze to do czegos musi byc wiec musi to wymienic tylko nie wiem gdzie on sie znajduje.

PostNapisane: 23 cze 2006, 00:57
przez Briareos
BIGer napisał(a):zaczol strasznie malo palic

No żyć nie umierać :P Ale niestety, na gorącym silniku zbyt mała dawka paliwa może doprowadzić do spalania detonacyjnego, co poważnie uszkodzi tłoki. Można by skasować błędy najpierw i zobaczyć czy wróci, ale jak czujnik nie zszedł zupełnie, to PCM może potrzebować czasu by dojść do wniosku że coś jest nie tak.
Sam czujnik powinen być w bezpośredniej okolicy termostatu w rzędówce, ale w V-kach to nie wiem gdzie jest, chyba gdzieś z tyłu silnika.

PostNapisane: 5 lip 2007, 11:04
przez jurekpr
Odświeżam ten temat, ale mam podobny problem. Zrobiłem test diodowy(OBD1), ale nie potrafię zinterpretować wyniku. Sytuacja wygląda tak – po włączeniu zapłonu dioda od razu zapala sie i świeci ok. 3 sek.
pauza 2 sek.
DŁUGI błysk
pauza 3 sek.
DŁUGI
pauza 3 sek.
KRÓTKI
pauza 4 sek.
DŁUGI
pauza 3sek.
DŁUGI
pauza 8 sek.
i sekwencja się powtarza bez końca, czyli DŁUGI, DŁUGI, KRÓTKI, DŁUGI, DŁUGI i przerwa 8 sek. i tak w kółko.
Przy włączonym silniku dokładnie tak samo. Nie wiem jakie przerwy powinny być między kolejnymi błędami. Zrobiłem taki test pierwszy raz. Proszę o pomoc w odczytaniu tego czegoś. Pozdrowienia.

PostNapisane: 24 sie 2007, 22:07
przez Pawlo75
Na mój gust to kody:
21
i 20
Ale niedługo sam będę prosił o interpretację swoich wyników <faja>

Właśnie, a jaki sygnał wysyła komp, jeżeli jest więcej niż jeden błąd?

Re: Kody błędów – problemy z odczytaniem

PostNapisane: 3 lip 2010, 08:28
przez yaro626
Czy po pkt.4 odrazu mam uruchomic silnik ?
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.

http://www.youtube.com/watch?v=veNiskOHFdY