Strona 1 z 1
Kody błędów – problemy z odczytaniem

Napisane:
19 cze 2006, 23:56
przez BIGer
witam dzis sprawdzajac bledy w swojej mazdzie 626ge napotkalem problem, podlaczajac diode do gniazda FEN-B+ przy koeo dioda pali sie caly czas i nie chce zgasnac, przy koer dioda gasnie i juz nie zapala sie!!!! powie mi ktos co robie nie tak? podlaczalem rowniez do gdn i ten i to samo pali sie ciagle!!!! czekam na wasze opinie

Napisane:
21 cze 2006, 16:31
przez BIGer
nikt nie wie co mam zrobic? no prosze o pomoc, chlopaki!!!!!!!!!!

Napisane:
21 cze 2006, 16:53
przez Briareos
LED to jedno, a zworka to drugie. Żeby dioda włączona między B+ i FEN coś pokazała, musisz mieć spięte razem TEN i GND.

Napisane:
21 cze 2006, 23:31
przez BIGer
No dzieki laskawy czlowieku ,juz lece sprawdzac jak dziala to masz u mnie wielkie piwko:P

Napisane:
21 cze 2006, 23:46
przez pablo1973
Napisz jak ci poszło, niedługo też zabieram się za sprawdzanie błędów

Napisane:
22 cze 2006, 00:38
przez BIGer
a wiec tak, zmostkowalem i podloczylem diode, na zaplonie dioda zapalila sie na kilka sekund i zgasla 2 min czekania i nic, wiec odpalam,obroty strasznie nisko zapalilem swiatla i prawie silnik zgasl,wiec zgasilem switla, dodalem gazu wlaczyl sie wentylator puscilem gaz wyloczyl sie i tak caly czas,dioda nie zamrygala ani razu! i tu pytanie do was czy dobrze podloczylem i czy nie mryganie diody oznacza ze silnik jest 100% ok?

Napisane:
22 cze 2006, 00:45
przez Briareos
To znaczy, że nie ma zapamiętanych błędów. A obroty są nieco dziwne, bo sterownik silnika jest w trybie serwisowym. Coś mi się też tłucze po głowie że wentylator się włącza jak wciskasz gaz, bo TPS zmienia pozycję, a właśnie to czy jest on włączony czy nie pozwala poprawnie skalibrować początkową pozycję TPSa.

Napisane:
22 cze 2006, 00:52
przez BIGer
wiec mam rozumiec ze wszystko ok z silnikiem:) ciesze sie ze nic nie musze wymieniac:) dziekuje.

Napisane:
22 cze 2006, 23:41
przez BIGer
sprawdzalem bledy w taty 626 i pokazal sie kod bledu 9! czujnik temperatury silnika co to oznacza? i za co ten czujnik odpowiada?

Napisane:
23 cze 2006, 00:10
przez Briareos
Ma dość znaczący wpływ na dawkę paliwa... Dzięki temu czujnikowi sterownik wie czy silnik jest już nagrzany, czy odpalasz zimny i trzeba zwiększyć dawkę paliwa żeby ułatwić rozruch. Mogą być problemy z odpalaniem i stabilną pracą na jałowych obrotach.
Teraz tylko nie wiem czy silnik pracuje z otwartą petlą przez określony czas po uruchomieniu, czy zanim nie osiągnie pewnej temperatury... Pewnie to pierwsze – więc nie masz takiego przebicia na paliwie, jak przy uszkodzonej sondzie lambda.

Napisane:
23 cze 2006, 00:24
przez BIGer
tata mowi ze mu zaczol strasznie malo palicz i jest szczesliwy,ale mu powiedzialem ze to do czegos musi byc wiec musi to wymienic tylko nie wiem gdzie on sie znajduje.

Napisane:
23 cze 2006, 00:57
przez Briareos
BIGer napisał(a):zaczol strasznie malo palic
No żyć nie umierać

Ale niestety, na gorącym silniku zbyt mała dawka paliwa może doprowadzić do spalania detonacyjnego, co poważnie uszkodzi tłoki. Można by skasować błędy najpierw i zobaczyć czy wróci, ale jak czujnik nie zszedł zupełnie, to PCM może potrzebować czasu by dojść do wniosku że coś jest nie tak.
Sam czujnik powinen być w bezpośredniej okolicy termostatu w rzędówce, ale w V-kach to nie wiem gdzie jest, chyba gdzieś z tyłu silnika.

Napisane:
5 lip 2007, 11:04
przez jurekpr
Odświeżam ten temat, ale mam podobny problem. Zrobiłem test diodowy(OBD1), ale nie potrafię zinterpretować wyniku. Sytuacja wygląda tak – po włączeniu zapłonu dioda od razu zapala sie i świeci ok. 3 sek.
pauza 2 sek.
DŁUGI błysk
pauza 3 sek.
DŁUGI
pauza 3 sek.
KRÓTKI
pauza 4 sek.
DŁUGI
pauza 3sek.
DŁUGI
pauza 8 sek.
i sekwencja się powtarza bez końca, czyli DŁUGI, DŁUGI, KRÓTKI, DŁUGI, DŁUGI i przerwa 8 sek. i tak w kółko.
Przy włączonym silniku dokładnie tak samo. Nie wiem jakie przerwy powinny być między kolejnymi błędami. Zrobiłem taki test pierwszy raz. Proszę o pomoc w odczytaniu tego czegoś. Pozdrowienia.

Napisane:
24 sie 2007, 22:07
przez Pawlo75
Na mój gust to kody:
21
i 20
Ale niedługo sam będę prosił o interpretację swoich wyników
Właśnie, a jaki sygnał wysyła komp, jeżeli jest więcej niż jeden błąd?
Re: Kody błędów – problemy z odczytaniem

Napisane:
3 lip 2010, 08:28
przez yaro626
Czy po pkt.4 odrazu mam uruchomic silnik ?
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
http://www.youtube.com/watch?v=veNiskOHFdY