"Czyszczenie przepustnicy" – na problemy z obrotami

Postprzez noxes » 8 sie 2012, 22:24

Na jaki kolor kopci? To, że faluje to albo przepustnica zapowietrzona albo źle złożona.
Płyn ma zapach chloru hmm wyglada na spaliny w płynie.
Zrób to co napisałem bo inaczej nie ruszysz z miejsca.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez todi » 9 sie 2012, 12:19

kolor granatowy

jeszcze spróbuję ustawić obroty w trybie serwisowym tylko nigdzie nie mogę znaleźć jak do niego przejść i jak ustawiać ;/

EDIT:
mała poprawka dzisiaj go odpaliłem po całonocnym staniu ale przedtem sprawdziłem bagnet czy nie ma oznak płynu chłodniczego i nie man nic sam olej tak jak powinno być i po odpaleniu kopci na Biało,nie ukrywam że bardzo dużo tego dymu wydobywa się z rury wydechowej. Nie mam już pojęcia co się dzieje ;/
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

PostTen post został usunięty przez Szyna 9 sie 2012, 17:15.

Postprzez noxes » 9 sie 2012, 17:30

CZym smierdzi z dymu? Uszczelka pod głowicą lub głowica pęknięta. W ostateczności może spalać olej ale sądzę iż to jest płyn
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez todi » 9 sie 2012, 19:10

ale wlasnie przed czyszczeniem przepustnicy nie bylo tego dymu wiec po czyszczeniu by padla uszczelka pod glowica?
a jak wejsc w tryb serwisowy zeby ustawic te obroty?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez noxes » 9 sie 2012, 19:43

todi napisał(a):a jak wejsc w tryb serwisowy zeby ustawic te obroty?

Cięzko poszukać? viewtopic.php?t=70062
Możliwe, że przypadek. (chociaz wcześniej zapowietrzał Ci się układ a to już daje sygnały) albo złożyłeś źle przepustnicę i Ci wali wodę do kolektora ssącego.
Widzę, że im więcej grzebiesz tym mniej jeździsz.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez todi » 10 sie 2012, 17:44

ze kopcil tak na bialo to raczej wiem czym to bylo spowodowane ta moja uszczelka namokla i przepuszczala wiec zastosowalwm silikon.i teraz silnik tylko kopci wtedy gdy zaczynaja falowac tak te obroty probowalem cos ustawic z tymi obrotami w trybi serwisowym to bylo ok puki nie wariowal a jak zaczol wariowac to juz nie da sie ustawic.robilem reset i tez nic. silnik gdy zimny pochodzi troszke czasu ok a pozniej zaczyna te wariowanie wiec nie wiem co moze byc czy cos z egr ?ale odkrecalem go i psikalem wd40 o smarem aby lekko dzialal.a tego tps to nie ruszalem tylko odkrecilem ten czujnik i przykrecilem wiec to raczej nic sie nie stalo
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez kyluz » 10 sie 2012, 21:23

Nie chce nic mówić chłopie. Ale niezłego kału zrobiłeś. Rozkręć to jeszcze raz i poskładaj porządnie. Leje na bank do środka ciecz chłodzącą. Zgadzam się z noxes coś paprasz! Miej pewność ze elementy pomiędzy sobą są równe i dobrze odtłuszczone. I nie wal tony silikonu bo coś jeszcze zatka. Ustaw tps. Tak jak jest na stronach nie pamiętam ile. U mnie jest 0,49v i jest dobrze potem serwisowy i kręcisz śrubą od jałowego. Ja mam 1k i nie narzekam. Po serwisowym spada na 750 :D I primo nie spiesz się bo spierniczysz! Silikon niech dobrze zaschnie. :D Ja wyciąłem sobie uszczelki z tektury takiej jak kartka techniczna i skleiłem wszystko na hermetic tylko to czasu wymaga. Ale nie narzekam śmiga jak miło :D
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez todi » 11 sie 2012, 00:48

no już coś tam lepiej jest nie powiem ale jak chce ustawić obroty biegu jałowego to jestem w trybie serwisowym i kręcę śrubka a śrubka wkręcona na maxa i obroty trzymają 2 tys wiec coś jeszcze jest nie tak :(
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez noxes » 11 sie 2012, 12:05

Założe się że zlożyłeś żle przepustnicę.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez todi » 11 sie 2012, 13:53

jest cos takiego ze gdy odepnie sie wtyczke co idzie od baypassa to jest ok i obroty nie wariuja i tez lapie raczej lewe powietrze bo gdy wsadzi sie reke przy przeplywomierzu to jest ok.mozliwe ze obudowa filtra powietrza przepuszcza poniewaz tylko ma jeden zaczep ktory trzyma a z tego co widze to nie ma dwoch bocznych i bede musial to skrecic na wkrety raczej


edit:
z tego co obroty zaczynają wariować gdy silnik zaczyna łapać temperaturę czyli wychodzi na to ze jest coś z układem chłodzenia,gdy silnik jest już ciepły to stojąc od przodu auta gruby przewód po prawej stronie jest ciepły a ten z lewej strony co idzie do termostatu jest zimny o raz zimne są te co idą do baypassa i ten z dołu co wychodzi z dołu przepustnicy tez jest zimy wiec chyba nie ma obiegu czy coś innego, i oddaje płyn do zbiorniczka bo widzę że go przybywa. Więc chyba termostat się nie otwiera czy coś innego może być ?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez noxes » 11 sie 2012, 22:34

O matkoooo, po co się w ogóle za to brałeś.
Po 1 masz miec pewność, że układ jest odpowietrzony i że sie nie zapowietrza.
po 2 zostaw puszke filtra powietrza w spokoju. Liczy się to co za przepływomierzem, nie przed.
W dalszym ciagu upieram sie, że spier*** robotę rozbierając przepustnicę.
jakie masz obroty po odpaleniu zimnego silnika i jakie masz obroty na ciepłym silniku?
todi napisał(a):o raz zimne są te co idą do baypassa i ten z dołu co wychodzi z dołu przepustnicy tez jest zimy

nie do bypasa a do przepustnicy. Jeżeli silnik jest ciepły to i one mają być ciepłe skoro są zimnie to masz układ zapowietrzony. Po każdym odpięciu przepustnicy od przewodów układ nalezy odpowietrzyć. Korek w chłodnicy masz sprawny? Skoro oddaje płyn do zbiorniczka to powinno też go pobierać o ile korek jest sprawny.
KOlejna sprawa jak wali Ci cisnienie z komory spalania do układu to też układ będzie sie zapowietrzał i obroty będą falować.
Jakby termostat się nie otwierał to by się silnik grzał.
Nadal uważam, że masz źle złożoną przepustnicę lub zapowietrzony układ z naciskiem na źle złożoną przepustnicę bo masz za wysokie obroty bez możliwości wyregulowania.
Na tym sie mój wywód kończy. Nie słuchasz mnie wcale nic a nic więc szkoda czasu. W tym temacie nic już więcej nie napiszę, chyba, że pojawi się coś nowego.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez inzmbl » 30 sie 2012, 22:55

stuk napisał(a):Bypass wolnych obrotów odkręcony od przepustnicy:

Obrazek


Właśnie problem w tym, że nie jest to bypass tylko termostat ssania oraz silnik krokowy – 2 różne elementy, wysyłające powietrze do 2 różnych otworów w przepustnicy.

Walczę obecnie z termostatem... bo sprężyna działa mechanicznie, ale jednak nie odpuszcza przy temp 85 i trzyma mi 2000 obrotów dając ciągłe ssanie.

Wg manuala trzeba sprawdzić ochładzając element do 0 stopni i potem obserwując ruch tego tłoczka / sprężyny w miarę podnoszenia się temperatury. Można też wrzucić do wody i gotować obserwując, czy sprężyna się nie blokuje. Samo czyszczenie może nic nie dać... ja jestem tego przykładem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez Busek » 22 gru 2012, 16:54

Witam


Mam pewnien problem. Zaczelem czyscic przepustnice ale z pewnych powodow musialem odlozyc to na pozniej i po paru dniach gdy zaczelem ja skladac, nie jestem pewny co do kolejnosci montazu elementow przy silniku krokowym.
Zamieszczam foto. z oznaczeniem poszczegolnych elementow i ich ulozeniem kolejnosci i kierunku jak przypuszczam powinno to byc zmontowane.

krokowy.jpg


Wydaje sie byc to prawidlo glownie waham sie z elementem nr.1


I Drugie pytanie czy w zaznaczonym miejscu powinien znajowac sie O-ring (uszczelka) ?

krokowy2.jpg
viewtopic.php?f=321&t=128859

Kupie dokladki tylnego zderzaka z pakietu v6 gt do mazdy 626 GE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2011, 19:06
Posty: 44 (0/1)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 626 GE FP Sedan

Postprzez tomi-ex » 6 sty 2013, 21:05

michal_jarkowski napisał(a):Witam



wykonałem operację z tego wątku, gdyż blokował mi się pedał gazu, było to oczywiście spowodowane nadmiarem nagaru w przepustnicy, wydrukowałem wszystkie możliwe step by step dostępne na tym forum :) i zabrałem się do pracy, zakupiłem śrubokręt torx z otworem, środek do czyszczenia przepustnic i gaźników i czerwony silikon (od razu mówię, żeby nikt tego nie stosował – to może i się nadawało ale czas jego świetności skończył się)



posiadam silnik 1.8 FS (u mnie trzeba ustawiac wszystko na woltomierz – sposób z szczelinomierzem nie zdaje egzaminu)



rozebrałem wszystko, wyczyściłem (nie mogłem uwierzyć ile tam jest nagaru), złożyłem na uszczelki z tektury (nie powinno się dawać tutaj żadnego silikonu ani past, bo jeśli zapcha się jeden otwór cały precyzyjny japoński mechanizm przestaje pracować), co do ustawiania TPS wpinacie się w kable bezpośrednio przy TPS (w manualu są wartości dla jakiej wartości napięcia zasilania powinno być napięcie zakmniętej przepustnicy- u mnie wyszło ok. 0,53 V ) TPS jest najzwyklejszym potencjometrem w plastikowej obudowie, aby sprawdzić poprawność jego działania wystarczy najzwyklejszy multimetr i podstawowa wiedza elektroniczna ew. wpisanie w google „ jak sprawdzić potencjometr”



po złożeniu falowały obroty (na zimnym silniku było ok. 2tys potem jak wskazówka temperatury doszła tam, gdzie powinna być od 1,5 do 2 tys góra dół i tak w kółko :) ), nie mogłem dojść do tego co to jest, zadzwoniłem do Jaksy, powiedział ,że jeśli wszystko rozłożyłem i złożyłem tak jak było to wina tkwi w uszczelkach stwierdził, że musi tu być oryginał, w związku z czym zamówiłem w AZ Auto na Puławskiej takie uszczelki (zamówiłem w poniedziałek a w środę były do odbioru), ponieważ u Pana Jarka nie było terminu (szczerze mówiąc nie widziałem warsztatu, który byłby tak oblegany przez klientów), zdecydowałem się, że pojadę do „mechanika” który mieści się może z kilometr od mojej pracy i ma wielki napis MAZDA na szyldzie, powiedział, że mogę przyjechać nawet zaraz – tak też zrobiłem (dostarczyłem również nowe uszczelki, które ów „mechanik” założył) , kiedy przyszedłem odebrać auto "mechanik" stwierdził ,że przepustnica ma mikro pęknięcia, trzeba by jej robić prześwietlenie i być może splanować powierzchnię styku z kolektorem, zaraz potem, że najprawdopodobniej wessało uszczelkę pod kolektorem ssącym i na samym końcu, że żeby zdjąć kolektor to trzeba by od razu zdjąć głowicę i najlepiej zrobić uszczelkę pod głowicą bo wtedy będzie pewność, że nie będzie brała lewego powietrza ... – zadzwoniłem do Jaksy i powiedziałem co usłyszałem, Pan Jarek kazał przyjechac na drugi dzień rano tj. wczoraj. Po 3 godzinach zmagań (w zasadzie z dolotu bo Pan Jarek wcisnął mnie trochę poza kolejką, więc Panowie robili auta, które były umówione + zaglądali do mojego) wszystko śmigało jak należy, okazało się, że zblokował się zawór EGR (najprawdopodobniej kiedy czyściłem kolektor dolotowy druciakiem część startego nagaru wpadła właśnie do EGR), po wyczyszczeniu EGR motor ruszył z kopyta, wystarczyło podregulować obroty i wszystko jest elegancko.



Poniżej zamieszczam plik ze skanami oryginalnych uszczelek w pliku .pdf widać tam również cenę (nie jest ona mała ;) ), zamieszczam też fragment serwisówki do GE z ustawianiem TPS, rada dla potomnych, jeśli ktoś chce czyścić przepustnicę tylko dlatego, że blokuje się pedał gazu (a nie ma wielkich umiejętności w mechanikowaniu) to polecam zdjąć obudowę filtra powietrza i otworzyć przepustnicę i wjechac papierkiem 200 lub popryskać tym środkiem do gaźników i operację powtarzać, aż przestanie się zacinać, jeśli jednak ktoś posiada umiejętności i komplet oryginalnych uszczelek pod ręką to polecam rozebrać i wyczyścić wszystko, po tej operacji auto jest wręcz „dzikie” jeśli to możliwe przy 90KM ;) ale w porównaniu do tego co było przed jest rewelacja, czuć przyrost mocy i pedał gazu się nie blokuje ;)





Plik ze skanami



http://volt.iem.pw.edu.pl/~jarkowsm/uszczelki.pdf



serwisówka GE



http://volt.iem.pw.edu.pl/~jarkowsm/tps.pdf



mam identyczny problem , w jaki sposób ustawić przepustnice za pomocą woltomierza i o jakie wartości chodzi ?
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2012, 14:53
Posty: 40
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE 1.8 16v

Postprzez PaWoS » 9 sty 2013, 09:26

Witam. Podepnę się do tego tematu bo myślę że mam podobne problemy. Mój samochód to mazda 626 1,8 + LPG z 1995 roku. LPG od roku 2005 montowane w Belgi. Problem to za wysokie obroty: po zapaleniu około 1800 a po kilku minutach (3~5) podnosi się na 2000. Nie miałem kontaktu z mazdą nigdy ,mam ją od kilku dni, więc nie bardzo wiem od czego zacząć. Do tej pory wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów bo okrutnie lała, sprawdziłem filtr powietrza, dolałem i odpowietrzyłem układ chłodzenia. Po uzupełnieniu płynu nie ma żadnej zmiany w obrotach, raz tylko w momencie włączenia wentylatora silnik się zatrzymał. Po zapaleniu już nie gasł. Temperatura na wskaźniku mniej więcej w połowie lub delikatnie w prawo, ogrzewanie działa choć nie jest to jakieś mega gorące powietrze. Odpowietrzałem podczas pracy sinika dolewając cały czas płyn i po włączeniu dmuchawy gasiłem silnik, chłodnica w tym momencie zatkana korkiem, po kilku minutach po odkręceniu korka dolewka i znowu praca silnika plus dolewanie. Jak już pisałem żadnych zmian w obrotach. Proszę o sugestie co sprawdzać, nic na własną rękę nie dotknę :). Przy okazji proszę o radę jak w bezpieczny sposób usunąć olej z okolic rozrządu i alternatora bo poprzedni właściciel dolewał olej zamiast uszczelkę zmienić.

Edycja:
Podczas rozbierania elementów do czyszczenia przepustnicy napotkałem na (nie znam fachowej nazwy) chyba to mikser czyli element który wtryskuje gaz do przepustnicy i się okazało że nie jest niczym przykręcony do przepustnicy po za tym ze ktoś tam wcisnął jakiś klej silikonowy który nic nie trzymał. Jestem pewien że do przepustnicy dostawało się lewe powietrze. Proszę o radę jak zamocować ten "mikser" bo nie ma tam żadnej śruby czy dystansu. Dziś może skończę czyszczenie i chciałbym składać.
Ostatnio edytowano 10 sty 2013, 08:18 przez PaWoS, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 18:24
Posty: 12
Auto: Mazda 626 1,8 GE +LPG

Postprzez Bartosz_ » 10 sty 2013, 08:17

za wysokie obroty to obstawiałbym silniczek krokowy...
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez PaWoS » 11 sty 2013, 16:56

Na razie silniczka krokowego nie zmieniam. Po czyszczeniu obroty zmalały do 1500 i nie dam ich rady zmniejszyć. Postaram się zmienić jeszcze ustawienie przepustnicy.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 18:24
Posty: 12
Auto: Mazda 626 1,8 GE +LPG

Postprzez Bartosz_ » 11 sty 2013, 19:57

w przepustnicy jest śruba do regulacji obrotów..... może po prostu masz ustawione za wysoko
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez PaWoS » 11 sty 2013, 23:30

Problem tkwił w tym że ten stycznik po prawej stronie był wkręcony do oporu. Poprawiłem i teraz silnik reaguje na śrubkę regulacji obrotów. Wracając do mojego miksera to osadziłem go na czarnym silikonie – ani drgnie. Mam w tym samochodzie jeszcze kilka drobnych usterek, wieczorami się będę bawił.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 18:24
Posty: 12
Auto: Mazda 626 1,8 GE +LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6