"Czyszczenie przepustnicy" – na problemy z obrotami

Postprzez hermol » 13 wrz 2010, 23:20

Witam,

Czy ktoś zna nr części do Mazda 626 GF 1998 2.0 FS 115km
Komplet uszczelek ( "papierowa" + gumowa) pod bypass?

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez waldek.kom » 14 wrz 2010, 19:15

witam ja czyściłem przepustnice w swoje GE ale musiałem tylko dokupić uszczelke pod przepustnice orginalna kosztowała mie chyba 20 zł ale dostępna byław ASO Mazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 19:34
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE '94 105KM Liftback, Mazda Premacy '1,8 2005 101KM,Mazda 5CR lift 2.0 2008,Mazda5 CW 2.0 150KM 2012r

Postprzez bwdk » 29 paź 2010, 21:29

Witam serdecznie

Pojawił sie u mnie problem falowania obrotów lub trzymania około 1500 na biegu jałowym po rozgrzaniu motoru.
Wszystko rozkreciłem ale nie wiem czy isc dalej

łatwo nie było odkręcić niektórych elementów ale jakoś poszło, uszczelki się nie zachowały w ogóle.

Kilka szybkich pytań.

Fotka Nr 8 – czy odkrecać dalej tę część czy lepiej pozostawic ja nie ruszaną. Tam jest jeden wkręt. Patrzac od drugiej strony czarno jak w kominie jest fot 3 i 4

co to jest i do czego słuzy detal na foto 6 i 7?

i jaka sruba odpowiada za regulacje obrotów? nie moge załapać jeszcze tej regulacji jak ją opisujecie.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 13:01
Posty: 14
Auto: Mazda 626 1,8 16V (105HP)
1997r

Postprzez bwdk » 30 paź 2010, 01:37

jeszcze dodam ze odkreciłem TPS jednak nic tam nie znajdując przykreciłem go ponownie zasadniczo tak samo jak poprzednio. Czy jezeli omsknął mi sie kąt przykrecenie do jakie mogą byc tego objawy?
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 13:01
Posty: 14
Auto: Mazda 626 1,8 16V (105HP)
1997r

Postprzez bwdk » 31 paź 2010, 09:55

Wszystkie klamoty poskładane, trochę miałem rebus bo fura odpaliła od pierwszego kopa a po restarcie już nie dźwignęła się.

Trochę kręciłem z obrotami i przegiąłem :)


Teraz póki co wsio gra, po przejechaniu 30 km, jutro zobaczę w dłuższej trasie.


Dzięki za opis w pierwszym poście tego tematu.

Regulacja Mazdy to jak regulacja starego motocykla :D

szerokosci.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 13:01
Posty: 14
Auto: Mazda 626 1,8 16V (105HP)
1997r

Postprzez hermol » 31 paź 2010, 11:06

Witam,
ja po odkręceniu przepustnicy wyczyszczeniu jej, wyczyszczeniu IAC (nie odkręcałem elementu wodnego, do którego przykręcony jest IAC), nie odkręcałem TPS, nie regulowałem, minimalnego położenia przepustnicy, śruby dociskowej w IAC, skręceniu wszystko działa poprawnie, obroty stabilizuje, nie odpadają od razu, tylko najpierw do 1100-1200, po włączeniu obciążenia prądowego IAC podnosi obroty, uszczelka pod przepustnice oczywiście nowa – oryginał z ASO.
U mnie pęknięte było jeszcze to łączenie elastyczne – karbowany wąż między filtrem a puszką/wlotem – zaizolowałem taśmą izolacyjną.


Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez bwdk » 1 lis 2010, 09:16

Test do pracy wypadł pomyslnie.
Autko lata jak należy, po dojęciu gazu automatycznie obroty spadają z lekkim podbiciem do 1000 i zejście na 750. Bardziej książkowo już nie może być.

Rura karbowana jest tez u mnie uszkodzona ale ona nie ma wpływu na pracę – to tylko łącznik.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 13:01
Posty: 14
Auto: Mazda 626 1,8 16V (105HP)
1997r

Postprzez noxes » 10 lis 2010, 21:11

bwdk napisał(a):
Rura karbowana jest tez u mnie uszkodzona ale ona nie ma wpływu na pracę – to tylko łącznik.


Jeśli by nie miała wpływu to by jej w ogóle nie było.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kyluz » 18 mar 2011, 15:06

AVE
Dzisiaj się zabrałem za czyszczenie przepustnicy, gdyż cały czas blokował mi się pedał gazu. Zrobiłem jak w tutorialu. Całość zajęła mi może niecałe 30 minut. Te złączki sa strasznie upierdliwe. nie zdejmowałem bypass'nie regulowałem tez niczego porostu umyłem. Na szczęście nie musiałem wymieniać uszczelki. Elegancka była wiec nie ruszałem. Mam pytanko, czy tą mosiężna gróź da się wyczyścić idealnie czy ma mieć takie szarawy kołnież bo mam takie coś i nie potrafię tego wymyć..... i w kolo tej grodzi tez jest taka szara obwódka. Za całą operacje wydałem aż 13.5 zł hehe. A efekt piorunujący. Gaz lekko działa. Samochodzik się perfekcyjnie zbiera no i obroty trzyma idealnie :D:D:D
e1.jpg
e2.jpg

Polecam taka robótkę bo bardzo pozytywne korzyści płyną z niej :D
Zdrówko!!
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez noxes » 18 mar 2011, 19:26

He he he robiłem to i ja. Tyle że ja rozebrałem wszystko. Co do "mosiężnej grodzi" to ja to usunąłem po wcześniejszym demontażu tegoż elementu i potraktowaniu go pastą lekko ścierną Boll'a.
Swoją przepustnicę rozbierałem 3+ razy;)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez robertg76 » 22 gru 2011, 17:55

Witam.
Mam problem wyczyściłem przepustnicę i podczas czyszczenia odkręciłem czujnik TPS i zapewne ustawiłem inny kąt bo obroty skaczą od 750 do 300 może ktoś wie jakie mają być wartości napięcia przy TPSie gdy przepustnica jest zamknięt i gdy jest maksymalnie otwarta u mnie wynoszą 0,38 i 4,2v dodam że chodzi o mazdę 626 1,8 GE 90 KM z 96r. Proszę o pomoc gdyż w tym modelu nie jest chyba możliwe ustawienie czujnika położenia przepustnicy za pomocą szczelinomierza ponieważ przy odbojniku przepustnicy jest czujnik który odpowiada za załączanie i wyłączanie wentylatora podczas trybu serwisowego jeżeli wsadzę szczelinomierz to i tak zawsze będzie zamknięty ten grzybek
Pozdrawiam robertg76
Początkujący
 
Od: 13 sie 2007, 21:54
Posty: 29
Skąd: KOŁO
Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE

Postprzez silvarus » 18 kwi 2012, 13:47

Odgrzebuje temat. Może mi ktoś wytłumaczyć do czego służy śruba (a) pokazana na zdjęciu 3 przepustnicy ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 16:21
Posty: 60
Skąd: Lubin
Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,

Postprzez Piotr » 18 kwi 2012, 21:10

silvarus napisał(a):Odgrzebuje temat. Może mi ktoś wytłumaczyć do czego służy śruba (a) pokazana na zdjęciu 3 przepustnicy ???


regulacja wolnych obrotów biegu jałowego – śrubką dawkujesz ilość powietrza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez Kuba_626_GE » 1 maja 2012, 22:41

Można prosić o ponowne wrzucenie fotek ? bo stare gdzieś wcięło.

EDIT : Dzięki :)
Kuba_626_GE
 

Postprzez todi » 8 sie 2012, 00:17

witam
czyściłem dzisiaj przepustnice bo była czarna w środku i wyczyściłem wszystko ładnie baypasa odkręciłem tez wyczyściłem skręciłem odpaliłem obroty na biegu jałowym były duże po odpaleniu ok.3tyś obr chwile pochodził i zaczęło się wariowanie coś takiego jak by ktoś dodawał gazu i upuszczał wahało się to miedzy od 2 do 2,5 tyś obr więc zdecydowałem podregulować śrubką od obrót ów biegi jałowego lecz nie przyniosło to efektu,gdzieś wyczytałem że to wina egr więc wyjąłem go przeczyściłem i przesmarowałem żeby leciutko chodził lecz złożyłem i nadal to samo to rozebrałem jeszcze raz przepustnice odkręciłem czujnik położenia przepustnicy i tam ok jest wiec odkręciłem baypass i wyciąłem uszczelkę bo ta stara była w jednym miejscu pęknięta i myślałem że to przez to lecz nadal nic. załączam filmik co jest z tymi obrotami,da się to ogarnąć w domu ? prosił bym o wszelakie wskazówki pozdrawiam :)

sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez y » 8 sie 2012, 11:55

Dolej płynu chłodniczego.
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez todi » 8 sie 2012, 12:31

dolałem ale nic... jeszcze zauważyłem że przy odpaleniu tak jak teraz stał całą noc kopci i czuć spalinami z wydechu a przedtem nie kopcił ;/ jeszcze zobaczę z tym płynem bo gdy naciskam gruby przewód z prawej strony przy odkręconym korku chłodnicy to słyszę że układ jest zapowietrzony tylko nie wiem czemu bo go odpowietrzałem z 500km temu.czy te skaczące obroty mogą być jeszcze czymś spowodowane ? dodam ze kopci on wtedy gdy skacza obroty
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez Piotr » 8 sie 2012, 14:45

A TPS ruszałeś?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez noxes » 8 sie 2012, 14:55

Po 1 odpowietrz układ- skaczące obroty to zapowietrzona przepustnica.
po 2 ustaw obroty w trybie serwisowym
po 3 skoro zapowietrza Ci się układ to cos masz nie tak, peknieta głowica/ uszkodzona uszczelka pod głowicą ewentualnie parownik. Nie smierdzi niczym z płynu?
po 4 skoro kopci to coś przestawiłeś, możliwe że tps, ewentualnie podciśnienia pomieszałeś.
To co pokazałes to niestety ale obiaw spierdzielonej roboty. Zastosuj sie do wskazówek powyżej, a i regulacji dokonuj tylko i wyłacznie na benzynie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez todi » 8 sie 2012, 15:52

tps to czujnik położenia przepustnicy ? jeśli tak to na początku nic przy nim nie robiłem złożyłem za pierwszym razem przepustnicę i było tak jak jest teraz wiec odkręciłem przepustnicę po raz drugi i odkręciłem baypassa była uszczelka przerwana pod nim troszkę więc wyciąłem drugą i odkręciłem ten czujnik bo myślałem że to wina tego ale skręciłem i nadal było tak samo.
dziś będę robił ten tester diagnostyczny tak jak opisane na forum i ustawię te obroty poprzez tryb bo śruba była wykręcona do końca i wyjęta i później wkręciłem więc mogło się coś pomieszać.
w środku czuję taki chlor jak by ale wydaje mi się że do od zawieszki zapachowej,da się zdiagnozować pękniętą głowicę bez jej demontażu ? sprawdzałem czy uszczelka nie poszła to olej jest ok bez oznak płynu,płyn również jest ok bez oleju.
Kopci właśnie gdy się te obroty skaczą bo chwilę po odpaleniu gdy obroty trzymają się równo rzędu 3tyś to nic nie kopci i po chwil i zaczyna te skakanie i również z tym kopcenie,wszystko skręcałem ze 3 razy za każdym razem prawidłowo więc problem ze złym skręceniem raczej odpada,czy TPS przestawiony da radę to jakoś sprawdzić ? pozdrawiam

edit: zrobiłem ten tester i podłączam tak jak w opisie czyli '2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. W przypadku samochodów nie posiadających kontrolki MIL, pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.' i przekręcam kluczyk na ON i gdy przekręcę to na chwilę zapala się dioda i czekam te 30sek nawet dłużej lecz żadnych kodów nie nadaje czyli wychodzi na to że nie mam błędów... i jak bym chciał odpowietrzyć to mogę wstawić odpowietrznik ?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6