Strona 1 z 1

Nie można odpalić silnika – świeci Check Engine

PostNapisane: 11 kwi 2006, 20:24
przez Seboll
Witam
Mam problem z uruchomoieniem pojazdu 95 r 626 2,0 cronos , lpg BRC . Może od początku:
Podczas jazdy na lpg zapaliła się kontrolka silnika , zaczęło trochę szarpać , po przełączeniu na benzynę silnik gasł . Udał mi się dojechać pod dom . Niestety rano okazało się że ani na gazie , ani na benzynie silnik nie chce zapalić . Rozrusznik kręcił jak dziki lecz silnik ani nie czknął.
Proszę o porady i sugestie i orientacyjne ceny części potrzebnych do naprawy.

pozdrawiam

:( Seboll

PostNapisane: 11 kwi 2006, 21:21
przez xlink
nim to zrobi grzyby:
uzupelnij temat i swoj profil moze tez ...

PostNapisane: 11 kwi 2006, 21:27
przez nemi
Seboll napisał(a):Podczas jazdy na lpg zapaliła się kontrolka silnika

Co masz na myśli mówiąc kontrolka silnika? Check Engine?

Mi tak właśnie padł aparat zapłonowy :]

PostNapisane: 11 kwi 2006, 21:28
przez Gajnek
pewnie miałes strzała i przepływka poszła sie jeb.....
Ale jak nie odpala to pewnie masz gdzies lewy dopływ powietrza, sprawdz cały dolot i obudowe filtra gdzie lewe powietrze sie dostaje np. antywybuch

PostNapisane: 12 kwi 2006, 08:31
przez Seboll
Źle nazwane – właśnie zapaliła się kontrolka Check Engine
dzięki za odpowiedzi

PostNapisane: 12 kwi 2006, 10:02
przez nemi
Seboll zrób odczyt błędów zgodnie z instrukcją na www.mazdaspeed.pl – wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że ktoś będzie mógł coś odpowiedzieć.

Gajnek napisał(a):pewnie miałes strzała i przepływka poszła sie jeb.....

Hmmm gdyby poszła przepływka silnik powinien choć na 2 sekundy zaskakiwać, a na gazie (o ile nie zamarza parownik) powinien odpalać. Ja bym szukał chyba gdzie indziej (choć przepływka nie jest wykluczona), ale odczyt błędów powinien albo potwierdzić, albo wyeliminować przepływkę – kod CHYBA 08 – nie pamiętam.

PostNapisane: 12 kwi 2006, 10:08
przez MarVin
Skoro krecil to moze jakies odciecie zaplonu masz?

PostNapisane: 12 kwi 2006, 10:35
przez Seboll
niestety nie posiadam odcięcia zapłonu .
sprawdzę dzisiaj jaki odczyt błędu się pojawi.
dziwi mnie jednak , ze silnik nie chce choć raz zaskoczyć , a gdy pojawiła się awaria , mogłem tylko na gazie jechać i to w wielkich bólach z palącą się kontrolką check engine

dzięki Panowie za zainteresowanie i pomoc

PostNapisane: 12 kwi 2006, 10:42
przez Gajnek
nemi napisał(a):Hmmm gdyby poszła przepływka silnik powinien choć na 2 sekundy zaskakiwać, a na gazie (o ile nie zamarza parownik) powinien odpalać. Ja bym szukał chyba gdzie indziej (choć przepływka nie jest wykluczona), ale odczyt błędów powinien albo potwierdzić, albo wyeliminować przepływkę – kod CHYBA 08 – nie pamiętam.



Jak mu strzeliło i rozwaliło obudowe lub gdzies lewe powietrze dostaje bo np. pusciła jakas obejma to nie odpali. Bedzie krecił i nic wiecej.
Bynajmiej u mnie tak było

PostNapisane: 12 kwi 2006, 10:46
przez sołtys
Gajnek napisał(a):Bedzie krecił i nic wiecej.
Bynajmiej u mnie tak było


dokładnie tak będzie kiedyś popuściła mi sie opaska na przepustnicy kombinowałe z godzinę i nic potem zauważyłem że opaska spadła zakręciłem i wsio ok.

PostNapisane: 12 kwi 2006, 11:04
przez nemi
No i takiej awarii życzę. Chyba najtańsza z możliwych...

PostNapisane: 12 kwi 2006, 12:18
przez Gajnek
Oby ale najczesciej spada po mocnym strzale i przepływka duzych szans nie ma tymbardziej jak swieci juz diagnostyka

PostNapisane: 12 kwi 2006, 12:31
przez Bartek1986
nemi napisał(a):No i takiej awarii życzę. Chyba najtańsza z możliwych...


Ja tez mialem tania awarie :) silnik zgasl i juz niechcial odpalic ani an pb ani lpg... Okazało sie ze przepalil sie bezpiecznik od wtrysków pod maską :) tylko niewiem dlaczego on tez gaz odcina :P

PostNapisane: 12 kwi 2006, 21:18
przez tadziol
nemi napisał(a):Hmmm gdyby poszła przepływka silnik powinien choć na 2 sekundy zaskakiwać, a na gazie (o ile nie zamarza parownik) powinien odpalać. Ja bym szukał chyba gdzie indziej (choć przepływka nie jest wykluczona), ale odczyt błędów powinien albo potwierdzić, albo wyeliminować przepływkę – kod CHYBA 08 – nie pamiętam.


taaa...,a jeśli kolega posiada Cronosa z osprzętem Forda??