Strona 1 z 1

Wentylator pracuje bez przerwy. Silnik nie zapala.

PostNapisane: 7 kwi 2006, 23:15
przez Vuju
Problem pojawił się tydzień temu podczas opadów deszczu i początkowo przejawiał się kłopotami przy zapalaniu na letnim silniku, przy całkowicie zimnym – palil za pierwszym razem.
Ostatnio jednak na zimnym silniku zaczął załączać się wentylator i podczas jego pracy nie można było wogóle odpalić. Dopiero po odczekaniu na jego wyłączenie mogłem zapalić. Po odpaleniu silnik pracował bez zarzutu. Teraz wogóle nie rozłącza się wentylator i po włączeniu zapłonu pracuje non stop. (Sporadycznie tylko się rozłącza i wtedy bez problemu silnik odpala). Wyraźnie słyszalne jest tykanie zielonego przekaźnika – NF02 (chociaż za wentylator odpowiedzialny jest niebieski), ale sprawdzalem na innym i prawdopodobnie nie on jest przyczyną.
Po przeczytaniu chyba wszystkich wątków na temat czujników temperatury i wentylatora zakupiłem czujnik temperatury cieczy (zielony). Podłączyłem go do gniazda i zetknąłem z masą. Po włączeniu zapłonu wentylator nie pracował, a ja bez problemów odpaliłem silnik. Już myślałem, że rozwiązałem problem, ale na drugi dzien rano problem powrócił. Próbowałem podłączyć nowy czujnik i bez efektu. Teraz nie wiem czy za pierwszym razem jak zadziałał to był zbieg okoliczności ? Czy usterka może tkwi w tym drugim czujniku dwupinowym (czarnym) ?
Mam nadzieję, że dzięki forum w Święta nie będę siedział w domu ;)
Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję i pozdawiam.

PostNapisane: 10 kwi 2006, 15:52
przez Vuju
No cóż, dyskusja nie rozwineła się w tym przypadku do granic ciekawości. :)
Muszę tylko napisać, że TADZIOL JEST WIELKI <uklon>

PostNapisane: 10 kwi 2006, 16:35
przez Grzyby
A czy to ni jest przypadkiem wina czujnika położenia przepustnicy? przestawiony/poluzowany?

PostNapisane: 11 kwi 2006, 00:00
przez Vuju
Grzyby napisał(a):A czy to ni jest przypadkiem wina czujnika położenia przepustnicy?


Tego akurat nie brałem pod uwagę, bo po odpaleniu (co prawda zdarzało się to sporadycznie i tylko wtedy gdy rozłączał się wentylator) silnik pracował bez zastrzeżeń – obroty i moc w normie.
Dłubałem raczej przy czujnikach termicznych, ale tadziol kazał mi je zostawić w spokoju ;)
Skończyło się na przeczyszczeniu styków przekaźnika głównego.
Tam też węszyłem :P tyle, że poza logiką laika, przy takich objawach, był przekaźnik główny (żółty – JE16). Sprawdzałem tego co "pstrykał" (zielony – NF02) oraz tego, który wg. opisu odpowiada za wentylator (niebieski). Próbowałem też zrobić test KOEO, ale dioda nie chciała do mnie mrugnąć – świeciła cały czas.
Na szczęście diagnoza tadziola była krótka i bardzo precyzyjna.

Tak na marginesie – może ktoś wie dlaczego w JC Auto z czujników termicznych do 626 GE widzą tylko w swoich katalogach ten jednopinowy, który podaje temperature na wskażnik? W innych sklepach podają jeszcze dwupinowy, zielony. A co z trzecim czujnikiem, z czarnym gniazdem ? Nie psują się ;) czy tylko w ASO ?

PostNapisane: 11 kwi 2006, 11:34
przez Grzyby
Vuju napisał(a):Na szczęście diagnoza tadziola była krótka i bardzo precyzyjna.

podziel się wiedzą :)

PostNapisane: 11 kwi 2006, 19:27
przez Vuju
Grzyby napisał(a):podziel się wiedzą

Moją wiedzę w dużej mierze zawdzięczam forum więc "oddaję cesarzowi co cesarskie". :)

Diagnoza i rzeczywista przyczyna: MAIN RELAY.
Napomknąłem o tym wcześniej:
Vuju napisał(a):Skończyło się na przeczyszczeniu styków przekaźnika głównego.
;)

PostNapisane: 11 kwi 2006, 20:20
przez genewa
Witam,

no to ja się podłącze do wątku. Sprawa również dotyczy wentylatora silnika (nie klimy).

Mój problem tzn. auta: włączenie klimatyzacji powoduje załączenie wentylatora silnika (a później pracuje okresowo). Nie ma różnicy czy silnik jest zimny czy gorący.
Gdzie szukać przyczyny, w manualu do klimy nie widzę żadnego powiązania między tym wentylatorem a załączeniem klimy.

Pozdrawiam
Marek

PostNapisane: 11 kwi 2006, 20:45
przez tadziol
genewa napisał(a):Mój problem tzn. auta: włączenie klimatyzacji powoduje załączenie wentylatora silnika (a później pracuje okresowo). Nie ma różnicy czy silnik jest zimny czy gorący.
Gdzie szukać przyczyny, w manualu do klimy nie widzę żadnego powiązania między tym wentylatorem a załączeniem klimy.


i nie szukaj... <lol> to normalne zachowanie,A/C podaje sygnał do kompa o swojej pracy,a ten m.in.uruchamia wentylator silnika. :D

PostNapisane: 11 kwi 2006, 21:00
przez genewa
OK. Przyjmuję do wiadomości.

dzisiaj rano, na dworze +2 st C. Włączenie silnika i po chwili klimy powoduje uruchomienie wentylatora. Co konstruktorzy 626 chcieli przez to osiągnąć?

Pozdrawiam
Marek

PostNapisane: 12 kwi 2006, 21:21
przez tadziol
szybsze schłodzenie skraplacza i to na całej jego powierzchni ;)

PostNapisane: 25 maja 2006, 11:02
przez Gość
Miałem podobny przypadek po włączeniu zapłonu włączał się wentylator oraz nie działały świece żarowe więc nie ożna było odpalić samochodu prtzyczyną tego wszystkiego była spalona dioda w sterowniku świec żarowych który znajduje się pod popielniczką

PostNapisane: 25 maja 2006, 11:06
przez Grzyby
centrumdd – zauważ że temat jest o FSie czyli benzynie.
Ty masz zupełnie inne rozwiązania pod maską :)