Strona 1 z 2

Prawidłowy naciąg pasków wieloklinowych – GE

PostNapisane: 4 kwi 2006, 13:05
przez stuk
Ponieważ czasem sobie lekko piszczy, a jest w sumie nowy, mam dwa pytanka na temat paska od wspomagania/klimy:
– jak sprawdzic, czy jest prawidłowo naciągnnięty? patrzyłem do instrukcji, wiem gdzie jest punkt pomiaru i prawidłowe wartości, ale oczywiście nie posiadam przyrządu pomiarowego, więc tak domowa metodą – jak ocenic czy jest ok, czy za mocno/za słabo naciągnięty?
– o piszczenie podejrzeweam albo pasek, albo pompe wspomagania, czy mogę zdjąc ten pasek i odpalic silnik w celach testowych, nie ryzykując żadnego uszkodzenia (pasek alternatora oczywiście pozostanie nienaruszony)? Wydaje mi się że mogę tak zrobić, ale wolę się upewnić.

PostNapisane: 4 kwi 2006, 23:15
przez Jaksa
stuk napisał(a):Ponieważ czasem sobie lekko piszczy,
Myslę ze to pasek alternatora piszczy.....
stuk napisał(a):czy mogę zdjąc ten pasek i odpalic silnik w celach testowych, nie ryzykując żadnego uszkodzenia (pasek alternatora oczywiście pozostanie nienaruszony)? Wydaje mi się że mogę tak zrobić, ale wolę się upewnić.
Mozesz , alternator oraz pompa wodna jest na drugim pasku .

PostNapisane: 22 maja 2006, 18:30
przez mati
Witam Wszystkich!

Tez mam problem z tym piszczeniem naciagniecie nic nie pomaga a nie chce przesadzic bo sami wiecie z czym to sie wiaze!

Gdzies czytalem na tym Foru ze mozna sciagnac z jakies strony Ksiazke obslugi Mazdy 626 ale niestety nie umiem tego znalezc <glupek2>

Moze tam bedzie cos opisane jakie sa wartosci napiecia itd.

Z gory Dziekuje za pomoc

Pozdrowienia

PostNapisane: 22 maja 2006, 18:36
przez Grzyby
mati napisał(a):naciagniecie nic nie pomaga

kup porządny i wymień

PostNapisane: 22 maja 2006, 18:39
przez mati
Dzieki za odpowiedz!

Pasek jest nowy tzn wszystkie sa nowe!

PostNapisane: 25 maja 2006, 14:23
przez GregC
...jeżeli naciąganie nie pomaga to posmaruj je wazeliną techniczną, powinno pomóc :D
Ale według mnie zainwestuj w lepsze paski żebyś na trasie nie miał przygody typu pasek się zerwał, pompę wody szlak trafił, woda w hłodnicy zagotowana i...przegrzany silnik :(

Popiskuje pasek wieloklinowy.

PostNapisane: 25 maja 2008, 11:54
przez kemot
Witam.Po wymianie rozrządu i pasków wieloklin owych i po poprawnym naciągnięciu odzywa mi się pasek od klimy.Objaw jest taki iż (ciucha) popiskuje na biegu jałowym.Naciąg jest OK.Stary był popękany lecz nie popiskiwał.Dodam iż przy odpalaniu pasek się nie ślizga.Na zimnym jest w miarę ok.Paski są firmy conti.Zrobiłem już 8 tysięcy i nadal popiskuje.Dodam iż jak poleje wodą pasek to dźwięk ustaje.Podejrzewam że koła pasowe są już lekko podtarte i z stąd ten dźwięk.Czy wymiana paska na nowy może coś pomóc i czy istnieją jakieś środki do smarowania.Denerwuje mnie strasznie ten dźwięk.

PostNapisane: 25 maja 2008, 14:12
przez Hugo
Jest jakiś środek w areozolu do pasków klinowych lub wielorowkowych zwalczający piski, ale nazwy nie pamiętam.

PostNapisane: 30 maja 2008, 00:13
przez bbshark
Niektóre paski mają inną głębokość rowków dlatego lepiej zakładać oryginalne japońskie wtedy powinno grać moze tu tkwi przyczyna.

Naciąg pasków wieloklinowych

PostNapisane: 28 mar 2013, 09:53
przez tomi-ex
W którym miejscu powinno sie sprawdzić naciąg pasków wieloklinowych i jaki powinien być luz

PostNapisane: 28 mar 2013, 10:14
przez szumki44
Naciag w ktorym miejscu ? na srodku paskow :)
W praktyce sa urzadzenia do tego specialne :P
W polsce :D bierzesz sciskasz tak aby ugiol sie maxymalnie do 1cm :) to jakis taki maximum luzu ktory juz sie koryguje . jak masz ok 6mm to jest ok .

Tyle ze pamietaj luz jest ok ! to najwyzej bedzie ci sie slizgac , piszzec !
Jak naciagniesz na maxa to rozwalisz lozyska w urzadzeniach a to juz lipa :)

Jak ci piszczy to wymien
Jak halasuje wymien
jak poszarpany wymien .

Re: Naciąg pasków wieloklinowych

PostNapisane: 28 mar 2013, 12:07
przez tomi-ex
to sa nowe paski piszczy tylko przy rozruchu , luzu jest tak ok 4-5mm ale to ciezko sprawdzi ledwo co palce wchoddzą

Re: Naciąg pasków wieloklinowych

PostNapisane: 28 mar 2013, 12:26
przez mark.87
Jak piszczy przy rozruchu to za slabo naciagniety jest,

PostNapisane: 28 mar 2013, 15:02
przez szumki44
mark.87 napisał(a):Jak piszczy przy rozruchu to za slabo naciagniety jest,

Tez :) ale jak juz piszczy przez lata nie tykany to wymiana:)

Re: Naciąg pasków wieloklinowych

PostNapisane: 28 mar 2013, 22:25
przez noxes
Pasek nawet nówka ze sklepu przy dobrym naciagnięciu będzie piszczał ot taka mała zagwozdka <lol>

Re: Naciąg pasków wieloklinowych

PostNapisane: 29 mar 2013, 00:18
przez luk-kk
Musi być odpowiedni naciąg i odpowiedni pasek. Miałem Gatesa <killer> i jak by go nie naciągać i rozciągać to piszczał i to nie tylko przy rozruchu ale prawie cały czas... Później założony Bando i na początku lubił przy rozruchu zapiszczeć ale po parudziesięciu kilometrach został troszkę dociągnięty i od tamtej pory cisza. Tylko trzeba też uważać żeby nie przesadzić z naciągiem :).

PostNapisane: 29 mar 2013, 01:26
przez szumki44
lepiej luzniejszy niz za sztywny :) i raz na 2 miesiace spsikac go nawilzaczem do paskow:)

PostNapisane: 29 mar 2013, 10:00
przez kamilspider
Co to za nawilżacz? Bo jeszcze nie słyszałem o takim bajerze ;)

PostNapisane: 29 mar 2013, 12:21
przez szumki44
boll spray do paskow wieloklinowych cena 12 zl :P
http://tanie-lakierowanie.pl/429-boll-s ... owych.html

zasada dzialania jest taka :P

1Kupujemy nowy pasek
2 Co 3-4 miesiace psikamy tym :D
3 cieszymy sie :D ze dbamy o paski tak jak o olej w silniku :)

PostNapisane: 29 mar 2013, 15:39
przez noxes
To jest bardziej klej jak nawilżacz. Jeśli ma piszczeć to będzie piszczał i to mu niewiele da. Wiem testowałem