Drgania na stałych obrotach podczas jazdy

Postprzez Michcio1 » 8 cze 2017, 08:26

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 626 GE 1.8 77 kW benzyna+LPG. Problem polega na tym, że samochód przeważnie podczas jazdy na 3 biegu, gdy staram się utrzymać prędkość 50km/h przy obrotach 2000obr/min samochód zaczyna szarpać, wrażenie jest takie jakby iskra gdzieś się gubiła. Na wyższych obrotach na 3 biegu nie jest to tak odczuwalne, im wyższy bieg tym również mniejsze szarpanie. Samochód jeszcze szarpie przy ruszaniu (trzeba ruszać conajmnjej z 1500obr/min, aby nie szarpało). Wymieniłem świece, kable, sprzęgło, po podłączeniu pod obd wykazało 3 błędy dotyczące przepływomierza, lecz napięcie jest w porządku od 1V do 5V, wyczyściłem przepływomierz i nic nie pomogło. Proszę o wyrozumiałość, czytałem już conajmnjej 1000 postów dotyczących tego, ale nie znalazłem odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2015, 01:16
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 626 GE benzyna
rok produkcji 1997
Pojemność silnika: 1840.00 cm 77 kW

Postprzez Mikolaj.A » 8 cze 2017, 13:25

Wymieniłeś samą tarczę sprzęgła czy razem z dociskiem?
Masz możliwość podmiany z kimś na sprawną przepływkę?
Cewka w miarę nowa czy leciwa?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2015, 09:20
Posty: 46 (3/0)
Auto: Ford Probe II 97r 2.0 16V (euro)

Postprzez Michcio1 » 9 cze 2017, 12:41

sprzęgło wymieniony cały komplet, cewka fabryczna, czyściłem styki w kopułce, ale nic nie pomogło, nie mam możliwości podmienić przepływomierza :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2015, 01:16
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 626 GE benzyna
rok produkcji 1997
Pojemność silnika: 1840.00 cm 77 kW

Postprzez Mikolaj.A » 11 cze 2017, 20:12

Jak ruszysz poniżej 1500 obr ale wolniej/dłużej przytrzymasz sprzęgło to też szarpie?
Jeśli wykluczyć przepływomierz, to wygląda to na kilka tematów:
-poduszki silnika, sprawdzałeś je? Potrzebna będzie do tego druga osoba i sprawny hamulec ręczny lub cegły pod koła,
-coś na drodze zapłonu, wygląda to na kable, jakie kupiłeś? Sentechy lub coś jeszcze tańszego?
-walnięty docisk sprzęgła, ale tu masz nowy więc można pominąć,
-kup używany przepływomierz z gwarancją, jeśli to nie pomoże to zawsze się i tak przyda w zapasie ;)
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2015, 09:20
Posty: 46 (3/0)
Auto: Ford Probe II 97r 2.0 16V (euro)

Postprzez Michcio1 » 12 cze 2017, 07:52

Jak ruszam wkreconym do 1500 i powoli ciągle sprzęgło do góry to nie szarpie aż tak, ale jak ruszam z obrotów nominalnych na rozgrzanym silniku czyli ok 700 obr to szarpie. Zastanawiam się nad zawieszeniem silnika, czy właśnie jakaś poducha nie została uszkodzona, samochód był pierwszy raz w warsztacie właśnie na wymianę sprzęgła, bo nie miałem aktualnie czasu i od tego czasu coś średnio się jeździ, coś szarpie właśnie, może uszkodzili poduche podczas demontażu skrzyni. Mikołaj daj wskazówki jak sprawdzić poduche, bo nigdy nie wiedziałem, że jest na to jakiś sposób. A kable są janmora i świece bosch, wcześniej miałem podobny zestaw i było w porządku, kable i świece wymieniłem aby wyeliminować szarpanie, jednak bezskutecznie. Dziękuję za choć minimalną aktywność przy tym poście, doceniam to :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2015, 01:16
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 626 GE benzyna
rok produkcji 1997
Pojemność silnika: 1840.00 cm 77 kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6