Strona 1 z 2
Kody błędów – proszę o interpretację

Napisane:
18 mar 2006, 17:21
przez stuk
Właśnie zrobiłem odczyt błędów testerem diodowym i powtarza mi sie taka sekwencja (między kodami z poszczególnych linii jestr przerwa, cała sekwencja powtarza się cyklicznie):
DLUGI
DLUGI, KROTKI
DLUGI, KROTKI
DLUGI, 7 KROTKICH
O ile dobrze dekoduję to jest 10, 11, 11, 17 ?
Czy dobrze to rozumię i co oznaczają te kody, szczególnie 11 bo nie ma go na liście kodów ze strony klubowej, i dlaczego to 11 (dlugi krotki) powtarza sie dwa razy?

Napisane:
18 mar 2006, 18:28
przez pawelc
10 i 11 to czujnik temperatury przepływu powietrza tzw IAT, 17 sonda lambda
kody według auto-daty

Napisane:
18 mar 2006, 18:36
przez sołtys
17 to układ sprzężenia zwrotnego sondy lambda, prawdopodobnie masz złą emulacje sony na lpg i to jest ten problem.
10 czyjnik temperatury powietrza zasysanego to ten co jest w obudowie filtra powietrza prawdopodobnie nie łączy wtyczka.
z tym jedenaście to coś chba żle odczytałeś ale głowy nie dam.

Napisane:
18 mar 2006, 18:45
przez stuk
sołtys napisał(a):17 to układ sprzężenia zwrotnego sondy lambda, prawdopodobnie masz złą emulacje sony na lpg i to jest ten problem
Emulację lambdy? ZTCW to komp gazowy czyta sygnały z lambdy i z nich korzysta. Mimo to jest jakas emulacja?

Napisane:
18 mar 2006, 18:49
przez pawelc
sołtys kod taki występuje zobacz screna


Napisane:
18 mar 2006, 18:55
przez pawelc
stuk komp gazowy ma też na celu emulacje sondy lambdy tak żeby orginalne ECU nie wychwytywało błędów na gazie ale niezawsze emuluje prawidłowo i niewiele można z tym zrobić

Napisane:
18 mar 2006, 19:01
przez stuk
pawelc No to pojeżdże trochę na benzynie, wcześniej zresetuję błędy i zobaczę czy się pojawi, jak nie to pewnie faktycznie pzrez gaz.
Na tym screenie są dwie kolumny, co zonacza ta druga? Przy błędzie 17 pisze tam "Intake leak, fuel preassure/pumb, wirung ...." – co to jest?

Napisane:
18 mar 2006, 19:26
przez pawelc
druga kolumna naprowadza na przyczynę usterki ,nienajlepiej u mnie z angielskim (jak popełnię błedy to niech ktoś poprawi)pisze tam tak zeby sprawdzić pompę (pewnie chodzi o ciśnienie),sondę, wtryskiwacze ,czujnik temp.ten co idzie do ECU ,czujnik przepływu powietrza ,no i świece
można też sprawdzić sondę podłączając się pod komp od gazu jest tam przeważnie odczyt z lambdy

Napisane:
18 mar 2006, 20:30
przez stuk
pawelc napisał(a):druga kolumna naprowadza na przyczynę usterki ,nienajlepiej u mnie z angielskim (jak popełnię błedy to niech ktoś poprawi)pisze tam tak zeby sprawdzić pompę (pewnie chodzi o ciśnienie),sondę, wtryskiwacze ,czujnik temp.ten co idzie do ECU ,czujnik przepływu powietrza ,no i świece
Rozumieć rozumię

tylko nie wiedziałem co to jest, bo nie widać nagłówka. No to możliwych przyczyn błędu 17 jest sporo (o ile by to nie była kwestia lpg).
Zastanawia mnie to "intake leak" – nieszczelność w dolocie?
Zrobię reset błędów w kompie i zobaczę czy na Pb pojawi się ten błąd, co do 10-11 to muszę oglądnąć ten czujnik i przewód.

Napisane:
20 mar 2006, 08:10
przez sołtys
stuk napisał(a):No to możliwych przyczyn błędu 17 jest sporo (o ile by to nie była kwestia lpg)
to na 90% jest kwestia LPG. Bawiłem sie emulacjami u mnie, jeżeli ustawiłem emulację na:
z sondy-czyli na gazie sygnał z sondy trafiał do kompa auta bez modyfikacji pojawiał sie kod 17
kod ten nie pojawiał sie przy emulacji falą ani też przy emulacji masa czyli podawania masy zamiast sygnału z sondy.

Napisane:
20 mar 2006, 10:38
przez stuk
sołtys napisał(a):to na 90% jest kwestia LPG. Bawiłem sie emulacjami u mnie, jeżeli ustawiłem emulację na:
z sondy-czyli na gazie sygnał z sondy trafiał do kompa auta bez modyfikacji pojawiał sie kod 17
kod ten nie pojawiał sie przy emulacji falą ani też przy emulacji masa czyli podawania masy zamiast sygnału z sondy
Czy komputer mając taki błąd przechodzi w jakiś tryb awaryjny?
A zakładając, że błąd już nie występuje, ale nie został skasowany, czy silnik będzie chodził normalnie czy jakoś awaryjnie do czasu skasowania błędu?
Swoją drogą badałem błedy już wcześniej i nie było żadnych mimo LPG, dlatego obawiam się, że może być coś innnego. Może awaria tego czujnika IAT ma wpływ na ten błąd 17?

Napisane:
20 mar 2006, 10:40
przez sołtys
stuk napisał(a):czy silnik będzie chodził normalnie czy jakoś awaryjnie do czasu skasowania błędu?
u mnie zachowywał sie normalnie spalanie też było w normie, a czy kom pracuje w trybie awaryjnym wtedy to nie wiem, wiem że po zmianie emulacji błąd już sie nie pojawia.

Napisane:
20 mar 2006, 10:43
przez stuk
Zrobię tak, że oglądne co z tym czujnikiem, może kabel nie styka albo wtyczka, potem skasuje błędy i pojeżdże trochę na Pb, jak się znowu 17 pojawi to jest jakiś problem, jak nie to zmiana na lpg i znowu się zobaczy


Napisane:
31 sty 2008, 22:00
przez rexman1
Witam. CZy wie ktoś może co oznacza kod 26? Silnik 18 b+g 1999r, z góry dziękuję za odpowiedź.

Napisane:
31 sty 2008, 22:54
przez topik
rexman1 napisał(a):CZy wie ktoś może co oznacza kod 26?
Witam!Kod 26 dla rocznika od 1999 – 2000r. Evaporative emission (EVAP) canister purge valve.
musisz sprawdzić
Wiring, EVAP canister purge valve

Napisane:
1 lut 2008, 21:28
przez rexman1
Dzięki za odpowiedź, dowiedziałem się co to jest i podaję dokładny opis tego skrótu, może komuś się przyda. Znalazłem na forum opis tego kodu ale niezbyt dokładny, ktoś napisał że to filtr węglowy, a tu wynika że to awaria zaworu.
EVAP to system odpowietrzania układu paliwowego. Układ EVAP zapobiega przedostawaniu się węglowodorów z układu zasilania do atmosfery. Opary paliwa gromadzone są w specjalnym pojemniku z węglem aktywnym (pochłaniaczu). Elektroniczny system sterowania, w czasie pracy silnika opróżnia pojemnik z par paliwa, jednocześnie otwierając zawór doprowadzający do niego świerze powietrze. Dzięki temu filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas trwania eksploatacji. Opary paliwa kierowane są z pochłaniacza do kolektora dolotowego, a następnie są spalane w silniku. Zadaniem systemu diagnostycznego (monitora), jest wykrywanie nieszczelności układu EVAP, oraz braku przepływu oparów paliwa. Badania szczelności dokonuje się poprzez detekcję zaniku podciśnienia lub nadciśnienia gazu w nadzorowanym układzie.

Napisane:
7 lut 2008, 12:47
przez Jonasz
Witam!! zrobiłem odczyt błedów przy wyłaczonym silniku i wyskoczył kod 9. wymieniłem czujnik temperatury cieczy. Natomiast jak chciałem zrobic odczyt przy załoczonym silniku to za kazdym razem gasnie. Dlaczego tak sie dzieje?? Czy coś jest nie tak?? Proszę o pomoc!!

Napisane:
7 lut 2008, 14:04
przez alf28
sołtys napisał(a):10 czyjnik temperatury powietrza zasysanego to ten co jest w obudowie filtra powietrza prawdopodobnie nie łączy wtyczka.
a właściwie po co on jest; kiedyś przy wymianie filtra go odpiołem i zapomniałem

o nim i jeżdziłem tak trzy tygodnie. poprostu żadnej różnicy,wpiołem go spowrotem,ale bez resetu.mam wrażenie ze jest nie potrzebny
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Gdzie znalezc

Napisane:
8 lut 2008, 11:34
przez broad1610
Witam Panow!
Gdzie moge znalezc informacje, jak wprawic komputer w stan diagnostyczny i czym najprosciej odczytac kody bledow. Zapala mi sie kontrolka "silniczek" po dluzszej (przynajmniej 30 min.) jezdzie z predkoscia przekraczajaca 160 km/h. Chcialbym ustalic, co sie dzieje.
Z gory dziekuje i pozdrawiam!
Adam

Napisane:
8 lut 2008, 11:44
przez Grzyby