Strona 1 z 1

Mazda 626 2.0 FS Dymi

PostNapisane: 23 lis 2016, 21:56
przez rafal971022
Witam, mam problem z moją Mazdą, a mianowicie po odpaleniu po nocy dymi troszkę na niebiesko, ale to nic nawet na ciepłym silniku gdy odpali się go na chwilkę i zgasi i znowu odpali, tez potrafi zadymić na niebiesko tak jakby zapowietrzała się skrzynia korbowa. W dodatku leciało mi spod pokrywy zaworów, uszczelniłem ją i cały silnik jest szczelny, dymienie nasiliło się. Dodam że to raczej nie będą uszczelniacze zaworowe, ani pierścienie, ani górą, ani dołem silnik nie dmucha ,dymi nie codziennie czasem jest, że zadymi, a bywa kilka dni ,że nawet dymka nie puści. Nie wiem co już z tym zrobić mam, proszę o pomoc.

PostNapisane: 24 lis 2016, 00:56
przez Michal_PB2.3
Kolego nie chce Cię martwić ale przy złym stanie mieszanki dym byłby czarny, a jeżeli jest niebiesko biały to świadczy o tym, że w procesie też tym bierze udział olej

Re: Mazda 626 2.0 Dymi

PostNapisane: 24 lis 2016, 10:27
przez rafal971022
Tak, miałem już nie jedną taką Mazdę i niektóre dmuchały górą i dołem, a nawet dymka nie puściły, a ta mam wrażenie jakby zapowietrzała się skrzyni korbowa, albo coś podobnego.

PostNapisane: 25 lis 2016, 01:14
przez lukaszrg
Moja też zaczęła puszczać dymka jak nadeszły niższe temperatury. Jak jest ponad 10 stopni to praktycznie nic nie widać

PostNapisane: 25 lis 2016, 10:52
przez chmielu_KL
Powiem z własnego doświadczenia jak było.
Czasami zakopciła i to fakt jak było cieplej to było okej. Zrobiło się chłodniej czasem puściła dymka czasem nie, dymek był biło-szary. Któregoś wieczoru postanowiła przebić starą lokomotywę :D tak mocno że zakryło cały samochód :D Silnik dostał temperatury uspokoiło się tylko że jak mocniej depnąłem to były już trzy kolory. :) Gdzieś w temacie są filmiki ;)

Re: Mazda 626 2.0 Dymi

PostNapisane: 28 lis 2016, 12:21
przez rafal971022
Ja też miałem już nie jedną Mazdę i o wiele bardziej już wyeksploatowane i nie dymiły, a moja jak zadymi i tylko tyle, później spokojnie co bym z nią nie robił, można ją kręcić do odcięcia i nie ma problemów żeby zostawiła ślady za sobą.

Re: Mazda 626 2.0 FS Dymi

PostNapisane: 29 lis 2016, 16:00
przez Piotr89
Kolego na pobór oleju w silnikach Mazdy – wszystkich, ma wpływ wiele czynników:
– sposób eksploatacji
– olej na jakim silnik pracuje, jego lepkość, parametry smarne w wysokich i niskich temperaturach
– okres miedzy wymianami oleju
– dbałość o podzespoły, układ paliwowy, układ dolotowy, układ zapłonowy
– sposób jazdy np. pałowanie na zimnym <glupek2>
– przebieg rzeczywisty który nieczęsto idzie w parze z tym licznikowym <nie powiem>
W silniku pracują elementy metalowe wymagające smarowania odpowiednim olejem, narażone na ekstremalne warunki i skoki temperatur, które wpływają na zużycie elementów układu korbowo-tłokowego.
Co powinieneś zrobić:
– sprawdzić olej na jakim jeździsz
– sprawdzić kompresję na poszczególnych cylindrach, jeżeli jest niska <12bar jest źle, następnie wstrzyknij odrobinę oleju lub nafty, odczekaj chwilę i spróbuj ponownie jeśli się poprawi- pierścienie i przy okazji dół silnika i góra do remontu, jeżeli się nie poprawi to góra – głowica, uszczelka pod głowicą, gniazda zaworowe i uszczelniacze.
Tyle w temacie kopcenia. Skrzynia korbowa się nie zapowietrza, bo łączą ją kanały z głowicą i jest jeszcze coś takiego jak odma, chyba że jeździsz na mazucie, a nie oleju to wtedy tak.