Strona 1 z 1
Remont silnika FS (głowica i pierścienie)

Napisane:
10 mar 2016, 00:16
przez Xeon013
Witam,
Zabrałem się za remont mojego FS'a (głowica leży już u szlifierza). Muszę jeszcze zdjąć miskę i wymienić pierścienie. Tu mam 2 pytanka:
– Jakimi śrubami (rozmiarem torxa) są przykręcone korbowody?
– Pierścienie wstawię RIK'a
Znalazłem je w dobrej cenie. Prośba jednak zerknąć na pudełko, czy tak wyglądają oryginalne:
Pzdr.

Napisane:
10 mar 2016, 20:43
przez sebekle
korbowody to nie torx dokładnie a śruba z łbem dwunastokątnym. rozmiaru nie pamiętam
Re: Remont silnika FS (głowica i pierścienie)

Napisane:
10 mar 2016, 21:48
przez Xeon013
Faktycznie, masz rację. Rozmiar, to już sobie zmierzę.
Jeszcze jedna sprawa wyskoczyła. Między blokiem, a miską olejową jest taka przystawka/flansza (jak zwał tak zwał). Od strony sprzęgła trzymają ją jeszcze 2 śruby ukryte nad gumowymi zaślepkami. Co to za śruby są, bo nic mi tam nie pasuje?
Czy powinna tam pasować nasadka 6-kątna 10mm?
Wygląda to jakby były to nakrętki.

Napisane:
10 mar 2016, 22:16
przez sebekle
Dosyć długie śruby. 10 lub 12 mm. Odkręcić pól biedy. Gorzej to poskręcać. Jedną zerwałem ale nic się nie dzieje
Re: Remont silnika FS (głowica i pierścienie)

Napisane:
11 mar 2016, 16:40
przez Xeon013
Głowica zrobiona (uszczelniacze, zawory, planowanie).
Zabrałem się za dół... myśląc, że tylko pierścienie i gotowe. Jednak za dobrze by było. Na panewkach korbowodowych widać ślady zużycia (żadna nie była obrócona, trzymały się mocno w stopach).
Tak pomyślałem sobie, że pewno jakiś 'rzeźnik' bez oleju go katował. Odkręciłem więc jedną stopę wału. Niestety też widać na panewce rysy.
Na czopach korb i wału nie widać żadnych śladów zużycia.
1. Czy da się wymienić panewki wału bez jego wyciągania?
2. Jakiej marki (i gdzie) panewki kupić?
Re: Remont silnika FS (głowica i pierścienie)

Napisane:
22 mar 2016, 20:08
przez mark.87
1,zapewne sie da bo u mnie wymieniane byly a nic nie mowil mechanik mi o tym zeby wal wyciagal, niestety nie wiem jakiej firmy byly zakladane